המנהל החדש של ה-NSA: ההשפעות של הדלפות סנואודן לא גדולות

האדמירל מייקל רוג'רס ממעיט מחשיבות ההדלפות של סנואודן וטוען כי הוא לא אומר "אוי ואבוי", על אף שטרוריסטים ערכו שינויים בצורת התקשורת שלהם

האדמירל מייקל רוג'רס, מנהל ה-NSA. צילום: צבא ארצות הברית

ההשפעות של הדלפות אדוארד סנואודן על הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA) אינן גדולות, טוען מנהלה החדש, האדמירל מייקל רוג'רס. זאת, בניגוד לדברים שאמר המנהל הקודם של ה-NSA, הגנרל קית אלכסנדר, שתיאר את הפרשה כאחת החמורות ביותר בתולדות הסוכנות.

בראיון שהעניק לניו-יורק טיימס (New York Times) הודה האדמירל רוג'רס כי ייתכן שטרוריסטים ערכו שינויים בצורת התקשורת שלהם בעקבות החשיפות של סנואודן. עם זאת, לדבריו, "אני כמנהל לא אומר 'אוי ואבוי, עולמנו חרב עלינו', אלא מתמקד בעובדות ספציפיות ובהערכות מדודות היטב".

רוג'רס הוסיף כי בעקבות פרשת סנואודן יישמו ב-NSA אמצעי בקרה קפדניים יותר, על מנת למנוע את האפשרות שעובד נוסף יעזוב את הסוכנות ובאמתחתו עשרות אלפי מסמכים סודיים. אולם, הוא הודה כי קשה מאוד, עד בלתי אפשרי, למנוע הדלפות בקנה מידה קטן יותר.

עוד גילה האדמירל כי בחברות הטלקום, דוגמת AT&T ו-וריזון (Verizon), וגם באתרי מדיה חברתית, מגלים כיום התנגדות רבה יותר למסירת נתונים. הוא הבטיח כי בסוכנות מקפידים עתה על שקיפות רבה יותר וכי היא הציבה לעצמה כמטרה לשוב ולזכות באמון הציבור. בניגוד לקודמיו, אמר רוג'רס כי בכוונתו לנהל דיאלוג מתמיד עם הציבור ביחס לפעילותה של הסוכנות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים