המציאות הרבודה של גוגל: משקפת מקרטון

החברה נכנסה לתחום קצת באיחור, אלא שבמקום להשקיע בו מיליארדים, כמו גוגל, היא השיקה גאדג'ט חביב וקל להכנה

גוגל (Google) לא ממש הראתה התעניינות בתחום המציאות הרבודה – עד ועידת המפתחים שלה, שהתקיימה באחרונה. אלא שבניגוד לפייסבוק (Facebook), שהוציאה כשני מיליארד דולר על רכישת יצרנית מכשירי המציאות רבודה Oculus VR, בגוגל מסתפקים בקרטון פשוט.

במהלך הוועידה חילקה החברה למשתתפים שקית עם קופסה מסתורית, שהסתבר כי היא מכילה מעין משקפת למציאות רבודה עשויה מקרטון קשיח. מדובר במעטפת לסמארטפון, שהופכת להיות משקפת מציאות רבודה בשיטת "עשה זאת בעצמך" ובסיוע כמה רכיבים נחוצים: ערכת עדשה שעולה 10 דולר, מגנטים שעולים 7 דולר, שתי רצועות של סקוץ' נצמד, גומייה וגם אופציה למדבקת NFC. באי הוועידה שהרכיבו את כל אלה קיבלו צעצוע קטן, או עוד גאדג'ט.

מובילי פרויקט הקרטון הזה הם דיוויד קוז ודאמיין הנרי ממכון התרבות של גוגל בפריז, כחלק מהמודל שאימצה החברה, לפיו העובדים רשאים להקדיש 20% מזמנם לנושאים יצירתיים שאינם עוסקים בעבודה השוטפת.

בדף המפתחים של גוגל שמוקדש לפרויקט הקרטון נכתב כי "נושא המציאות הרבודה התקדם מאוד במספר השנים האחרונות. מכל מקום, פיתוח לנושא הזה עדיין דורש חומרה יקרה וייעודית. מתוך מחשבה איך להפוך את זה נגיש ליותר אנשים, קבוצה של מעריצי התחום בגוגל ניסו באמצעות סמארטפון להניע את חוויית המציאות הרבודה".

גוגל מאפשרת כעת גם לציבור הרחב ליהנות מהגאדג'ט וכללה בדף שרטוטים של הקרטון, כמו גם הפניה לאתרים שמוכרים את האביזרים הנלווים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים