מני צרפתי, VMware: "נדרש לספק למשתמשים חופש בחירה"

"המטרה הכי חשובה היא חופש הבחירה של האפליקציה; מערכות ההפעלה מאבדות רלוונטיות", אמר צרפתי, מומחה עסקי למיחשוב משתמשי קצה בחברה

"עולם המיחשוב עובר כמה מהפכות במקביל, אחת מהן היא בתחום המיחשוב של משתמשי הקצה. משתמשים אלה רוצים, ומקבלים את השירותים הארגוניים בשלל מכשירים ורכיבים מסוגים שונים, ונדרש לספק להם חופש בחירה", כך אמר מני צרפתי, מומחה עסקי למיחשוב משתמשי קצה, VMware ישראל.

צרפתי דיבר בכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') במלון שרתון בתל אביב, בהשתתפות יותר ממאה מלקוחות החברה. במסגרתו הושקה בארץ פלטפורמת Horizon 6 של החברה. האירוע נערך בחסות HP הדרכה, EMC ישראל, ו-F5.

"המטרה הכי חשובה היא חופש הבחירה של האפליקציה", אמר צרפתי, "מערכות ההפעלה מאבדות רלוונטיות". על מנת להמחיש את השינוי שעובר עולם משתמשי הקצה, ציטט צרפתי מחקרים לפיהם בשמת 2017 צפויים להימכר 467 מיליון טאבלטים, בעוד צפי מכירות המחשבים הניידים עומד על כמחצית ממספר זה. "העולם משתנה, ארגונים מסורתיים, החושבים על יציבות, הופכים בעל כורחם למי שטומן את ראשו בחול".

לדברי צרפתי, "יש להביט על עולם המובייל כעל עולם של הזדמנויות עסקיות חדשות, כזה אשר יניב ערוצי מכירה ומודלים עסקיים חדשים. בתוכו, נדרש לטפל בניהול האפליקציות, ובהיבטי אבטחת המידע של משתמשי הקצה".

נדרש לשנות את התפיסה, הדגיש צרפתי, "התקופה הזו היום היא קריטית לארגונים על מנת לבצע את החשיבה המחודשת, לקבוע מפת דרכים אליה יילך הארגון, נדרש לחשוב על החזון והאסטרטגיה, מהן הדרישות הטכנולוגיות למימוש הדרך, מהם הצרכים וכיצד המימוש יענה על הצרכים, לעצב פתרון המשקלל את כלל המרכיבים הללו, ולאחר מכן יש לעשות פיילוט ורק לאחר מכן להעלות לייצור".

בדרך, אמר צרפתי, "יתגלו כמה סתירות. כך למשל, דורות של מנהלי IT חונכו לסטנדרטיזציה, כיום, אנו נמצאים במצב בו עלינו לתמוך במגוון של מערכות הפעלה, וזה משנה את התפיסה שהייתה קיימת עד כה".

VMware, אמר צרפתי, החלה את דרכה בעולם הווירטואליזציה של תחנות הקצה, ה-VDI, וכעת "עליה לסייע למנהלי ה-IT לטפל בכמה עולמות – הפיזי, הווירטואלי, ובמובייל. כל אחד מהם דורש טיפול שונה. החזון הוא של איחוד הניהולים של שלושת העולמות הללו, ומתן חוויית משתמש בפלטפורמה אחידה".

רענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל. צילום: קובי קנטורצרפתי סיכם באומרו כי "השקנו באחרונה את Horizon 6, פלטפורמה המספקת יכולת להקים, לנהל ולהפיץ תחנות עבודה וירטואליות, פיסיות, והפצת יישומים, וכל זאת בצורה מרכזית. הפתרון נועד לפשט את הניהול והאוטומציה עבור משתמשי הקצה בארגון, ויש לו יכולת חדשה המאפשרת להנפיק אפליקציות (Published Applications) ותחנות עבודה וירטואליות, עם ממשק אינטגרטיבי מאוחד".

רענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל, אמר כי החברה מונה 13,000 עובדים בעולם, היא התקינה יותר מ-40 מיליון  שרתים וירטואליים, ומחזור המכירות השנתי שלה עמד ב-2013 על 5.2 מיליארד דולרים, מה שמדרג אותה כחברת התוכנה החמישית בגודלה בעולם, עם חצי מיליון לקוחות. היעד לשנת הכספים הנוכחית, ציין, הוא לחצות את רף הששה מיליארד דולרים. בארץ, אמר ביבר, החברה מונה 200 עובדים, רובם, 170 מהם, אנשי מו"פ, על בסיס ארבע הרכישות שעשתה ענקית הווירטואליזציה בישראל, ו-30 אנשי מכירות. לדברי ביבר, "בארץ, רוב הלקוחות הגדולים מריצים יותר מ-80% מהשרתים שלהם בצורה וירטואלית, ואנו מוגדרים על ידי STKI יצרני תוכנות התשתית הגדולים בארץ".

ביבר ציין כי פעילות החברה נשענת על שלוש רגליים: האחת, SDDC, דטה סנטר מוגדר תוכנה. השנייה, חיבור הענן הפרטי של ארגונים לענן ציבורי ועבודה במתכונת של ענן בן כלאיים. והשלישית, טיפול, ניהול ואבטחה של הרכיבים הניידים, תוך הפרדה בין האזור הפרטי והארגוני באותם רכיבים.

הוא סיים בציינו כי "חזון ה-SDDC הופך למציאות. בעוד זמן לא רב, כל רכיבי הדטה סנטר ייכנסו למימד הווירטואלי, הכול ידבר דרך תוכנות תשתית. מנהלי ה-IT יכולים לשנות את העסק שלהם, באמצעות דטה-סנטר מוגדר תוכנה ולהרחיב את הווירטואליזציה על פני סביבת ה IT בארגון, כך שהיא תתמוך ביותר ויותר מטרות עסקיות שלו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים