בשלב הבא: אורקל מול סאס וצ'ק פוינט מול HP

כמו לארי אליסון, מסי הפגין אתמול (ד') את הגאונות שלו והבקיע שלושה גולים מול ניגריה-צ'ק פוינט ● שווייץ-סאס, לעומת זאת, צפויה להיכשל בשלב הבא, למרות הפוטנציאל הגדול שיש לה

שני תקדימים נפלו במשחקי ליל אמש (ד') במונדיאל: נבחרת אפריקנית אחת, ניגריה-צ'ק פוינט (Check Point), עלתה לשלב הבא, ושתי נבחרות דרום אמריקניות, הונדורס ואקוודור, כשלו בכך. התפתחות מעניינת נוספת חלה בגזרת מסי: בסיום המשחק השלישי של ארגנטינה ניתן לומר בוודאות שהכוכב הגיע לאליפות. אוהדי ברצלונה יכולים להבין סוף סוף מדוע הכוכב שלהם שמר על הרגליים שלו כל העונה ודרדר את הקבוצה לעונה הגרועה ביותר בשנים האחרונות.

ארגנטינה, שמיוצגת כאן על ידי אורקל (Oracle), ומסי, שמיוצג כאן על ידי לארי אליסון, פתחו את משחקי הערב בהתמודדות מעניינת מול ניגריה-צ'ק פוינט. האפריקנים הפתיעו מאוד עם הגנה חלשה ושוער חלש, ספג שלושה שערים מהגאון מסי-אליסון. לעומת זאת, כוכבו של מוסה, הסטאר של ההתקפה של ניגריה, זהר.

הבעיה העיקרית של ארגנטינה היא שהנבחרת נראית יותר ויותר ככזו של שחקן אחד, בדומה לאורקל, שבעבר הייתה חברה של מוצר אחד – מסד הנתונים. כדאי לארגנטינה להשתחרר מכך, כמו החברה של אליסון, שנכנסה לתחומים נוספים, על ידי פיתוח עצמי ורכישות.

הבית בו שובצה ארגנטינה היה יחסית "קל" עבורה ויש לה עדיין דרך ארוכה לגמר. עד אז, אם תגיע, היא חייבת לשפר את ההגנה ומסי (בעיקר) חייב לנסות להפוך את האנשים שלו מסביב לטובים יותר. ארגנטינה צריכה להתחיל לחשוב על היום שאחרי מסי, כמו שאורקל צריכה להתחיל לחשוב על היום שאחרי אליסון. עד היום, חלק גדול מהכישרונות הגדולים של החברה המצליחה לא הסכימו לחסות בצילו של האורקל אליסון ויצאו לדרך חדשה ומוצלחת, כמו הקמת חברות אחרות. Salesforce, למשל. אורקל חייבת לגדל טאלנטים חדשים, שיובילו אותה ביום שלאחר אליסון, ולבחון איך מייצרים חברה שאת החזון הטכנולוגי שלה מוביל יותר מאדם אחד.

לגבי ניגריה-צ'ק פוינט – אני חושב שצפויה לה עוד הרבה הצלחה בהמשך המונדיאל. ההגנה והשוער שלה אמנם צריכים להשתפר, אבל נראה שהקבוצה בהחלט מאוזנת, בגלל ההתקפה הטובה והחוצפה ה-"ישראלית" של הנבחרת הכי כחול-לבן בטורניר. כדאי גם שת משיך בחוסר הפחד שלה להתמודד בכבוד מול נבחרות חזקות ממנה. אני מעריך שניגריה תפתיע בשלב הבא את צרפת ואניימה, שמכיר את שחקני הנבחרת היריבה מהליגה הצרפתית, יגרור אותה, יחד עם חבריו, להכרעה בפנדלים. שם – אלוהים גדול.

אני צופה עתיד ורוד גם לצ'ק פוינט וממליץ לה לשקול לרכוש חברות ישראליות ובכך לנצל טוב יותר את ההון האנושי שלנו. לצד אנשי 8200, אני ממליץ שהיא תקנה חברות שעובדיהן פיתחו מוצרים בתחום הסייבר. בכלל, כבר מזמן אני מצפה שכמו שיש אסקלרטורים לסטארט-אפים למיקרוסופט (Microsoft), סיטיבנק (CitiBank) ישראל ו-AOL, לדוגמה, תקים גם צ'ק פוינט אקסלרטור מסוג זה, שיתמקד בתחום הסייבר.

אריקום מצילה את כבודה
במשחק השני של הערב הצילה בוסניה-אריקום את כבודה (וגם את ניגריה) בניצחון 3:1 נגד נבחרת איראן, שכפי שכתבתי בטורים קודמים, לא מיוצגת כאן על ידי אף חברה – עקב הסנקציות המוטלות עליה. אין ספק שכשחברה ישראלית רואה לנגד עיניה את האיראנים היא מצליחה להוציא מעצמה יותר, וכך בוסניה הוכיחה שבסופו של דבר, היא נבחרת עם הרבה פוטנציאל שלא מוצה עד הסוף בטורניר הזה. נקווה שהבוסנים לא יעשו את זה במוקדמות יורו 2016, שם הנבחרת שמתמודדת מולם במוקדמות היא שלנו.

כשעתיים לאחר מכן החל המשחק בין צרפת-HP לאקוודור-ורוניס. המשחק היה די משעמם ונראה שצרפת "קצת" הורידה את הרגל מהגז. גם ההרחקה של שחקן אקוודור לא שינתה את המצב, על אף שהיא המשיכה שוב ושוב לנסות ולהבקיע, כי היא הייתה חייבת ניצחון כדי לעלות לשמינית הגמר.

נבחרת צרפת נראתה במשחק כמו חברה שמסתפקת במה שיש לה ומתמקדת בעצמה ובניסיון לייצר רווח מהפורטפוליו שלה. זאת אחרי שבשנים שלפני כן היא ביצעה רכישות ענק, גם אם לא כולן הצליחו. כמו ל-HP, יש לנבחרת צרפת לא מעט נכסים מוצלחים, אבל בהמשך הדרך היא תצטרך לחזור ולהתמקד במה שהיא מוצלחת בו. אקוודור-ורוניס אמנם לא עלתה לשלב הבא אבל השאירה טעם טוב וסביר שנראה חלק מהשחקנים שלה מצליחים באירופה ובטורנירים נוספים. בדומה לה, ורוניס נמצאת רק בתחילת הדרך ועוד צפויה לה הובלה בעסקים, עם הצמיחה של שוק אבטחת המידע והסייבר הארגוני.

במשחק האחרון של הערב התמודדו נבחרות שוויץ-סאס (SAS) והונדורס, שמיוצגת בטור זה על ידי סטארט-אפ חסר שם, כסף, כישרון או עתיד.

השוויצרים, כמו השעון שמדינתם כה מפורסמת בו, עשתה במשחק בדיוק את מה שצריך: ניצחה בפער גדול כדי לעלות לשלב הבא. גם סאס מוכיחה בכל פעם שהיא יודעת לעשות את העבודה, ואף לחדש ולהוביל אותה לשווקים ותחומים חדשים. היא מתמודדת בהצלחה מול ענקים כמו יבמ (IBM), אורקל וסאפ (SAP). אין ספק ששוק ה-Big Data עוד יגדל, והרבה, ושווייץ-סאס עוד יכולה להפתיע אפילו את ארגנטינה-אורקל במאבק עיקש, אם תדע לנתח את החסרונות של היריבה.

אלא שלמרות הפוטנציאל הוורוד, נראה שעדיין, הכישרון של מסי ואורקל יסחב את ארגנטינה עוד שלב אחד לפחות מעבר לשמינית הגמר, בעוד ששוויץ לא תהיה הקבוצה שתעשה את ההפתעה הגדולה של הטורניר ותסיים את דרכה בשלב הבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים