אינטל השיקה את מארז השבבים העוצמתי ביותר עד כה

הדור החדש של המעבדים, שמכונה Knights Landing, מסוגל לבצע פעולות חישוב שמסתכמות בלמעלה משלושה טרה-פלופ - הרבה יותר מאשר הדור הקודם

אינטל (Intel) חשפה פרטים ראשונים על הדור הבא של מעבדי ה-Xeon Phi, המעבדים המיועדים למיחשוב עתיר ביצועים, ובעיקר למחשבי על ומחשבים ארגוניים שמותקנים בצמתי מיחשוב מרכזיים בעולם.

הדור החדש, שמכונה Knights Landing, הוא מארז השבבים הגדול והעוצמתי ביותר שהוציאה עד היום אינטל לשוק. הוא מסוגל לבצע פעולות חישוב שמסתכמות בלמעלה משלושה טרה-פלופ, באמצעות יותר מ-60 ליבות המבוססות על ארכיטקטורת ה-Silvermont המשופרת של החברה, שמטרתה לאפשר את יכולת הפעולה הגבוהה הזו.

יצוין כי מדובר בקפיצת דרך משמעותית מהדור הקודם של מעבדי ה-Xeon Phi, שכונה Knights Corner והציע יכולת חישוב של עד 1.2 טרה-פלופ.

ה-Knights Landing מציע רוחב פס עם זיכרון של עד 16 ג'יגה-בייט. זיכרון זה תוכנן יחד עם מיקרון (Micron). מדובר ברוחב פס שגבוה פי חמישה ממה שיכול להציע זיכרון DDR4 סטנדרטי, וכן צפיפות הגדולה פי שלושה לעומת זיכרון GDDR5, שמשמש לחישובים מתמטיים בכרטיסים גרפיים המיועדים לקצה העליון של השוק.

המעבדים החדשים אמורים להתחיל לספק את העוצמה שלהם למחשבים במחצית השנייה של 2015. הם יהיו זמינים כמעבדים עצמאיים שניתן לשלב בתושבות מתאימות בלוח האם או ככרטיסי PCIe המיועדים לספק הרחבות למחשבים לפי הצורך. בנוסף, הם יהיו תואמים מבחינה בינארית למעבדי ה-Xeon, מה שאמור להקל על הפיתוח עבור העוסקים ביצירת תוכנה המתאימה למיחשוב עתיר ביצועים.

הדור הקודם של מעבדי ה-Xeon Phi משולב כיום בחלק גדול ממחשבי העל הכלולים ברשימת ה-500. כך, לדוגמה, המחשב החזק ביותר ברשימה, ה-Tianhe-2 הסיני, שמציע עוצמת מיחשוב של 33.86 פטה-פלופ, מורכב מ-16 אלף צמתי מיחשוב שבכל אחד מהם יש שני מעבדי Xeon Ivy Bridge ושלושה מעבדי Xeon Phi. בסך הכול, מדובר ב-3,120,000 ליבות עיבוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים