פלורה לוין, B-PRO: "צריך להזריק חדשנות טכנולוגית כדי למצות את ההזדמנויות מה-Big Data"

"תקציבי הטכנולוגיה של הארגונים זולגים אל מחוץ ל-IT, בשעה בה יש הרבה מאוד הזדמנויות הקשורות לחדשנות טכנולוגית", אמרה לוין, שותפה בחברה ● היא ציינה כי על כל דולר שהולך על IT, הארגון מוציא עוד 40 סנט

"החדשנות הטכנולוגית בארגונים מיוצרת לרוב מחוץ למערכי ה-IT. אנשי מחלקות השיווק והמכירות נמצאים בקשר ישיר עם הלקוחות ולא מחכים לפתרונות ה-IT, כי יש כיום פתרונות בצורת שירותים שניתן לצרוך אותם. יש צורך להזריק חדשנות לארגון כדי למצות את ההזדמנויות העסקיות מה-Big Data", כך אמרה פלורה לוין, שותפה ב-B-PRO.

לוין דיברה בפתח כנס BI&Big Data שנערך היום (ב'), בהפקת אנשים ומחשבים, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחומי הבינה העסקית וה-Big Data. לוין, יושבת ראש ועדת התכנים של הכנס, אף הנחתה את האירוע.

לדבריה, "על כל דולר שה-IT משקיע בטכנולוגיה הארגון נאלץ להשקיע עוד 40 סנט. זה לא טוב. עולם המיחשוב חווה כיום מגמה בה תקציבי הטכנולוגיה זולגים אל מחוץ ל-IT, בשעה בה יש הרבה מאוד הזדמנויות הקשורות לחדשנות טכנולוגית".

היא ציינה כי "החדשנות הטכנולוגית מהווה הזדמנות עסקית בכמה עולמות – שירות לקוחות, שיווק, מכירות, חדשנות במוצרים ושירותים, שרשרת ייצור ואספקה. בחלק מהמקומות ה-IT לא מעורב – וחבל. אנחנו עדיין מתרגשים מקופונים מותאמים אישית שאנחנו מקבלים מרשתות הקמעונות. הנושא בחיתוליו וניתן לקחת אותו הרבה קדימה: ניתן לשגר ללקוחות פרסומת מקוונת, בהתקרבם לקניון. למה לא להצליב מידע על מנגל עם מידע על מזג אוויר?".

היא נתנה כדוגמה את חברת התעופה KLM. "החברה רצתה לפנק את לקוחותיה, בחרה לקוחות שעשו צ'ק אין והתכוננו לטיסה ולמדה עליהם ברשת החברתית", אמרה לוין. "כך, לדוגמה, אם לקוח צייץ בטוויטר (Twitter) שקנה iPad, החברה העניקה לו מתנה לרכישת מוזיקה בשדה התעופה. היא עשתה זאת ל-30 לקוחות בלבד, אבל ההשפעה של המבצע הייתה עצומה. באנלוגיה, חברת ביטוח יכולה 'לתפוס' שיחות של מבוטחים שיוצאים לטיול ולתת להם הצעה מתאימה בזמן. כך הדבר גם עם חברות תקשורת. יש פה פתח נפלא להזדמנויות שיווקיות ולהגדלת היקף המכירות המותאמות אישית".

צילום ועריכת וידיאו: דותן גור

לוין ציינה כי "פעילות של ארגונים בעולם ה-Big Data יכולה, לדוגמה, להביא לניתוח התנהגות צרכנים בסניפים. התחום ה-'כבד' יכול להפוך לפשוט". לדבריה, "כבר כיום, ארגונים מקוונים אומרים: 'יש לנו הרבה מידע'. ההיסוס אם להיכנס לתחום ה-Big Data מצוי יותר בארגונים מסורתיים, שם הקפיצה הנדרשת גדולה יותר. כשאלה יעברו את המשוכה נחזור לדבר על Data, בלי Big".

"המידע הופך להיות חכם יותר, רחב יותר ונגיש יותר", הוסיפה. "הוא פורץ גבולות ומצוי לא רק בתוך הארגון, אלא גם ברשת וברשתות החברתיות. הוא נגיש ומהיר יותר ומגיע גם מהמובייל".

על פי לוין, "נדרש לטפל במידע על מנת לספק לארגונים יותר ערך עסקי. הערך נוצר על ידי ביצוע אנליטיקות חכמות במגוון תתי-תחומים – ניתוח טקסט, ניתוח רגשות, ניתוח קול ועוד".

היא סיכמה במספר המלצות: "היפכו את המידע לחכם יותר ותגיעו לתוצאות עסקיות. הכניסו לארגונים מקצוענים בתחום, דוגמת מדעני מידע, אנשים מזן חדש – שהם יותר טכנולוגים, יותר אג'יליים וכאלה שסופגים במהירות את החידושים ויודעים לתרגמם לצרכי הארגון. צריך להזריק את החדשנות פנימה, לתוך הארגון, לתוך ה-IT שלו. ארגונים מתחילים להבין זאת. יש להתגבר על המכשלות, בין השאר על ידי ביצוע 'ניסויים' קטנים ורק לאחר מכן ביצוע פרויקטים. Big Data הוא אמנם מכשלה ומקור לחשש, אך בעיקר הזדמנות עסקית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים