רונן זרצקי, ישראכרט: "המיינפריים משדר יציבות לשנים קדימה"

"אני מאלה שמאמינים במיינפריים ורואה שיש לו מקום בין עולמות ה-IT", אמר זרצקי, סמנכ"ל טכנולוגיות בישראכרט, בכנס שערכה יבמ במלאות 50 שנים למערכת המיחשוב הוותיקה

רונן זרצקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ישראכרט. צילום: קובי קנטור

"נכון לשנים הקרובות, המיינפריים משדר יציבות עסקית. אני מאלה שמאמינים במיינפריים", כך אמר רונן זרצקי, סמנכ"ל טכנולוגיות בישראכרט.

זרצקי דיבר במסגרת פאנל שנערך בכנס שערך הסניף הישראלי של יבמ (IBM), במלאות 50 שנים להולדת מחשב המיינפריים של יבמ (IBM). הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים ובחסות הענק הכחול, טנגרם, מטריקס ורד-האט (RedHat), נערך בשבוע שעבר באולם האירועים East בתל אביב, בהשתתפות כ-150 מלקוחות החברה. את הכנס, כמו גם את הפאנל, הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, בעברו מנהל השיווק של יבמ ישראל ובוגר ממרם, מרכז המחשבים הראשון בישראל, לאימוץ המיינפריים של החברה.

איציק מלאך, לשעבר מפקד ממר"ם, משנה למנכ"ל ומנמ"ר בנק לאומי וכיום דירקטור בחברות בקבוצת לאומי. צילום: קובי קנטורלדברי זרצקי, "אני מאמין שיש למיינפריים מקום בין עולמות ה-IT. אנשי יבמ עשו את השינוי לאחר שהבינו כי נדרש לבנות סביבו פיתוחים נוספים, ועליהם להמשיך במגמה זו".

כך, אמר, "אחד היתרונות של המיינפריים הוא הזמינות שלו: יש לי SLA שונה לסביבת מיחשוב פתוחה ולמיינפריים".

"קצרתי הצלחות רבות בעבודה בסביבת המיינפריים", ציין. "הביטחון שלי בא מעולם המיינפריים, מאחר שיש ליבמ יכולת ביצועים והבנה מה זה ארגון אנטרפרייז וכיצד המיינפריים יכול לשרת אותו". הוא סיכם באמרו כי "המיינפריים מספק לארגונים את מה שהם רוצים: שרידות ויציבות של סביבת ה-IT".

"המיינפריים פה כדי להישאר"
איציק מלאך
, לשעבר מפקד ממר"ם, משנה למנכ"ל ומנמ"ר בנק לאומי וכיום דירקטור בחברות בקבוצת לאומי, אמר כי "המיינפריים הוא דבר טוב, עם TCO (עלות בעלות כוללת) נמוכה וזמינות ושרידות גבוהות יותר מאלה הקיימות במערכות פתוחות. הוא פה כדי להישאר".

אייל בירן, סגן וממלא מקום ראש החטיבה הבנקאית, וכן ראש אגף הפיתוח העסקי והדיגיטל בבנק לאומי. צילום: קובי קנטורלדבריו, "זמן איתור ותיקון תקלה במיינפריים מהיר יותר ונעשה עם פחות כוח אדם לעומת איתור התקלה ותיקונה במערכות פתוחות".

הוא סיים בציינו כי "יבמ חייבת להשקיע בפיתוח יישומים חדשים ונוספים למיינפריים, כי המשתמשים מחפשים אפליקציות ולא תמיד אכפת להם מהפלטפורמה".

"המיינפריים סובל מבעיות יחסי ציבור ומוניטין"
אייל בירן
, סגן וממלא מקום ראש החטיבה הבנקאית, וכן ראש אגף הפיתוח העסקי והדיגיטל בבנק לאומי, אמר כי "כלקוח של המיינפריים, אני יכול לומר שהוא סובל מבעיית יחסי ציבור ומוניטין. עם זאת, הוא משדר יציבות בעולם העסקי, בו הקבוע היחיד הוא השינוי". לדבריו, "על המיינפריים להמציא את עצמו מחדש לטובת משתמשי הקצה, עם זמן הגעה מהיר לשוק, חוויית משתמש ולקוח בצד פונקציונליות".

ג'ימי שוורצקוף, מייסד ומנכ"ל STKI. צילום: קובי קנטורבירן ציין כי נעשים בבנק פרויקטים ארוכי טווח מבוססי מיינפריים, בעולמות ה-BI וה-Big Data, "כאשר המטרה היא להציע הצעות מפולחות ואישיות ללקוחות – עקב מינוף עסקי של המידע. כמו שאמרו שסניף הבנק ימות וזה לא קרה, כך גם המיינפריים לא ימות. שניהם ימשיכו להתקיים כשהם משנים את ייעודם בהתאם לשינויים בסביבה".

"המיינפריים הוא מהות המיחשוב הארגוני"
ג'ימי שוורצקוף
, מייסד ומנכ"ל STKI, אמר כי "המיינפריים הוא מהות המיחשוב הארגוני. הוא עובד, הוא ליבה עסקית בכל בנק, חברת ביטוח או חברת אשראי".

הוא ציין כי "המיינפריים יהיה עימנו עוד לפחות 10-15 שנים. האתגר של יבמ הוא לשכנע משתמשים צעירים לפתח יישומים בסביבתו".

"יש הרבה מה ללמוד בתוך המיינפריים"
בן חן
, מהנדס תוכנה ומפתח בכיר ביבמ-WAVE, ציין כי "ההכשרה בצבא אקוטית להמשך העבודה בסביבת מיינפריים".

בן חן, מהנדס תוכנה ומפתח בכיר ביבמ-WAVE. צילום: קובי קנטורלדבריו, "העבודה בסביבה זו נותנת למפתחים יכולת חשיבה והיכרות עם מערכות IT אחרות. יש הרבה מה ללמוד בתוך המיינפריים. בשש שנותיי בצה"ל עשיתי במיינפריים דברים מובילים ומדהימים, שאחרים, בפלטפורמה אחרת, היו נזקקים ל-10 או 20 שנה בתחום כדי לעשות אותם".

"אני רואה ארגונים שמנצלים את המיינפריים, לוקחים את עולם המורשת (Legacy) ומשפרים אותו תוך שימור שלו. אני מאמין שמוצרי יבמ, שמביאים לשילוב מערכות פתוחות מבוססות לינוקס (Linux) על פלטפורמת המיינפריים, הם העתיד".

"המיינפריים הוא לא נוסטלגיה"
חתם את האירוע לביא פרדמן, מנהל מכירות תחום מערכות גדולות ביבמ ישראל. לדבריו, "המיינפריים הוא לא נוסטלגיה. בעתיד הוא יפעל בסביבות מיחשוב קיימות וחדשניות: הוא יספק פתרונות למיחשוב ענן, למובייל, למגמת ה-'אינטרנט של הדברים' ולניתוח צופה פני עתיד (Analytics)".

לביא פרדמן, מנהל מכירות תחום מערכות גדולות ביבמ ישראל. צילום: קובי קנטורהוא ציין כי "בעזרת המיינפריים, יבמ יכולה לגשר בין העולם הקיים, של ה-IT הפנים ארגוני, למיחשוב ענן. בדרך זו ניתן לנהל את כל היישומים והשירותים אותם מספק הארגון ללקוחותיו הפנימיים והחיצוניים, ממקום אחד ובאופן יעיל".

פרדמן סיכם בציינו כי "עולם המיחשוב פונה לעבר יישומי ענן, ניתוח אנליטי ומובייל, ולמיינפריים יש יתרונות ייחודיים בכל הנוגע ליכולות להקצאה, וירטואליזציה או אפשרות להפעיל ענן פרטי או ציבורי. אנשים מקימים עננים פרטיים על מיינפריים, לפריסת יישומים ותשתיות בארגון. ספקי שירותים מנוהלים מקימים שירותים על בסיס המיינפריים ומספקים אותם ללקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים