בנק אגוד יציג: תחנות לקוח רזה של צ'יפ פי.סי בהטמעה של הראל מחשבים

החברה הטמיעה תחנות לקוח רזה בבנק במסגרתו מוקמות מאות תחנות קצה ● עלות הפרוייקט לא פורסמה אך מוערכת במאות אלפי שקלים

פתרון אבטחת סייבר חדש. בנק אגוד

הראל מחשבים החלה בפרויקט להטמעת טכנולוגיית לקוח רזה של צ'יפ פי.סי. טכנולוגיות (ChipPC) בבנק איגוד. הפרויקט החל באפריל השנה וצפוי להסתיים בחודשים הקרובים. היקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אולם למערכת אנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על מאות אלפי שקלים.

הפרויקט המדובר מקיף עשרות מסניפי בנק איגוד ברחבי הארץ ובמטה הבנק, ובמסגרתו מוקמות מאות תחנות קצה מסוג לקוח רזה (Thin Client) עם מערכות הפעלה לינוקס (Linux) עבור סביבות וירטואליזציה ותשתית סיטריקס (Citrix). המניע לפרויקט הוא כפול: התחנות החדשות חוסכות באנרגיה, ובמקביל הפרויקט מעלה את רמת אבטחת המידע בבנק.

בנק אגוד הוא הבנק השישי בגודלו בישראל. בכוונת הבנק להתקין במהלך השנה הקרובה מאות תחנות עבודה נוספות מסוג לקוח רזה.

הפרויקט מייתר את הצורך בהתקנת תוכנות מסחריות וייעודיות של הבנק בתחנות העבודה. דבר אשר יביא לחסכון באנרגיה על ידי הצבת תחנות רזות, הצורכות פחות חשמל ופולטות פחות חום. זאת, בנוסף לחסכון פיננסי וחסכון במשאבים על ידי התקנת תוכנות ייעודיות ומסחריות על שרתי הבנק הראשיים בלבד – ולא בתחנות העבודה הרבות. בהיבט אבטחת המידע, נתונים בעלי חשיבות ורגישות אינם מותקנים בתחנות העבודה אלא בשרתי המיחשוב הראשיים הבנק. מערכת ההפעלה מסוג לינוקס הינה קשיחה ומאובטחת. כך, ניתן להתקין רק אפליקציות אשר נושאות את החותמת הדיגיטלית של הבנק.

לדברי שלומי נידם, יו"ר צ'יפ פי.סי טכנולוגיות, "לאחר אפיון מפורט השקענו בפיתוח תחנת הקצה לבנק אגוד, התומכת בכרטיסים החכמים מסוג PKI של מיקרוסופט (Microsoft), איתם הבנק עובד. תחנות הקצה שלנו מאפשרות לבנק להגדיר ולנהל בקלות את סביבת העבודה ולספק למשתמשים חוויית משתמש ידידותית לצד פונקציונליות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים