שר החינוך, שי פירון: "נהפוך את ישראל מאומת הסטארט-אפ לאומת החינוך"

"אנחנו שואפים ליצור מערכת חינוך מתקדמת, כזו שתתכתב עם סביבה טכנולוגית עתירת ידע, שתעודד חשיבה יצירתית וחשיבה מחוץ לקופסה", אמר השר בכנס אינטל לחינוך טכנולוגי-מדעי ● מולי אדן, נשיא אינטל ישראל, אמר כי "ללא השקעה בחינוך, ישראל תאבד את ההובלה בתעשיית ההיי-טק"

"החזון שלי הוא להפוך את ישראל מאומת הסטארט-אפ לאומת החינוך", כך אמר שר החינוך, הרב שי פירון, בכנס אינטל (Intel) לחינוך טכנולוגי-מדעי, שנערך בירושלים.

לדבריו, "המאה ה-21 מציבה בפנינו אתגרים המחייבים שינוי עמוק במבנה, בצורה ובמטרות הלמידה".  הוא ציין בהקשר זה את התוכנית ללמידה משמעותית של משרד החינוך, שאמורה להתחיל לפעול בשנה הבאה בבתי הספר, ואמר כי היא "תקדם את מערכת החינוך בישראל. אנחנו שואפים ליצור מערכת חינוך מתקדמת, כזו שתתכתב עם סביבה טכנולוגית עתירת ידע, שתעודד חשיבה יצירתית וחשיבה מחוץ לקופסה. אנחנו רואים במצוינות ערך עליון אליו יש לחתור כל העת ולאמץ אותו כתפיסה תרבותית אמיתית".

גם נשיא אינטל ישראל, מולי אדן, הקדיש את דבריו למצוינות, והתמקד בתחומי המתמטיקה והטכנולוגיה. הוא אמר כי "ללא השקעה בחינוך הטכנולוגי, ישראל תאבד את ההובלה בתעשיית ההיי-טק".

מולי אדן, נשיא אינטל ישראל. צילום: פלי הנמראדן הצביע על השיעור ההולך ופוחת של תלמידי התיכון בישראל שלומדים מתמטיקה ומקצועות מדעיים ברמה מוגברת. לדבריו, כמות התלמידים שנבחנים ב-5 יחידות לימוד במתמטיקה ירדה מ-12,885 ב-2007 ל-8,869 אשתקד ושיעורם עומד נכון להיום על פחות מ-10% מכלל התלמידים. הוא הזהיר כי אם המגמה לא תשתנה, זרם המהנדסים והמדענים המזינים את תעשיית ההיי-טק ייפגע והמשק כולו יסבול מההשלכות: האטה בייצוא ואף הקפאת הפעילות של חברות רב לאומיות בישראל. "ישראל נחשבת בעולם לאומת הסטארט-אפ, אך אם לא נייצר יותר מהנדסים ומדענים על ידי יצירת תשתית חינוך טכנולוגי רחבה, הספר 'אומת הסטארט-אפ' יהפוך לספר היסטוריה", הוסיף.

אינטל ישראל השיקה באחרונה את “אנחנו המחר”, תוכנית אסטרטגית בשיתוף משרד החינוך לשימור ולשיפור מנהיגותה של ישראל כמעצמת היי-טק. מדובר בתוכנית שמתפרשת על פני ארבע שנים ונועדה להגדיל את שיעור התלמידים המסיימים תיכון עם לימודי מתמטיקה, מדעים, וטכנולוגיה מוגברים. המטרה היא להזרים "דם חדש" לתעשיית ההיי-טק הישראלית, שמתמודדת כבר היום עם מחסור של כ-2,500 בוגרי מדעי המחשב והנדסת מחשבים.  כמו כן, אינטל מובילה את תוכנית "5 פי 2", ששמה לה למטרה להכפיל את מספר הלומדים מתמטיקה ומדעים ברמה מוגברת בתוך עשור.

כנס החינוך המדעי-טכנולוגי של אינטל התקיים בירושלים בשיתוף עם משרד החינוך, משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל וקרן רש"י. פרט לשר פירון ולאדן השתתפו בו שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, יעקב פרי, ראשי האוניברסיטאות המובילות בישראל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל, יו"ר ה-ות"ת, פרופ' מנואל טרכנטברג, חתן פרס נובל לכימיה, פרופ' דניאל שכטמן, ומומחי חינוך מהארץ והעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים