הראל יפהר, מנכ"ל AWS ישראל: "בכל יום אנחנו מעלים כוח מיחשוב ששווה לעסק של 7 מיליארד דולר"

"ב-2013 העלינו טריליוני אובייקטים של לקוחות - תמונות, וידיאו, טקסט או כל מידע אחר", אמר יפהר לאנשים ומחשבים ● הוא דיבר בראיון על השוק הישראלי וסניף החברה בארץ, ואמר כי "הרבה ארגוני אנטרפרייז עוברים לענן כי הם מבינים את הערך והאג'יליות שלו"

"בכל יום אנחנו מעלים כוח מיחשוב שווה ערך לזה של עסק שמוערך בשבעה מיליארד דולר – ובמהירות. זה כוח מיחשוב עצום, שכמעט לא ניתן לדמיין אותו", כך אמר הראל יפהר, מנכ"ל AWS (ר"ת Amazon Web Services) ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים. הוא ציין כי "ב-2013 העלינו טריליוני אובייקטים של לקוחות – תמונות, וידיאו, טקסט או כל מידע אחר. זה מסביר מדוע אנחנו צריכים קיבולת כזו".

"הרבה ארגוני אנטרפרייז עוברים לענן כי הם מבינים את הערך שלו, את האג'יליות שלו, את העובדה שהם יכולים להקים סיסטם גדול בשעתיים ולא בחודשיים", ציין יפהר. "הם מבינים שכדאי להם להוציא את הענן החוצה ולהתמקד בעסקי הליבה". לדבריו, "לפני שנה השאלה הייתה האם ללכת לענן. כיום השאלה היא כמה מהר הארגון יכול ללכת לענן".

הוא סיפר על החברה ואמר כי היא "צעירה בת 8. התחלנו ב-2006 מ-S-FREE – השירות הראשון של אמזון מחוץ לקמעונות, שהיה שירות אחסון פשוט. מאז צברנו ניסיון והתרחבנו לשירותי מיחשוב, נטוורקינג, משלוחים, אנליטיקס, בסיסי נתונים, אפליקציות וכלי ניהול. בימים אלה, AWS כוללת כמעט 40 שירותים שונים. מגוון השירותים נותן ללקוחות את הברירה להשתמש במה שהם רוצים כל אימת שהם רוצים. אתה יכול להשתמש בשירות ליום אחד וזהו, ומשלם על מה שאתה צורך. היכולת הזאת נותנת גמישות ללקוחות ומאפשרת להם להתמקד בתחומי הליבה שלהם".

AWS פרוסה ב-190 מדינות ברחבי העולם ולה מאות אלפי לקוחות, שמתחלקים ל-10 אזורים ובהם 26 אזורי זמינות של דטה סנטרים. "יש לנו אזור בדבלין עם כמה אזורי זמינות שמשרתים את כל EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה). אזורים נוספים נמצאים בסאו פאולו, שמאוד עסוק עכשיו בגלל המונדיאל, ארצות הברית (ארבעה אזורים), סידני, סינגפור, בייג'ינג וטוקיו", אמר יפהר.

למה לא בתל אביב?
"אנחנו מקשיבים לשאלות ולצרכים של הלקוחות שלנו ומעריכים אותם. נבחן בעתיד האם יש דרישה לאזור כזה בתל אביב. אני רוצה לציין שהלקוחות הישראליים לא בהכרח רוצים מרכז בישראל, כי לקוחות שרוצים להתרחב לעולם מרוצים מזה שיש לנו מרכזים ברחבי תבל ומשתמשים בהם".

יפהר הוסיף כי "אנחנו מתמקדים בחדשנות של הלקוחות, מקשיבים להם ורואים מה הם רוצים. רוב השירותים החדשים הגיעו מהלקוחות, ששאלו: למה אתם לא מאפשרים את השירות הזה?"

כיצד אתה מעריך את התרומה של הלקוחות הישראליים בהקשר הזה?
"הם תורמים הרבה, תמיד יש להם בקשות ייחודיות ושונות. אנחנו מאוד אוהבים את זה, כי זה מאפשר לנו לשפר את השירות".

איך אתה מעריך את השוק הישראלי?
"פתחנו באחרונה סניף בישראל, אנחנו אחד השווקים שגדלים הכי מהר עבור אמזון (Amazon) ובשוק הענן בכלל. מה שאומרים עלינו בעולם הוא נכון: אנחנו מאמצים מוקדמים, חדשנים ולוקחי סיכונים. זה חלק מה-DNA שלנו. אנחנו לא מפחדים לנסות. כל זה קסם להנהלת אמזון ולכן היא החליטה לפתוח סניף בארץ".

לדברי יפהר, AWS מרחיבה בימים אלה את הסניף הישראלי שלה ומגייסת מפתחים עסקיים, ארכיטקטים של פתרונות ומנהלי לקוחות. "הסיבות להתרחבות הן דרישות הלקוחות והאמון שאמזון רוחשת לשוק הישראלי", ציין.

הוא מנה בהקשר זה מספר חברות ישראליות שמשתמשות בשירותי הענן של אמזון, בהן האפליקציות Moovit ,My Things ,Mobli וגט טקסי (Get Taxi), וכן תדיראן טלקום. בין הלקוחות של AWS בעולם ציין יפהר את נאסדא"ק (NASDAQ), שמספקת מידע ללקוחות באמצעות שירותי הענן של החברה, נטפליקס (Netflix), סמסונג (Samsung) ומועדון הכדורגל של ברצלונה. "אתה יכול לדמיין כמה נכנסים לאתר שלהם כשהם מנצחים", אמר.

AWS תקיים ב-17 ספטמבר כנס בישראל, אחד מסדרה של כנסים ש-AWS מקיימת במדינות חשובות עבורה בעולם. "זה יהיה אירוע גדול, בהשתתפות בכירים מהמטה שלנו ולקוחות. נדגים בו את השירותים שלנו ונביא סיפורי לקוח", אמר יפהר.

הוא סיכם באמרו כי "שוק מיחשוב הענן הוא גדול מאוד ויש בו הרבה הזדמנויות. מפתיע אותנו שהמתחרים נכנסו אחרינו לעסק. טוב שיש ללקוחות אפשרות בחירה ואנחנו מאמינים שכשמסתכלים על האופציות, השיקולים שיש לקחת בחשבון הם: הניסיון של החברה, ההיקף והעומק של השירותי, קצב החדשנות, דריסת הרגל בעולם, המחיר והאקו-סיסטם של השותפים. כדאי ללקוחות לבחון אותם ולראות איזו חברה עדיפה עבורו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים