ארצות הברית: נפעל להבטיח כי אזרחי האיחוד האירופי יוכלו להגיש תביעות על פגיעה בפרטיות

האם אובמה יממש את הבטחתו לשיוויון זכויות בין אזרחי האיחוד האירופי לבין אצות הברית בכל הקשור לזכויות אבטחה ופרטיות? ברמה המילולית יש כיוון חיובי אבל ברמת המעשים עוד לא

ממשלו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, יקדם בקונגרס תיקון לחוק על מנת להעניק לאזרחים של האיחוד האירופי זכות להגיש תביעה בארצות הברית אם הם סבורים שנתונים פרטיים שלהם נמסרו, או שנעשה בהם שימוש לרעה – מסר אתמול (ד') התובע הכללי של ארצות הברית.

ההאשמות על תוכניות ריגול רחבות היקף בארצות הברית העכירו בתקופה האחרונה את היחסים בין ארצות הברית לבין האיחוד האירופי. בין בריסל לוושינגטון מתקיימים בימים אלה מגעים על האמנה לסחר חופשי, והתוצאות עשויות להשפיע על כמחצית מהאוכלוסיה של כדור הארץ.

אריק הולדר, התובע הכללי של ארצות הברית, נועד לאחרונה ביוון עם עמיתיו מהאיחוד האירופאי ומסר לכתבים כי בממשל אובמה "מחויבים להבטיח כי האזרחים של האיחוד האירופי ייהנו מאותן זכויות בבואם לבקש סעד משפטי" בסוגיות הקשורות לפרטיות כמו אזרחים של ארצות הברית.

הולדר ציין כי יפעל בקונגרס לקידום של התיקון לחקיקה, אך הצעת חוק רשמית לא הוגשה עדיין. נציבת המשפטים של האיחוד האירופאי, ויוויאן רדינג, מסרה כי ההודעה של הולדר היא "צעד חשוב בכיוון הנכון", אך קראה לוושינגטון לקיים את ההבטחה. "למילים יש משמעות רק אם מעגנים אותן בחוק. אנו ממתינים לצעדי חקיקה" אמרה רדינג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים