משרד התקשורת מגביל את המחירים שחברות התשתית גובות מהמפעילות הווירטואליות

המשרד אוסר עליהן לגבות מהמפעילות מחיר הגבוה מהמחיר הנמוך ביותר שהן מציעות ללקוחות עסקיים ● במשרד מציינים כי ההוראה נובעת מהרצון לשמור על התחרות בשוק הסלולר

משרד התקשורת פרסם אתמול (ד') הוראות להגבלת מחירי אירוח של מפעילות הסלולר הווירטואליות על גבי רשתות הסלולר. המשרד אוסר על החברות בעלות התשתית, שמארחות על הרשת שלהן את המפעילות הווירטואליות, לגבות מהן מחיר הגבוה מהמחיר הנמוך ביותר שהן מציעות ללקוחות עסקיים.

בהודעת המשרד מציין שר התקשורת, גלעד ארדן, כי ההוראה נובעת מרצונו לשמור על התחרות בשוק הסלולר ולאפשר למפעילות הווירטואליות לפעול בתנאים של כדאיות כלכלית.

תחרות המחירים הפראית בין חברות הסלולר, שהחלה לפני שנתיים, עם כניסתה של גולן טלקום לשוק, הובילה לצניחת מחירים גדולה מאוד. המחיר שובר השוק היה בתחילה 100 שקלים ללקוחות הפרטיים, ועומד כיום על 35 שקלים. במבצעים מיוחדים, מפעילות אף נותנות קווי חינם למשך שנה ללקוחות שלהן, או קווים נוספים בסכום של 17 שקלים לחודש.

גם המחירים העסקיים צנחו, אם כי קצת פחות בתלילות מן המחירים ללקוחות הפרטיים, אם כי לא יהיה מפתיע למצוא מחירים עסקיים של 50 שקלים לקו עבור חבילת הכול כלול. לכן, סביר שמאז שנחתמו ההסכמים הראשונים עם החברות בעלות התשתיות, המחירים שמשלמות המפעילות הווירטואליות גבוהים יותר מן החבילות העסקיות שמציעות המפעילות הוותיקות. כך, ככל שהתעריפים הקמעונאיים של החברות בעלות התשתית יהיו נמוכים מאלה המוצעים למפעילות הווירטואליות, לא יהיה לאלה מקום בשוק הסלולר.

לדברי משרד התקשורת, מצב זה יימנע עם יצירת תנאים שבהם התעריפים הסיטונאיים יאפשרו למפעילות הווירטואליות למכור את שירותיהן, תוך שהם משאירות לעצמן רווח קמעונאי סביר.

הודעת המשרד מתייחסת רק למחירים קמעונאיים ללקוחות עסקיים, אך צוין בה כי "במסגרת השוואת התנאים המוצעים למפעילות הווירטואליות ייבחנו גם התעריפים הנהוגים למנויים פרטיים". עוד מציינים במשרד התקשורת כי "ההוראה הנ"ל מתייחסת להסכם הכולל שירותי סלולר בלבד, ואינו כולל שירותים מתחום תקשורת אחר, דוגמת תמסורת או מכירה של ציוד קצה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים