תוכן שיווקי

דבורה מנור, מיקרוסופט: האפליקציות הארגוניות של סאפ מתחברות לתשתית הענן שלנו

02/07/2014 14:24

"במשך יותר מ-20 שנה שמיקרוסופט ו- סאפ (SAP) משתפות פעולה כדי להציע ללקוחותינו פתרון המשלב בין האפליקציות הארגוניות של SAP  עם התשתיות המובילות של מיקרוסופט. שיתוף הפעולה יכלול מעתה גם תאימות בין האפליקציות הארגוניות של SAP ובין תשתיות הענן הציבורי של מיקרוסופט", כך אמרה דבורה מנור, מנהלת תחום דטה סנטר במיקרוסופט ישראל, בראיון עימה המתקיים בעקבות הודעה של החברות על הרחבת שיתוף הפעולה ביניהן בתחומי הענן הציבורי.

במסגרת ההכרזה המשותפת למיקרוסופט ו –  SAP הודיעו החברות על השלמת תהליך הסרטיפיקציה של מספר אפליקציות SAP  ארגוניות לפעול בסביבת תשתיות הענן הציבורי Microsoft Azure. אפליקציות אלה כוללות בין השאר את SAP Business Suite, SAP  Business All-In-One, ו-SAP HANA developer edition.

מנור ציינה כי "תשתיות Windows Server נפוצות בתעשייה להרצת האפליקציות העסקיות והארגוניות של SAP, וחלק גדול של תשתיות SAP רצות על בסיס הנתונים SQL Server. כעת תינתן בידיהם של ארגונים היכולת להעביר תשתיות אלה, במלואן או בחלקן, לענן הציבורי של מיקרוספט Microsoft Azure, דבר שייתן לארגונים כוח מיחשוב בלתי מוגבל ומעבר לצריכת התשתיות במודל של שירות".

דבורה, מה היתרונות שמעניקה היכולת להריץ תשתיות בענן למשתמשי SAP?
לרשות ארגונים המשתמשים בפתרונות SAP על גבי תשתית מיקרוסופט יעמדו תשתיות ענן יציבות שמאחוריהן ניצבים יותר ממליון שרתים ביותר ממאה מרכזי מחשוב, ביניהם מרכזי מחשוב באירופה, אותם הקימה מיקרוסופט עם מיליון שרתים. זו יכולת מרשימה שארגונים יכולים ליהנות ממנה כבר היום. היכולות החדשות בענן ייתנו למשתמשי SAP גמישות טכנולוגית ועסקית רבה יותר,  יכולת הקמה של סביבות חדשות או הרחבה של סביבות קיימות במהירות רבה מהמוכר היום, זמינות גבוהה וביצועים גבוהים בזכות כוח המיחשוב האין סופי שמציע הענן, יכולת גידול או קיטון של התשתיות בהתאם לצרכי הארגון ועוד.

יתרון נוסף הוא חסכון בעלויות לארגון. הניסיון של ארגונים בעולם, שביצעו את המעבר לתשתיות הענן שלנו, מראה שנוצר חיסכון בהיקף שנע בין 40 אחוז ל-70 אחוז בהוצאות של הארגון כתוצאה מהמעבר למודל תשלום לפי שימוש, per-use, המקובל כאשר מדובר בענן. ארגונים אינם נדרשים יותר לבצע רכישות של שרתים שישמשו תשתית לוקאלית בארגון, או שמתאפשר להם להקצות תשתיות לטובת משימות אחרות, להריץ את יישומי SAP  על גבי תשתיות הענן Microsoft Azure, ולשלם בגינן בהתאם לשימוש בפועל ולא לפי שעות השיא.

אנחנו מתחילים לראות ארגונים שמעבירים את התשתיות לענן, מה אתם מציעים לארגונים שעדיין  מגבשים את אסטרטגיית הענן שלהם ?
חשוב לי לציין, שמיקרוסופט מלווה לקוחות בתהליך המעבר לענן, בין אם מעבר חלקי או מלא.  מיקרוסופט ממליצה לארגונים שעדיין מגבשים את אסטרטגיית הענן שלהם  לא להישאר מחוץ למשחק  ולהתחיל כבר היום להתנסות ביכולות של הענן. כך לדוגמא, ארגונים יכולים לעבור לסביבה היברידית, הכוללת הרצת המערכות הקריטיות בארגון בצורה לוקאלית, אך העברה של סביבות פריפריאליות יותר לענן – לדוגמא: סביבות פיתוח, בדיקות, הכשרה, ארכיון ועוד.

לסיכום, התנסות ארגונים בענן אפילו בצורה חלקית תיתן להם מספר ערכים מוספים – גם ליהנות מהיתרונות שמציע הענן בתחומי גמישות, מהירות, זמינות וחיסכון בעלויות, אך באותה עת הארגון יוכל להתנסות בצורה בלתי אמצעית בענן, להכשיר את אנשי התשתיות לעבוד בסביבות אלה, ולהתכונן טוב יותר לעידן הענן.

אירועים קרובים