לא רק תשואות – מהומות בהרצאת הפתיחה של ועידת המפתחים של גוגל

מפגינים נשאו שלטים מול ועידת המפתחים של גוגל, אותה כינו חברה שיוצרות "מכונות שהורגות אנשים", וקראו לאנשיה: "תפַתחו מצפון"

מושב הפתיחה של ועידת המפתחים של גוגל (Google) היה אירוע יוצא דופן ולא רק במובן החיובי. על רקע החידושים ניתן היה לראות לראשונה גם מחאות. הרצאות הפתיחה נקטעו פעמיים בקריאות רמות. "תפַתחו מצפון" – נכתב על שלט מחאה אחד, בעוד ברקע נשמעו צעקות שגוגל יוצרת "מכונות שהורגות אנשים". גם הרחק מן האירוע, מול משרדי המטה של החברה במאונטיין ויו, הפגינה קבוצה של אנשים בנושא ניטרליות של הרשת, ולפי הדיווח הם גם נעצרו.

תחילתה של המחאה כאשר במהלך הרצאת הפתיחה נשמעו לפתע צעקות של אחת המפגינות, שנעמדה לפני מרכז הבמה וצעקה את שמו של ג'ק הלפרין, עורך דין מטעם גוגל. הלפרין עמד במרכזה של שערוריה הקשורה בפינוי דיירים בבניין שרכש. המפגינה נשאה שלט שאומר: "תפתחו מצפון. עצרו את ג'ק הלפרין מגירוש של מורי סן פרנסיסקו", ומיד לאחר שצעקה לוותה החוצה מן האולם על ידי אנשי הביטחון. לדבריה היא אחת מן הדיירים שפונו מן הבניין.

דיוויד ברוק, שהציג באותן דקות על הבמה שיפורים בצריכת סוללה בגרסת התוכנה החדשה, ניסה להסיט את תשומת הלב מן ההפרה תוך התלוצצות על כך שחיי סוללה טובים יותר יתבררו כבעלי ערך בשעת "הפגנה ממושכת".

בהמשך אותה הרצאה, הוצא מן האולם אדם על ידי צוות האבטחה לאחר שצעק: "כולכם עובדים למען חברה טוטאליטרית שבונה רובוטים שהורגים אנשים". בכך הוא התכוון לרובוטים המתוחכמים שנבנו לצורכי צבא ארצות הברית על ידי בוסטון דיינמיקס, שגוגל רכשה לפני כשנה.

במהלך השנה האחרונה התעוררו חיכוכים בין תושבי סן פרנסיסקו ותיקים לבין כאלה שכונו על ידם "העלית הטכנולוגית של עמק הסיליקון", ובהם כמובן גם עובדי גוגל. האוטובוסים שמסיעים את עובדי גוגל מאזור מגוריהם לקמפוס של החברה הפכו להיות מטרה לכעסם של התושבים, שערכו הפגנות במסלולם של האוטובוסים, ובמקרים מסוימים האוטובוסים אף ניזוקו ממעשי ונדליזם. תושבי סן פרנסיסקו הוותיקים טוענים כי הם מודאגים מכך שהגידול במספרם של עובדי טכנולוגיה עשירים מעלה את יוקר המחיה בעיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים