אינטל תשווק מעבדי Xeon בהתאמה אישית עבור חברות ענק

ההתאמה האישית מאפשרת, באמצעות הוספת רכיב מיוחד, לתכנת הגדרות שונות לפי הצורך של החברות כדי לבצע מטלות קנייניות שונות וכבדות

אינטל (Intel) מחזקת את הפעילות שלה בתחום המעבדים המיוחדים שמיועדים לחברות ענק שזקוקות לשרתים חזקים במיוחד. מדובר במעבדי Xeon שמיוצרים בהתאמה אישית. ההתאמה האישית מאפשרת, באמצעות הוספת רכיב מיוחד, לתכנת הגדרות שונות לפי הצורך של החברות כדי לבצע מטלות קנייניות שונות וכבדות במיוחד, כמו עדכונים ברשת חברתית או תוצאות של חיפוש מבוסס רשת.

הרכיב שמשולב לצד מעבד ה-XEON נקרא FPGA (ר"ת Field-Programmable Gate Array). רכיב זה מאפשר לחברות להגדיר מראש פעולות אפליקטיביות שהן צריכות לבצע בשרתים שלהן. לפי אינטל, בשנה שעברה היא ייצרה 15 ערכות מותאמות אישית כאלה עבור לקוחות הקצה הגבוה, כולל eBay ופייסבוק (Facebook).

השנה החברה מגבירה את הקצב ומתכוונת לייצר 30 מערכות כאלה, אבל בשינוי אחד משמעותי: מעתה יוכלו החברות לבצע את ההתאמות הנדרשות לשבבים הללו בעצמן ללא צורך בהכנה מראש של אינטל, לפי צרכי מרכזי הנתונים שלהן ועם יכולת לבצע את ההגדרות מחדש בכל עת שהן רוצות בכך.

"אם יש להן אפליקציה שמבזבזת זמן רב על ביצוע אלגוריתם מסוים, הן יכולות לקחת את האלגוריתם, לקחת את התוכנה, ולטעון אותם ל-FPGA ולהאיץ את עומס העבודה הזה", אמרה דיאנה ברייאנט, ראש חטיבת הדטה סנטרים של אינטל.

לטענתה, השבבים המשולבים של השנה אף פועלים טוב יותר, עד כדי הכפלת הביצועים לעומת הדור הראשוני של המעבדים המשולבים.
למרות ההבטחה הרבה, אינטל עדיין לא מסרה מתי היא תתחיל למכור את המוצר החדש, מה תהיה עלותו ואיזו חברה שתספק את השבב הניתן לתכנות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים