טל נועם, י.א. מיטווך: "נדרש לשלב בין טכנולוגיות על מנת להפיק יותר מה-Big Data"

הדברים נאמרו בכנס BI&Big Data ● דביר התמקד בדבריו בתיאור של ארכיטקטורת הנתונים המאוחדת של החברה והיכולת לשלב בין הטכנולוגיות השונות

"תחום ה-Big Data הוא רחב היקף. נדרש לשלב בין טכנולוגיות, על מנת להפיק יותר תובנות ובפחות עליות", כך אמר טל נועם, מנהל החטיבה למערכות DWH&BI ב-י.א. מיטווך ובניו, נציגי טרה דטה (Teradata) בישראל.

נועם דיבר בכנס BI&Big Data. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך שלשום (ב') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחומי הבינה העסקית וה-Big Data. פלורה לוין, שותפה ב-B-PRO ויו"ר ועדת התכנים של הכנס, הנחתה את האירוע.

ההרצאה עסקה בתיאור של ארכיטקטורת הנתונים המאוחדת של החברה, המאפשרת לשלב בין טכנולוגיות ומספקת את המיטב, לדבריו, בהיבט הכלכלי והטכנולוגי. בדרך זו, אמר, ניתן לשמור את הנתונים בהשקעה כספית נמוכה ולשלב טכנולוגיה זו של שמירה עם יכולת לעיבוד נתונים לא מובנים. זאת, באמצעות פלטפורמת חיקור משולבת, העושה שימוש בפטנט של טרה דטה הנקרא Aster. הוא הסביר כי פעולה זו מפעילה פונקציות MapReduce באמצעות שפת SQL סטנדרטית. תחום נוסף שניתן לחשב, ציין, הוא הצלבת הנתונים עם נתונים מובנים באמצעות Joins, עם טבלאות במחסן הנתונים הארגוני של החברה או מחסן של חברות אחרות.

אלי גולדפרב, סמנכ"ל שיווק, מכירות ופיתוח עסקי ב-SIT. צילום: קובי קנטורבסופו של דבר, סיכם נועם, "מתקבלת יכולת להביא מגוון של תובנות מבוססות כלים אנליטים, אותם מקבלים משתמשי הקצה שהם אנשי עסק ולא אנשי IT".

מבעיות קשות לפשוטות
אלי גולדפרב, סמנכ"ל שיווק, מכירות ופיתוח עסקי ב-SIT, ציין כי החברה היא נציגת Tableau Software בישראל. הוא ציטט נתון של גרטנר (Gartner) לפיו המוצר שלה מככב ברביע הקסם הימני העליון של החברה, בעוד המתחרים שלו נסוגו. "טבלאו לוקחת בעיות קשות עבור ארגונים והופכת אותן לפשוטות", אמר.

בעבר, ציין גולדפרב, "רק בנקים וחברות טלקום היו ארגונים עתירי מידע. אלא שכיום, יותר ויותר ארגונים הופכים להיות בעלי נתונים רבים. גם חברות קטנות הופכות יצרניות נתונים".

"מתוך מגוון הנתונים הזה נדרש להוציא תובנות", אמר. "טבלאו הבינה כי על מוצריה להיות ידידותיים למשתמשים. בני האדם, כצרכני נתונים, יכולים לזהות פרטים בתוך תמונה בצורה טובה יותר מאשר מתוך דו"חות". לכן, ציין, התובנות אותן מפיקה טבלאו מוצגות במידה רבה כמידע חזותי. הוא הציג את אחד הרכיבים של החברה, VizQL. לדבריו, רכיב זה יודע להתחבר לנתונים הרבים המצויים במחסני הנתונים הרלציוניים ולבצע עליהם תשאול חי.

גולדפרב ציין כי יש לטבלאו מנוע המאפשר ניתוח מהיר של המידע. "המנוע הזה מסייע ותומך בתהליך הניתוח ויוצר תהליך המבוסס על שאלה עסקית".

הוא סיכם באמרו כי "היעד הוא לסייע לאנשים העסקיים בארגון לקבל יותר החלטות מבוססות נתונים בהרבה פחות זמן. החברה מספקת פתרונות BI ייחודיים ומציגה את הנתונים בצורה ברורה למשתמש, תוך שימוש באמצעי נראות מתקדמים. המהירות ופשטות ההטמעה הם המאפיינים של יישום זה, והוא מתאים לכלל המשתמשים – אלה שמשתמשים ב-BI ואלה שעדיין אין בארגון שלהם את היכולת הזו. היתרונות הם זמני יישום והטמעה מינימליים, הצגת גרפים ודו"חות שקריאתם והסקת המסקנות מהם ברורה מאוד, הוספת ממדים לגרף בזמן אמת ופשטות התפעול של היישום, ללא צורך במערכי הדרכה או תמיכה נרחבים. הפתרון מתממשק בקלות עם בסיסי נתונים מסוגים שונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים