יום כיפור של גוגל

אם עד היום חשבנו שזה מונדיאל מפתיע, אתמול (ד') הגיעה המכה הגדולה שספגה גוגל-ספרד וטרפה את הקלפים: אלופת העולם הועפה מהאליפות בבושת פנים ● לעומת זאת, המנצחות הגדולות של היום הן Salesforce וגם פייסבוק וגט טקסי, שאולי עוד ייפגשו לקרב מעניין בהמשך

היום השני של הסיבוב השני של משחקי המונדיאל הוכיח שמה שהיה כבר לא יהיה. ספרד-גוגל (Google), אלופת העולם, הפתיעה לרעה והודחה בבושת פנים אפילו לפני שמינית הגמר, אחרי תבוסה לצ'ילה-Salesforce. הנבחרת שניצחה את המונדיאל הקודם הציגה בזה הנוכחי יכולת חלשה ביותר. נותר לה אמנם עוד משחק אחד, אבל הוא יהיה לפרוטוקול בלבד.

גם אתמול (ד') נמשכה בברזיל חגיגת השערים, עם 11 גולים בשלושה משחקים. חלק מהם היו ממש מדהימים והניבו מהפכים מהירים. אחת הבולטות בנבחרות ששיחקו אתמול, ובמונדיאל הנוכחי בכלל, היא הולנד, שמיוצגת כאן על ידי פייסבוק (Facebook). כשם שפייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בישראל, כך יש לנבחרת ההולנדית את האהדה הגדולה ביותר בארץ. גם שני הבנים שלי הצטרפו למעגל אוהדי הנבחרת הכתומה.

האהדה להולנדים מוצדקת. מדובר בנבחרת שמוביל שחקן גאון, רובן, שמזכיר לי את המוביל של פייסבוק, מארק צוקרברג. לשניהם יש מידה גבוהה של חדות ומנהיגות אישית. אשר להולנד, ביחד עם ואן פרסי, מדובר בנבחרת שללא ספק יכולה להגיע רחוק ואולי סוף סוף לזכות בגביע העולם.

זיו מנדל, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה ומטריקס גלובלכשם שמשה רבנו ראה את הארץ המובטחת מהר נבו אבל לא זכה להגיע אליה, כך הולנד הגיעה לגמרים במונדיאלים רבים אבל לא זכתה להניף את הגביע. יש לה רקורד "מצוין" של הגעה לגמר ובעיטה בדלי החלב. או, יותר נכון, בעיטות לקורה ולא לתוך השער.

מול הולנד התייצבה נבחרת אוסטרליה, שבטור שלנו מיוצגת על ידי BMC. כחברה שמציעה פתרונות לשליטה ובקרה בתשתיות המיחשוב, BMC-אוסטרליה שלטה במשחק ובקצב וידעה לתזמן את השחקנים שלה כמו שמערכת ניהול הג'ובים של החברה מנהלת את התהליכים של רוב מערכות המיחשוב בעולם המיינפרים. הקבוצה-חברה ידעה להגיב מהר על הגול הראשון שכבשו ההולנדים בגול משלה, שהוא ללא ספק היפה בטורניר עד כה. אולם, בסופו של דבר המסורת מנצחת והחוק האולי יחיד בכדורגל, כפי שהזכיר בשידור אברהם גרנט, הוא: אם אתה לא כובש – אתה סופג. התוצאה הייתה 2:2 ו-BMC-אוסטרליה כמעט כבשה גול ניצחון, אבל רק כמעט. לעומתה, החברים מפייסבוק-הולנד עשו Like לעצמם וכבשו שער מרחוק. השער הזה, אגב, הזכיר לי את הגולים המדהימים, ממרחקים גדולים מאוד, שהולנד הייתה כובשת במונדיאלים של שנות ה-80'.

Salesforce לא מפחדת
אין ספק שהסיפור הגדול ביותר של האליפות עד כה הוא סיום דרכה של גוגל-ספרד. מי היה מאמין שהיא תעוף כבר בשלב הראשון, ועוד אחרי שני משחקים בלבד… אלה ש-Salesforce-צ'ילה הוכיחה שאם בונים מודל חדשני, לא מפחדים להעז ומייצרים ערך ללקוח, יכולים להוביל וליצור שווקים חדשים. ולחשוב שכשהחברה הוקמה, אף אחד לא העלה בדעתו את המושג "ענן" (בהקשר הטכנולוגי) ואף אחד לא האמין שלקוחות יוציאו את נתוני המכירות והלקוחות שלהם מחוץ לארגון.

כמו Salesforce, צ'ילה הוכיחה ששמות גדולים לא מפחידים אותה ובנתה את המשחק שלה על הגנה חזקה (כשם ש-Salesforce מגינה על הנתונים של הלקוחות שלה בענן) והתקפות מהירות וחדות על השער של גוגל-ספרד. אהבתי את העובדה שצי'לה חיפשה את השער כמעט ללא הפסק.

בקרוב: גט טקסי נגד פייסבוק?
המשחק השלישי הסתיים כשהיד של גט טקסי (GetTaxy)-קרואטיה על העליונה מול קמרון. סטארט-אפ המוניות הישראלי הוכיח שהערכות השווי הגדולות שלו שפורסמו בעיתונים לא מופרזות ושמדובר בחברה שיודעת לייצר ערך אמיתי גם ללקוחות וגם לנהגי המוניות החברים בה.

אף על פי שהניצחון הושג על בסיס גולים שברובם הובקעו לאחר ההרחקה של אחד משחקני קמרון, גט טקסי-קרואטיה עוד תגיע רחוק. משחק שלה מול פייסבוק-הולנד (במידה שהולנד תסיים ראשונה וקרואטיה שנייה) יהיה אחד המשחקים המרתקים של האליפות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים