סמסונג תאפשר לבעלי מכשירי Galaxy S4 להחזיר את הסוללות

נציגי החברה הבטיחו בדיון בכנסת להוציא הודעות על כך לציבור, על אף שלטענתם לא נשקפת סכנה מהסוללות ● אילן בן דב אמר כי "יש חוות דעת ברורות שאומרות שיש סכנה לחיי אדם וסמסונג מודה שהייתה תקלה בפס הייצור"

סמסונג (Samsung) ישראל תוציא בקרוב הודעה לכל בעלי המכשיר Galaxy S4 של החברה לפיה הם יוכלו להחזיר את הסוללות. ההחלטה על כך הגיעה בעקבות דיון שנערך היום (ד') בוועדה לפניות הציבור של הכנסת, שדנה בנושא הסוללות המתנפחות, בעקבות תלונות של עשרות פונים.

על פי הטענות שהתקבלו מהציבור, מדובר בסוללות לא תקינות שיכולות להתנפח, ואף התנפחו בחלקן, ועקב כך לגרום לתקלות משמעותיות למכשיר, עד כדי נזק פיזי למשתמשים עצמם. במהלך הישיבה שוחחה יו"ר הועדה, ח"כ עדי קול, עם מומחים שהבהירו, בשיחה טלפונית, שסוללה שמתנפחת היא סוללה מסוכנת ולכן, יש להוציאה מהשוק מייד.

בישיבה השתתף גם אילן בן דב, שפוטר באחרונה מתפקידו כיו"ר סקיילקס, יבואנית מכשירי סמסונג לארץ, ולאחר מכן אף עזב את דירקטוריון פרטנר. הוא סיפר כי החליט להשתתף בישיבה על אף שסמסונג איימה עליו במפורש שלא יעשה זאת, כדי להבהיר את הסכנה. בן דב אף הציג מכשיר שהתפוצץ עקב סוללה לקויה וטען שיש במחסני החברה יותר מ-50 אלף סוללות מוכנות להחלפה.

"יש חוות דעת ברורות שאומרות שיש סכנה לחיי אדם", אמר בן דב. "לי יש מסמך שכתוב בו שסמסונג מודה שהייתה תקלה בפס הייצור. ניסיתי לקרוא לציבור להחליף את הסוללות אבל קיבלתי דרישה מסמסונג שלא לעשות את זה". הוא הוסיף כי "התחילו לדבר על תהליך של ריקול, אבל כל מי שעסק בנושא לא נמצא כיום בחברה. פתאום הם שינו כיוון ואמרו רק ריקול שקט, כלומר – אם באת עם סוללה נפוחה, נחליף לך".

נציגי סמסונג בדיון, לי סונג חוי וג'ונג באום לי, מנהלים עסקיים בכירים בסמסונג ישראל, טענו שלא מדובר בתקלה שוטפת, שאין סכנה לציבור ושבמוצר אין פגם. "באם לקוחות יתלוננו נחליף את המכשיר", אמר באם לי.

חברי הוועדה לא התרשמו מטענות נציגי החברה. "חשוב שהקריאה שלכם תצא לפני שהלקוחות ייתקלו בבעיה. אתם חייבים לקרוא לכלל המחזיקים במכשיר לבוא ולהחליף את הסוללות. אתם טוענים שהסוללות אינן מסוכנות, אבל מחוות הדעת ששמענו כאן, הסכנה בהחלט קיימת, ואתם לא יכולים להתעלם מכך או לחכות שיקרה משהו לסוללה או למכשיר הטלפון הנייד", אמרה קול.

בסופו של דבר הסכימו אנשי סמסונג לבקשות הוועדה, וכעת רק נותר לראות האם אכן תצא הודעת החזרה לסוללות בימים הקרובים, כפי שהבטיחו נציגיה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. dear

    שלום יש למישהו טעות בהבנת הנאמר ע"י סמסונג בדיון, או שמא זו הטעיה מכוונת? סמסונג התחייבו לזמן לקוחות בעלי גלאקסי 4 לבדיקת מכשירם ולא להחלפתו. להבנתי, סמסונג תבדוק את המכשירים שיגיעו אליה בעקבות הקריאה, ואם תמצא סוללה בעייתית היא תוחלף (ולא כל המכשיר, כפי שאפשר אולי להבין מן הכתבה. בפירוש נטען שאין RECALL, ובידי סמסונג חוות דעת הנדסיות ובדיקות מעבדות שמוכיחות שהטענות בדבר הסיכון בסוללה לאדם, אינן רציניות.

אירועים קרובים