מיקרוסופט פתחה במבצע רחב למיגור רשת של פשיעה מקוונת

ענקית התוכנה החליטה ללחום בפשעי הרשת באמצעות תוכנות שפותחו במדינות המפרץ ● מספר המחשבים שהותקפו עד כה הוא למעלה מ-7 מיליון ודרושים ימים אחדים כדי לדעת האם מטרות המלחמה יושגו

מיקרוסופט (Microsoft) פתחה במבצע נרחב למיגור רשת של פשיעה מקוונת באמצעות הפרעות לערוצי התקשורת בין העבריינים לבין המחשבים הנגועים. המבצע, שהחל אתמול (ב') על פי צו של בית משפט פדראלי בנבאדה שבארצות הברית, מתמקד בתעבורה של תוכנות זדוניות המכונות Bladabindi ו-Jenxcus, ועל פי מיקרוסופט פותחו בכוויית ובאלג'יריה.

"זו הפעם הראשונה שבה אנו נתקלים בתוכנות זדוניות שפותחו מחוץ למזרח אירופה ומצליחות להגיע להיקף כה נרחב. אפשר לראות בכך עדות למגמת הגלובליזציה של הפשיעה המקוונת", ציין ריצ'רד דומינגז בוסקוביץ', משנה ליועץ המשפטי הראשי ביחידה ללוחמה בפשיעה הדיגיטלית של מיקרוסופט. לדבריו, נחוצים עוד מספר ימים כדי לקבוע כמה מחשבים נדבקו בתוכנות הזדוניות האלה, אך המספר ככל הנראה גבוה מאוד, משום שתוכנת האנטי וירוס של מיקרוסופט לבדה זיהתה 7.4 מיליון מחשבים נגועים בשנה האחרונה. תוכנת האנטי וירוס של מיקרוסופט מותקנת בכ-30% מהמחשבים בעולם.

דומינגז בוסקוביץ' אמר כי המפתחים של התוכנות הזדוניות, ששתיהן בעלות מאפייני פעולה דומים, מציעים אותן לתוקפים פוטנציאליים ברשתות חברתיות ועד כה מכרו לפחות 500 יחידות. הם מפרסמים את מרכולתם גם בסרטונים באתר יוטיוב (YouTube) ובין השאר מציגים כדי ניתן להדביק מחשבים של משתמשים תמימים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים