מוטי סדובסקי, מיה מחשבים: "על תוצרי האנליטיקה להוריד עלויות ולשפר השירות"

יש בתחום טכנולוגיות שהגיעו לידי בשלות, המביאות לכך שניתן לנצל נתונים המתקבלים ממגמת האינטרנט של דברים, ניתן להפיק תובנות מניתוח של Big Data ולהביא לידי מימוש התובנות הללו בעולם העסקי, אמר סדובסקי, מנהל מכירות למגזר הביטחוני בחברה

"המטרה של השימוש באנליטיקה היא להוריד עלויות ולשפר את השירות ללקוחות הארגון, בין אם הוא ממשלה, רשת קמעונאית, או חברת שירותים", כך אמר מוטי סדובסקי, מנהל מכירות למגזר הביטחוני, מיה מחשבים, נציגת SAS בישראל.

סדובסקי דיבר בכנס BI&Big Data. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך ביום ב' השבוע במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחומי הבינה העסקית וה-Big Data. פלורה לוין, שותפה ב-B-PRO ויו"ר ועדת התכנים של הכנס, הנחתה את האירוע.

לדברי סדובסקי, "מטרת העיסוק ב-BI והאנליטיקה היא מינוף ערך עסקי. יש לקת את המידע, למנף אותו ולהוציא ממנו תובנות עסקיות".

הוא הביא כמה דוגמאות לטיול בתחום. כך, אמר, עם פתיחת משחקי המונדיאל, ביקשו אנליסטים ב-SAS לבחון את המאפיינים של משחקי הכדורגל באמצעות כלי האנליטיקה הויזואליים של החברה, המאפשרים קליטה של מיליוני רשומות וכמויות עתק של נתונים וניתוח מהיר המאפשר להציג את הקשרים ביניהם. "בניתוח שנעשה לנתונים של אליפות העולם שהתקיימה בשנת 2010 נאספו נתונים רבים על המדינות המיוצגות במשחקים ועל ביצועי הנבחרות במגרשים", אמר, "התוצאה שהתקבלה כוללת את הקשרים בין אחוזי הצלחה בבעיטות לשער, התוצר הלאומי הגולמי של מדינת הנבחרת, היקף ההצלחות והכישלונות של כל נבחרת, כרטיסים אדומים שקיבלה, רמת התיקולים במשחקיה ועוד. אחד הניתוחים העלה כי יש קשר חלש בין העושר של המדינה לרמת הצלחת נבחרתה במשחקים: עושר אינו מנבא הצלחה על המגרש. כל שנדרש הוא לשחק היטב ולשם כך לא נדרשים השחקנים לצמוח בסביבה עשירה. כאשר עולים על כר הדשא המשחק פתוח ומנצחים הטובים יותר במשחק לא העשירים יותר".

דוגמה נוספת, ציין סדובסקי, "היא ארגון שאמריקנים הקימו ב-2005. הם מינפו מידע על מטעני צד שפגעו בחיילים בעירק והביאו לזיהוי מוקדם של 75% מהם, ובכך להצלת חיים".

הוא הוסיף כי יש בתחום טכנולוגיות שהגיעו לידי בשלות, המביאות לכך שניתן לנצל נתונים המתקבלים ממגמת האינטרנט של דברים, ניתן להפיק תובנות מניתוח של Big Data ולהביא לידי מימוש התובנות הללו בעולם העסקי. "המענה האנליטי הוא לפי מודלים מתמטיים", אמר סדובסקי, "יש מודלים למיטוב של תחזוקה מונעת, כמו גם לניהול קמפיינים. כך ניתן לממש ערך עסקי בזמן אמת".

הוא סיכם בציינו כי "ל-SAS יש כלים שיודעים איך לטפל במידע, לעבדו, לנתח אותו ולהציג אותו, במגוון מגזרי תעשייה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים