בריטניקה תספק למשרד הביטחון מערכת לריכוז ההדרכה בצה"ל ב-30 מיליון ש'

החברה תספק ניהול ממוחשב, מהקצה אל הקצה, של כל מערך ההדרכה, הלמידה, המשאבים והכשירויות בעיר הבה"דים ובבסיסי ההדרכה של הצבא ● אליעזר (איקו) חסון, סגן בכיר לראש מנהל הרכש לתקשוב ולמודיעין במשרד הביטחון: "המערכת תוביל את צה"ל אל העתיד ואל עידן ניהול המידע הממוחשב"

אליעזר (איקו) חסון, סגן בכיר לראש מנהל הרכש לתקשוב ולמודיעין במשרד הביטחון. צילום: פלי הנמר

בריטניקה (Britannica Knowledge Systems) זכתה במכרז של מנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון ותספק לצה"ל מערכת הדרכה ולמידה שתמוקם בעיר הבה"דים. היקפו של ההסכם עומד על 30 מיליון שקלים.

המכרז, שהובילה וניהלה בשנה האחרונה יחידת הסגן הבכיר למודיעין ותקשוב, כולל ניהול ממוחשב, מהקצה אל הקצה, של כל מערך ההדרכה, הלמידה, המשאבים והכשירויות בקריית ההדרכה של צה"ל (עיר הבה"דים), שמוקמת בדרום, ובכל בסיסי ההדרכה שלו. בנוסף, כולל המכרז מתן שירותי תמיכה ותחזוקה למערכת.

במסגרת ההסכם תידרש בריטניקה להעמיד בתוך כשנה מערכת LMS (ר"ת LEARNING MANAGEMENT SYSTEM) שתאחד את כלל יכולות הלמידה וההדרכה בצה"ל לכדי מערכת אחת. המערכת תתבסס על מוצר מדף של החברה, בתוספת פיתוח התאמות וממשקים למערכות משיקות. היא תנהל על בסיס נתונים אחד את כל תהליכי ההדרכה והלמידה בעיר הבה"דים ובבסיסי ההדרכה השונים: ניהול התיקים האישיים של החניכים ואנשי הסגל, ניהול לוח ההדרכות, הענקת סביבת למידה ממוחשבת לחניכים, מערכי שיעור אונליין ועוד. המערכת תאפשר לשתף מידע וידע בין הבה"דים השונים ותנהל את הדרישות הלוגיסטיות למימוש גרף ההכשרות, לרבות לינה ומזון לעשרות אלפי חיילים ואנשי סגל מידי יום.

המכרז הוא למשך שלוש שנים והמערכת הזוכה תחליף בהדרגה את המערכת לניהול ההדרכה והלמידה, "ברקת" הוותיקה, שפועלת בצה"ל מאז שנת 2000.

לדברי אליעזר (איקו) חסון, סגן בכיר לראש מנהל הרכש לתקשוב ולמודיעין במשרד הביטחון, "בשל החשיבות הגדולה שאנחנו מייחסים להון האנושי ולהדרכת דור העתיד של צה"ל, הוחלט להחריג את הפרויקט ממכרז עיר הבה"דים ולהפקידו בידי מנהל הרכש במשרד הביטחון. מערכת ניהול ההדרכה תוביל את צה"ל אל העתיד ואל עידן ניהול המידע הממוחשב".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ta

    איזה בזבוז... יש כל כך הרבה מערכות קוד פתוח בחינם.

  2. א

    מדהים - כל האוניברסיטאות שהשתמשו במערכת זו במשך שנים הפסיקו את השימוש בה מסיבות רבות ועברו במקומה למערכת פתוחה. אולי על כך היה צריך לעשות כתבה ! צה"ל יודע משהו _שכל_ הגופים האקדמיים פספסו....

אירועים קרובים