GoPro ביצעה הנפקה ראשונית לציבור לפי שווי של כשלושה מיליארד דולר

יצרנית מצלמות האקסטרים מכרה כ-18 מיליון מניות במחיר של 24 דולר לאחת ● המצלמות של GoPro פופולריות בקרב צוללים, גולשים, רוכבי אופניים ועוד עוסקים בספורט אתגרי, שמרבים להעלות את הסרטונים שהם מצלמים באמצעותה לרשת

GoPro, יצרנית מצלמות האקסטרים, ערכה אתמול (ד') הנפקה ראשונית לציבור (IPO) ומכרה כ-18 מיליון מניות במחיר של 24 דולר לאחת, מה שהביא את החברה לשווי של 2.96 מיליארד דולר.

סדרת המצלמות של המנפיקה אהובה על חובבי הספורט והספורט האתגרי – דוגמת צלילה, סקי, גלישה, צניחה חופשית ורכיבה על אופניים – שמעלים סרטונים לרשת.

החברה גייסה 427 מיליון דולר וטווח הצמיחה עשוי לטפס עד ל-491 מיליון דולר. רווחיה בשנה החולפת עמדו על 60 מיליון, כפליים מרווחיה ב-2012, ואילו ההכנסות עלו ב-87% ועמדו על 986 מיליון.

מצלמות הווידיאו של החברה מתאפיינות בממדים קטנים, משקל נמוך ועמידות גבוהה לנוזלים וזעזועים בהשוואה למצלמות הנפוצות בשוק. המצלמה מאפשרת לתעד מהלכים, ביצועים ואף דקות פעילות רבות. בשנת 2004 החלה החברה למכור מצלמות פילם 35 מ"מ. לאחר מכן היא התפתחה לשיווק מצלמה דיגיטלית שמקליטה קטעי וידיאו בני 10 שניות. בעקבות הדגם הזה פותחה מצלמה בעלת 3 מגה פיקסל ולבסוף הדגם שנמכר כיום, שמספק וידיאו ב-HD. המצלמה מאפשרת צילומי וידיאו וסטילס ברזולוציה גבוהה, וכן כוללת אפשרויות של צילום ברצף וצילום עצמי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. כזה

    המניה כרגע עוברת ניעור קל עקב תחרות סינית ושמועות על פיתוח מוצר דטמה של אפל.

אירועים קרובים