משה לסמן, מנכ"ל גלובל דטה סנטר: "ניהול מרכזי נתונים צריך להיות רזה"

"המיקוד צריך להיות בפתרונות שתפורים לפי צרכי הלקוח ובהרחבת מגוון העסקים של הארגון, על ידי פישוט הליכים ושירותים", אמר לסמן בכנס פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 של אנשים ומחשבים ● לדבריו, "המטרה שלנו להוביל מוביל שוק מקומי בזירת האירוח ושירותי הענן"

"תפיסת העולם שלנו היא שהניהול של הדטה סנטר צריך להיות על בסיס תפיסה של ניהול רזה. המיקוד צריך להיות בפתרונות שתפורים לפי צרכי הלקוח, תוך דגש על שביעות רצון שלו, ובהרחבת מגוון העסקים של הארגון, על ידי פישוט הליכים ושירותים", כך אמר משה לסמן, מנכ"ל חברת גלובל דטה סנטר. החברה מנהלת מיזם שירותי אירוח וגיבוי חדש, שפועל במתקן תת קרקעי באזור התעשייה בהרצליה. לדבריו, "החזון שלנו הוא להיות מוביל שוק מקומי בזירה של אירוח ושירותי ענן".

לסמן הציג את המיזם בראשונה במפגש פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 מבית אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה בבודפשט, בירת הונגריה. יצוין כי לסמן נמנה על ותיקי התעשייה ומאחוריו 30 שנים בענף, בהן מילא שורה של תפקידי ניהול בכירים ב-HP וביבמ (IBM).

הדטה סנטר של החברה הוקם במימון קרן ההשקעות של VIOLA. יו"ר מועצת המנהלים הוא מאיר ניסנסון, שהיה מנכ"ל יבמ ישראל במשך 16 שנים ומילא שורה של תפקידים בכירים ביבמ אירופה.

בדבריו ציין לסמן כי "הניסיון של בעלי המניות שלנו שהשקיעו בדטה סנטר מסתכם ב-100 שנות אדם, עם רקע בבנייה, תפעול וניהול דטה סנטרים, Big Data ועוד".

הוא ציטט מחקר שנערך בשנה שעברה בקרב מנהלי דטה סנטרים שממנו עולה כי המחסומים העיקריים במעבר שירותי ענן הוא אבטחה ויכולת גישה לנתונים.

המבנה במרכז אזור ההיי-טק בהרצליה כולל חמש קומות, עם יכולות אירוח ותפעול מערכות מידע של ארגונים. במקום יש הקפדה על הפרדה פיזית מוחלטת בין ארגונים שונים ומניעת כל דרך לחיכוך ביניהם.

כמו כן, המבנה ערוך לספק את כל שירותי ה-DR, עם תשתיות תקשורת כפולות לכל ספק תקשורת, חדרי עבודה ייחודיים ועצמאיים לכל חברה וכמובן, אבטחה פיזית וטכנולוגית. "בחרנו את  המיקום לא במקרה", אמר לסמן. "הוא מאפשר גישה נוחה במצבי חירום ועומד בכל תקני האבטחה המחמירים". "אנחנו ערוכים לספק שירותי אירוח ליחידות מחשב תפעוליות, שירותי DRP ושירותי אינטרגציה שונים לחדרי מחשב", ציין.

כפיר אלפנדרי - מומחה תקשורת ואבטחת מידע ב-דל ישראלאחת החברות הראשונות שמתארחות במתקן היא כלל ביטוח. "המתקן תפעולי באופן מלא וחדר המחשב של כלל ביטוח פועל ממנו", אמר לסמן.

פרויקט אבטחה במכללה האקדמית קריית אונו
כפיר אלפנדרי
, מומחה תקשורת ואבטחת מידע ב-דל (Dell) ישראל, סיפר בכנס על פרויקט החלפה של כל תשתיות האבטחה שנעשה במכללה האקדמית קריית אונו. הפרויקט התבסס על מערכת Sonicwall של דל והיקפו מוערך ב-400 אלף שקלים.

"הסיבה לשינוי התשתיות נבע מעבודה עם מספר רב של מוצרים מיצרנים שונים", הסביר. "צוות מערכות המידע בקמפוס רצה מערכת אחת מרכזית, פשוטה לתפעול, שתענה על כל הפונקציות של מערכת אבטחה".

"במכללה לומדים 10,000 סטודנטים, בחמישה קמפוסים שונים", ציין. "האתגר היה לבצע פרויקט החלפת פיירוולים ומערכת אבטחה בלוח זמנים קצר ביותר, במהלך החופשה. כמו כן, הנהלת המכללה הציבה בפנינו אתגרים: הקמה בתוך שבוע בלבד של מערכת אבטחת מידע כוללת, על מנת לתת מענה לשלל האיומים, ואספקת המוצרים הכי טובים במחירים הכי זולים. הרמנו את הכפפה ויצאנו לדרך. תכנון פרויקט האבטחה ארך שלושה חודשים והיווה בערך 80% מזמן הפרויקט כולו, אספקת הציוד נעשתה תוך יום וההטמעה ארכה שבוע, כפי שהלקוח ביקש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים