נעמה גלאור, נוגאמי: "יש הבדל בין גברים לנשים – אפילו ה-Big Data בחברה מוכיח זאת"

גלאור, CTO ומנהלת תחום Big Data בחברה, הציגה בכנס BI&Big Data מחקר שעסק בהרגלי הקניות של נשים ברשת ● על פי הממצאים, נשים לא אוהבות לנהל משא ומתן, מעדיפות לקנות מנשים אחרות, מתמקחות הרבה פחות ומשלמות הרבה יותר

"יש הבדלים בין נשים וגברים, בין השאר באופן בו הם והן מוכרים וקונים. מחקר שביצענו בנושא, מבוסס פלטפורמת Big Data, הוכיח זאת", כך אמרה נעמה גלאור, CTO ומנהלת תחום Big Data בנוגאמי (Nogamy).

גלאור דיברה בכנס BI&Big Data שהופק על ידי אנשים ומחשבים ונערך היום (ב') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחומי הבינה העסקית וה-Big Data. פלורה לוין, שותפה ב-B-PRO ויו"ר ועדת התכנים של הכנס, היא שהנחתה אותו.

המחקר, ציינה גלאור, נערך במשותף על ידי נוגאמי וחוקרות מאוניברסיטת תל אביב והמרכז הבינתחומי בהרצליה. לדבריה, מטרתו הייתה לבחון "האם יש הבדלים בין גברים ונשים בשוק המסחר האלקטרוני, מהם אותם הבדלים ולמה בכלל הם קיימים – הרי מדובר בפלטפורמה שמבטאת כלכלה חופשית. רצינו לראות האם כשאישה מוכרת מוצר 'גברי' כמו מקדחה זה עוזר לה או שהיא נענשת".

היא הוסיפה כי מסגרת הזמן של המחקר עמדה על 10 שבועות. כמה אתגרים עמדו בפניהן: עבודה בסביבת Hadoop; עבודה עם נתונים בהיקף נרחב, של יותר מ-1 פטה-בייט; נתונים היושבים במאגרים שונים; עובדת היותם של חלק מהנתונים לא עקבי ושל חלקם לא איכותי.

"כאשר נכנסנו למחקר", אמרה גלאור. "גילינו כי מאפיינים קריטיים חסרים במאגר הנתונים. היה עלינו לשחזר את המידע. העובדה שהיה פיזור של נתונים ממאגרים רבים, עם מגדר לא מוגדר של מוכר וקונה, הקשתה עלינו. היה לנו מחסור במאפיינים היסטוריים". גלאור הוסיפה כי "התמקדנו ב-400 מוצרים פופולריים, חלקם 'גבריים', חלקם 'נשיים' וחלקם ניטראליים".

עוד היא ציינה ש-"הממצאים העלו שבזירת המסחר האלקטרוני, נשים מעדיפות שהמכירה לא תהיה תלויה במשא ומתן. הן מעדיפות ובוחרות לקנות מוצר במחיר קבוע, בלי דיאלוג עם המוכר. ממצא מעניין נוסף הוא שהנשים המוכרות מקבלות הצעות עם מחיר פחות. כמו כן, נשים מעדיפות לקנות מנשים, מתמקחות הרבה פחות ומשלמות יותר מגברים".

גלאור סיכמה באמרה כי "המחקר העלה שקיימים פערים בין גברים לנשים. השאיפה היא לצמצם אותם על מנת להגדיל את ההכנסות. זו דוגמה להיסטוריית נתונים שמספקת ערך. מעגל נתונים, עצום ככל שיהיה, לא יהיה בעל ערך אם אנשים בעלי סקרנות, הבנה עסקית וניתוח מידע לא יטפלו בו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים