אנדי פילפ, VMware: "חלפו הימים בהם ה-IT היה יכול לומר 'לא' למשתמש"

"הכרזנו על שיתופי פעולה חדשים עם גוגל ו-F5 Networks. שיתוף הפעולה עם גוגל נועד ליצור מודרניזציה של תחנות עבודה בארגונים", אמר פילפ, מנהל שיווק מוצרים למיחשוב משתמשי קצה, VMware לאזור EMEA

"הזמנים השתנו. המשתמשים היום חכמים יותר, בקיאים יותר טכנולוגית, והם כבר אינם 'שבויים' של מנהלי המיחשוב בארגון, כי הם יודעים לצרוך רכיבים ושירותים מחוץ לארגון. לכן, היום תפקיד ה-IT הוא ליצור מצב של איפשור למשתמשי הקצה, ולא להגיד להם 'לא' כי הם יבחרו בחלופות חוץ ארגוניות", כך אמר אנדי פילפ, מנהל שיווק מוצרים למיחשוב משתמשי קצה, VMware לאזור EMEA (ר"ת: אירופה, המזה"ת ואפריקה).

פילפ היה דובר המפתח בכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') במלון שרתון בתל אביב, בהשתתפות יותר ממאה מלקוחות החברה. במסגרתו הושקה בארץ פלטפורמת Horizon 6 של החברה.

בעבר, אמר פילפ, "היו כמה סוגים, אך מעטים, של מחשבים ניידים. היום המצב השתנה ואנו מצויים בעולם הנייד עם ריבוי מכשירים, ריבוי רכיבים וריבוי מערכות הפעלה. מצב זה גורם לכך שמגמת ה-BYOD, תופסת תאוצה, אבל היא גם יוצרת אתגרים למנהלי ה-IT בעולמות הניהול ואבטחת המידע מחד, והצורך לספק את היישומים והשירותים על גבי כל מכשיר ובעל עת, מאידך".

מצב חדש זה, אמר פילפ, "מביא ליותר חופש בחירה עבור משתמשי הקצה, וליותר כאב ראש עבור המנמ"רים. בנוסף, חלק ניכר מהיישומים אותם צורכים משתמשי הקצה אינם נמצאים בארגון, או שהם בענן הארגוני, או שהם מחוצה לו". כך, סיפר פילפ כי אשתו, שאינה בקיאה בעולם הIT, רכשה מכשיר iPad, ובתוך זמן קצר בחרה בקלות את היישומים שהיא רוצה, את המסך האהוב עליה, את התמונות של משפחתה וכו', "הדגש הוא על ידידותיות ועל חוויית משתמש נוחה, קלה ואינטואיטיבית. אסור להמשיך ולסבך את מה שכבר מסובך ממילא", אמר פילפ, "כאשר המשתמשים רגילים לצורת עבודה מסויימת בעולם הפרטי-צרכני, אסור שתהיה ירידה ברמה בעת פעילותם בסביבת העבודה הארגונית. בנוסף, נדרש לאבטח את השירותים אשר עוטפים את משתמשי הקצה, על מנת שהם יעבדו בסביבה מוגנת, ולא יהיה חשש לדליפת מידע עסקי בעל ערך".

צילום ועריכת וידיאו: דותן גור

לדברי פילפ, "ארגונים נדרשים לפשט את התשתיות שלהם, על מנת להגיע ליעד של שינוי המצב הקיים, במסגרתו 70% מעלויות תקציב ה-IT הולכות לתחזוקה ורק 30% או פחות הולך לחדשנות ומו"פ. שימוש בתשתיות וירטואליות ופשוטות, יכול לקרב אותך לשינוי היחס ל-50:50. שילוב כל רכיבי המיחשוב אפשרי רק אם מממשים את תפיסת ה-IT כשירות, IT as a Service. בעולם החדש, בו אנו נמצאים כעת, יש לתמוך בדרישה של חיבור מיליארדי משתמשים, לתמוך בריבוי של מערכות הפעלה ולתחזק, להפעיל ולפתח מיליונים של יישומים. הרכיב המרכזי לבניית מערכות מיחשוב הדור הבא אשר יספקו IT כשירות, הוא הדטה סנטר מוגדר תוכנה, ה-SDDC (ר"ת Software Defined data Center)".

הוא ציין את הרכישה של VMware את Desktone, בספטמבר האחרון, חברה הפועלת בעולם DaaS (תחנות קצה כשירות), בענן הציבורי. הפתרון החדש, אמר פילפ, המבוסס על רכישת החברה, "מעניק תחנות עבודה וירטואליות, בצורה מהירה כשירות, מתוך הענן הציבורי של VMware והשותפות שלה. זאת, בעלות של עשרות דולרים בודדים לחודש לתחנת קצה". דבר זה, ציין, "מאפשר למנהלי התשתיות בארגונים לספק חוויית משתמש גמישה, כאשר הם עובדים בסביבת המובייל".

באחרונה, העיר פילפ, "הכרזנו על שיתופי פעולה חדשים עם גוגל (Google) ו-F5 Networks. שיתוף הפעולה עם גוגל נועד ליצור מודרניזציה של תחנות עבודה בארגונים, באמצעות אספקת גישה מאובטחת בענן ליישומי חלונות (Windows) ותחנות עבודה וירטואליות מתוך מחשבי הכרומבוק (Chromebook) של גוגל". הוא הוסיף כי "שיתוף הפעולה עם F5  נועד לספק גישה מאובטחת לתחנות עבודה וירטואליות".

פילפ סיים בציינו כי חזון החברה הוא לשלב בצורה פשוטה בין שכבת הדטה סנטר למטה, ומשתמשי הקצה למעלה, עם יכולת אג'ילית לאספקת יישומים, אשר מתקבלים בצורת תוכנה כשירות, SaaS, בענן או בתוך הארגון, כאשר הקבלה של היישומים נעשית בצורה מאובטחת, עם חוויית משתמש קלה ונוחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים