כשהסטארט-אפ ניצח את ענקית התוכנה

בלגיה-טאבטייל הוכיחה שהגודל לא קובע, אלא הכישרון והיצירתיות, וניצחה את ארצות הברית-מיקרוסופט ● יש סיכוי לא קטן שהסטארט-אפיסטים יעברו בשלב הבא אפילו את ארגנטינה-אורקל

עם סיומו אתמול (ג') של שלב שמינית הגמר, מתגנב חשש קל שהמונדיאל הולך לכיוונים פחות טובים ברמת הכדורגל והעניין. זאת, אף על פי שלפחות המשחק השני של היום היה מותח ומהנה.

השוויון והאיזון בין כמות הנבחרות האירופאיות והאמריקניות נשמר, וכך גם הכלל שכל קבוצה שמוקמה ראשונה בבית שלה לאחר שלב המוקדמות ניצחה קבוצה שסיימה במקום השני. במשחקים אמש ניכרה שוב ההשפעה של השחקנים המחליפים – ושל המאמנים, שביצעו את החילופים.

המשחק הראשון אתמול היה ממש, אבל ממש, מאכזב. ארגנטינה-אורקל (Oracle) נפגשה עם שוויץ-SAS וכנראה שכאשר שתי נבחרות-חברות שמתמחות בתחום הנתונים נפגשות, התוצאה היא הרבה גישושים והגנות חזקות, אבל כדורגל משעמם. לשתיהן היה ברור מה התפקיד של כל אחד ואילו היה המאמן השוויצרי גם איש היי-טק, הייתי אומר שהוא השתמש בתוכנה של SAS על מנת ללמוד היטב את המשחק והשחקנים של ארגנטינה-אורקל ולהציע פתרונות חכמים כיצד לסגור אותם. הפתרונות האלה עבדו היטב אתמול על המגרש: ארגנטינה-אורקל בראשות מסי אמנם שלטה במגרש אבל לא הצליחה ליצור הזדמנויות של ממש, וגם כשהיו כאלה – הכדור לא נכנס.

ההתמודדות הזו הזכירה לי מונדיאלים ישנים וגרועים, בהם שלטו הגנות הברזל של איטליה וגרמניה. למרות זאת, המשחק היה מותח והדרמה התעצמה לקראת הסוף, עם גול שהובקע מבישול של מסי לדי-מריה מצד אחד וכמעט גול של בלרים דז'מאילי, המחליף השוויצרי, בדקה האחרונה של ההארכה.

יצאתי מאוכזב מרמת המשחק אבל מרוצה מהתוצאה, כי ארגנטינה ניצחה. אלא שנראה שזה לא יעזור לה בשלב הבא, מול בלגיה-טאבטייל, הסטארט-אפ של המונדיאל, והנבחרת הארגנטינאית תצטרך לגייס את מדונה כדי שתשיר "Don't cry for me, Argentina".

ובמעבר חד
מי שהיה פסימי וחשב שגם המשחק השני של הערב יהיה משעמם – התבדה. בלגיה-טאבטייל וארצות הברית-מיקרוסופט (Microsoft) התייצבו למשחק מעניין, למה שנראה היה כקרב בין שתי נבחרות שוות. אף על פי שזו מיוצגת על ידי סטארט-אפ והשנייה על ידי ענקית התוכנה.

בלגיה-טאבטייל היא נבחרת מוכשרת, אנרגטית, שבנויה נכון מהמסד – השוער המדהים – ועד לטפחות – הקישור וההתקפה המלהיבים. כמו טאבטייל, שכבשו את שוק המשחקים לילדים במובייל ובאינטרנט עם שלל משחקים (תשאלו את הילדים), כך הבלגים "כבשו" את שמינית הגמר ועברו לשלב הבא.

ההערכה לפיה מדובר בקרב של שתי נבחרות שוות הייתה נכונה לאורך 90 הדקות של המשחק ה-"רגיל". אלא שהשחקנים הבלגים / הסטארט-אפיסטים הישראליים עלו להארכה עם הרבה מרץ ורעב לשערים, והציגו יכולת טקטית מעולה. הם הוכיחו שהגודל של המדינה ושל החברה לא תמיד קובע את האיכות ואת היכולת לנצח. מיקרוסופט, כמעט אין צורך לומר, גדולה הרבה יותר מכל סטארט-אפ שקיים בעולם, אולם עדיין, בתחומים רבים, הכישרונות שנמצאים בסטארט-אפים מאפילים על אלה שנמצאים אצלה. כך גם בלגיה, שהוכיחה שהיא כישרונית בכדורגל הרבה יותר מארצות הברית. יחד עם קולומביה, היא אחת משתי הנבחרות הבשלות וכישרוניות לקחת את האליפות, ולא אופתע אם היא תניף בסופו של דבר את הגביע.

האמריקנים, מצידם, נכנעו אמנם בסוף, אבל לא בלי פייט. הבלגים אמנם כבשו שני שערים במחצית הראשונה של ההארכה, אולם המאמן האמריקני, קלינסמן, השכיל להכניס עם פתיחת המחצית השנייה שלה את ג'וליאן גרין, שכבש שער מצמק מהיר ונטע באוהדי ארצות הברית תקווה שהכול עוד פתוח. אלא שנראה שהחילוף הזה הגיע מאוחר מדי. זה, אגב, אות אזהרה לכל אחת מה-"גורילות" בתעשיית ההיי-טק בכלל והתוכנה בפרט: למרות הגודל, החוכמה היא לזהות טרנדים. לעתים, חברות גדולות עושות שינויים קטנים מדי ומאוחר מדי, אחרי שהסטארט-אפים הקטנים כבר כבשו את השוק. כמו שבלגיה "כבשה" לארצות הברית את המשחק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים