תוכן שיווקי

המיינפריים חי, בועט וכאן כדי להישאר

29/06/2014 15:48

למעלה מ-50 שנים ממשיכים מחשבי ה- Mainframe למלא תפקיד מרכזי בארגונים הגדולים בעולם, תוך התחדשות מתמדת ביכולות ובביצועים. האם מוניטין השרידות הבלתי מעורער של ה-Mainframe  עומד להישמר גם בנוגע לעתידו הוא?

מחשבי ה- Mainframe ממשיכים להקיף אותנו מכל עבר. בכל פעם שאנו מזמינים טיסה בחברת תעופה, מושכים כסף ממכשיר ATM, או "מגהצים" את כרטיס האשראי שלנו, אנו נוגעים במחשבי ה- Mainframe. למעשה, חלק הארי מהארגונים המובילים בעולם מריצים את המערכות העסקיות שלהם על גבי מחשבי ה-Mainframe. ואם להיות קצת יותר ספציפיים – 92 מתוך 100 הבנקים הגדולים בעולם, 10 מתוך 10 חברות הביטוח הגדולות בעולם, 23 מתוך 25 חברות התעופה הגדולות בעולם ו-23 מתוך 25 רשתות הקמעונאות הגדולות ביותר בארה"ב, כל אלה מריצים את המערכות הארגוניות המרכזיות שלהם על מערכות הMainframe של IBM – System z.

אנו נוטים להתלהב מכמות החיפושים האדירה המופנית למרכזי המחשוב של גוגל, המסתכמת ביותר מ-68 אלף חיפושים מידי שנייה, אך לא מודעים לכך שמידי שנייה מבוצעות על גבי מחשבי ה- Mainframe בעולם למעלה מ-1.3 מיליון טרנזקציות! ושמידי שנה מעבדים מחשבי ה- Mainframe למעלה מ-23 מיליארד טרנזקציות במכשירי ה-ATM ברחבי העולם בהיקף של למעלה מ-1.4 טריליון דולר.
תשתית עבודה לעולמות הענן
למרות הנטייה להתייחס למחשבי ה-  Mainframeכאל דינוזאורים שעבר זמנם, הם ממשיכים להתחדש ולהוכיח פעם אחר פעם שאין להם תחליף אמיתי ושהם ימשיכו גם בעתיד למלא תפקיד מרכזי במרכזי המחשוב הגדולים בעולם. הוכחה לעתיד הצפון להם ניתן למצוא ביכולתם לשמש כתשתית לצורת העבודה החדשנית והמתקדמת ביותר כיום בארגונים עסקיים – ענן פרטי. למעשה, IBM מריצה כבר כיום את ענן המחשוב הפרטי הגדול ביותר בעולם על גבי מחשבי ה- Mainframe. ענן זה מאפשר לכ-300,000 עובדים לקבל תובנות עסקיות מתקדמות המגיעות מיותר מ-100 מחסני נתונים שונים DWH), תוך יכולת עבוד אנליטית שאין לה אח ורע במערכות מחשוב עסקיות. על פי חישובי עלות תועלת משיגה תשתית זו חיסכון של כ-20 מיליון דולר בשנה, בהשוואה לפלטפורמות מחשוב אחרות, וערך עסקי המוערך ב-300 מיליון דולר!
מחשבי ה- Mainframe עולים הרבה פחות!
ניסיון להבין מדוע 'סובל' מחשב ה- Mainframe מתדמית של פיתרון יקר, מראה כי השגיאה נעוצה בבלבול הרווח בין המושג TCA ל-TCO. אין ספק כי עלות הרכישה הבסיסית  (Total Cost of Acquisition) של מחשבי ה- Mainframe גבוהה יותר מזו של שרתי ה-x86, אך כאשר בוחנים את הנושא במושגי (TCO Total Cost of Ownership) מגלים את האמת הפשוטה – מחשבי ה- Mainframe עולים הרבה פחות!
רמות הביצועים, האמינות והשרידות שלהם מאפשרים להשיג חיסכון ניכר באזורים שבהם יש לשרתי ה-x86 חולשות מובהקות. כך למשל עולה ה-TCO  בשרתי ה-x86 עקב עלויות גבוהות של רכש ותחזוקת חומרה ותוכנה, רכיבי תקשורת, אחסון מידע, כוח אדם, תשתיות עבור Disaster Recovery, חשמל ושטח ריצפה.

למול כל אלה ממשיך מחשב ה- Mainframeלספק לארגונים עסקיים גדולים רמות שרידות וזמינות ללא תחרות, חיסכון של כ-75% בעלויות רישוי תוכנה ויחס קונסולידציה של 1:12. אך הסיבה המרכזית לכך, שגם בעתיד יישארו אתנו מחשבי ה-Mainframe, מצויה בהתווספות כל החדשנות הטכנולוגית של שרתי ה-x86 למחשבי ה-Mainframe.

Mainframe בעולם ה ITמענה ייחודי למגמות העתידיות של עולם ה-IT
מחשבי ה-Mainframe מספקים מענה ייחודי למגמות העתידיות של עולם ה-IT,  לרבות יישומי מיחשוב ענן, ניתוח אנליטי ומובייל. בתחומים אלה יש להם יתרונות בולטים בכל הנוגע להקצאת יכולות עיבוד, ווירטואליזציה והאפשרות להפעיל ענן פרטי או ציבורי. עוצמת ה- Mainframe תאפשר גם בעתיד להקים עננים פרטיים לפריסת יישומים ותשתיות בארגון ומנגד, תאפשר לספקי השירותים המנוהלים להקים שירותים על בסיס ה-Mainframe ולספק אותם ללקוחות.

לכל אלה מתווספת ההשקעה האדירה של יבמ בפיתוח טכנולוגיות Mainframe חדשניות המספקות מענה למגמות העתידיות של ניתוח אנליטי Analytics) לזינוק בעבודה עם מכשירי טלפון חכמים (Mobile) ולהתפתחות עולמות הענן (Cloud). אין ספק כי האמינות הבלתי מעורערת, לצד החדשנות הטכנולוגית הבלתי פוסקת, תבטיח את עתידו של ה-  Mainframe גם בדורות הבאים.

לפרטים נוספים הקליקו כאן

אירועים קרובים