גוגל תפתח הערב את כנס המפתחים שלה

לפי הערכות, צפוי הכנס לעסוק בשעונים חכמים, גוגל גלאס, אפליקציות בריאות, הבית החכם ואפילו רובוטים

האם לארי פייג', מנכ"ל גוגל (Google), יפרוץ לבמה בכנס המפתחים של החברה יחד עם רובוט דמוי אדם? לאחר שצירפה לשורותיה באחרונה לפחות שמונה חברות שעוסקות ברובוטים, יש כאלה התוהים האם אכן שותף רובוטי יצטרף לפייג', אם פייג' אכן יופיע בפתיחת הכנס הערב (ד'), שנערך בסן פרנסיסקו.

מכל מקום, נושאים בטוחים יותר שיעסיקו את המשתתפים בכנס, לפי הערכות, הם כנראה שעונים חכמים, תוכניות לעתיד בקשר למשקפי גוגל (Google Glass), אפליקציות בריאות ואולי גם הבית החכם. שעונים חכמים ומערכת ההפעלה Android Wear יעסיקו רבים בכנס, וכפי שכבר פרסמנו, סמסונג (Samsung) צפויה להשיק את שעון Android Wear הראשון שלה, וכנראה גם LG ואולי גם מוטורולה (Motorola).

גוגל בוודאי גם תפרט תוכניות בקשר למשקפיים החכמים שלה, שרק השבוע הוצעו למכירה לראשונה מחוץ לארצות הברית, וגוגל אף החלה למכור מסגרות מעוצבות בשבילם, של המעצבת דיאן פון פירסטנברג. דרך אגב, המשקפיים מוצעים למכירה באנגליה תמורת 1,000 ליש"ט, אך עדיין מדובר באב טיפוס שלהם ולא בעיצוב הסופי. גוגל הצהירה בעבר, כי תשיק רשמית את המשקפיים השנה, אך לא נקבה בתאריך מדויק. יש כאלה המנחשים שאולי זה יקרה הלילה בוועידה.

בריאות הוא גם נושא שגוגל בוודאי תעסוק בו. לפי דיווח בפורבס (Forbes), אפליקציית Google Fit תאסוף נתוני בריאות ממכשירים ואפליקציות שונות, ולפחות כרגע נראית כמו מתחרה ישירה ל-HealthKit של אפל (Apple).

רבים מעריכים, כי נושא הבית החכם יבלוט גם הוא בוועידה, בעקבות רכישת גוגל את Nest Technologies, יצרנית התרמוסטטים החכמים שניתנים לתכנות באמצעות טלפונים חכמים, תמורת 3.2 מיליארד דולרים. הרכישה של Nest עשויה למקם את גוגל בין השחקניות המשמעותיות של שוק הבית החכם והשוק המתרחב של "האינטרנט של הדברים" (The Internet of Things).

נושאים נוספים שיכולים לעלות על הפרק בוועידה הם עדכון למערכת ההפעלה אנדרואיד (Android), עיסוק בפלטפורמת Android Wear למוצרי מיחשוב לביש, ואולי גם הדור הבא של מחשבי כרומבוק (Chromebook), הנושאים את מעבדי Bay Trail החדשים של אינטל (Intel).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים