מחקר של פייסבוק קובע כי רגשות של חברים משפיעים אפילו ממרחק

האם נתקלתם בסטטוס שריגש אתכם והשפיע על תכנים שפירסמתם? אתם לא לבד ● מחקר של הרשת החברתית הגדולה מצא כי רגשות המובעים בפעילות בה משפיעים על פרסומים אחרים של המשתמשים בה ● מי ביקש לייק ולא קיבל?

במסגרת ניסוי שערכה פייסבוק (Facebook) ביצעה החברה מניפולציות בפוסטים של למעלה 689 אלף משתמשים. החברה סימנה פריטים חיוביים או שליליים ועקבה אחר התגובות במהלך שבוע אקראי. בניסוי נמצא כי פוסטים שליליים הולידו גל של תגובות חיוביות, וגם שירידה במינון של החדשות החיוביות הובילה לפוסטים שליליים. תוצאות המחקר פורסמו בשבוע שעבר ב-PNAS Journal.

החוקרים מצאו כי פוסטים שליליים זוכים לתגובות של עידוד, וירידה במינון של הפוסטים החיוביים מובילה לכמות מפתיעה של תגובות שליליות. "הפחתה של הביטויים החיוביים גורמת לאנשים לפרסם פחות פוסטים חיוביים ויותר פוסטים שליליים" על פי החוקרים. "הפחתה במספרם של הביטויים השליליים מובילה לתוצאות הפוכות".

מבין מיליוני הפוסטים שנותחו, סווגו ארבעה מיליון כחיוביים ו-1.8 מיליון כשליליים. פוסטים חיוביים הוגדרו כפוסטים שמכילים מילה חיובית אחת לפחות, ופוסטים שליליים הוגדרו כפוסטים שמכילים מילה שלילית אחת לפחות.

החוקרים הגיעו למסקנה כי "מהתוצאות עולה שרגשות שמבטאים אחרים בפייסבוק משפיעות על הרגשות שלנו". עוד קבעו החוקרים על סמך התוצאות כי "אינטראקציה פנים אל פנים ורמזים בלתי מילוליים אינם הכרחיים להעברת רגשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים