ג'יימס מרלנד, סאפ: "בתי בת ה-16 לא יודעת מהו ענן – אבל כל חייה שם; זו הפשטות האולטימטיבית"

"ניתן לראות את ההוכחה לנחיצות של הענן בראי ההיסטוריה; כמחצית מהחברות שהובילו ברשימת פורצ'ן 500 בשנת 2000 כבר לא שם", אמר מרלנד, סגן נשיא אריבה בסאפ

"לפני כמה ימים שאלה אותי בתי בת ה-16 מה זה ענן. למרות שאני יודע היטב את התשובה לשאלה, לא ראיתי לנכון להתחיל להסביר לה, כי היא תתחיל לנחור בבוז. היא לא באמת רצתה הרצאה בנושא. במקום זאת השבתי לה 'כל החיים שלך בענן, מהמוזיקה, דרך התמונות ועד המייל'. לטעמי, הענן הוא הפשטות האולטימטיבית", כך אמר ג'יימס מרלנד, סגן נשיא אריבה (Ariba) בסאפ (SAP).

מרלנד דיבר במליאה המרכזית ב-ISUG2014, הכנס הארצי השנתי של משתמשי סאפ בישראל, שנערך היום (ה') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות כ-1,000 איש. מנחה המליאה המרכזית בכנס היה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

המעבר למיחשוב ענן, אמר מרלנד, "לא מונע על ידי טכנולוגיה. ישנם כמה גורמים אשר מביאים לכך שאנו משנים את האופן בו עסקינו פועלים, ביניהם מיקרו-כלכלה, סוציולוגיה ודמוגרפיה. סאפ הבחינה בכך לפני כמה שנים, והפכה עצמה לחברת מיחשוב ענן".

לדבריו, "את ההוכחה לנחיצות של הענן ניתן לראות בראי ההיסטוריה. כמחצית מהחברות שהובילו ברשימת פורצ'ן 500 (Fortune) בשנת 2000, כבר אינן שם, או שאינן קיימות כלל. סיבוך יכול להרוג. אחת הסיבות לכך היא כי מערכות ה-IT שלהן היו מסובכות מדי ולא היטיבו לענות על צורכי הלקוחות שלהם באופן המהיר והיעיל". הוא הוסיף כי "הענן הוא המענה המדוייק ביותר למצב בו נמצאים ארגונים רבים, של תשתיות IT מסובכות, מורכבות, ובעיקר – כאלה שלא מסוגלות לספק ללקוחות מוצרים ושירותים במהירות. אחת הדוגמאות שהכי עצובות לטעמי, היא קודאק (Kodak), שלא השכילה לחזות, להבין ולהיערך לשינוי שחל בעולם הצילום".

"מיחשוב הענן הוא דרך חיים", אמר מרלנד, "בתי תהיה עובדת בתוך חמש שנים, וכמוה יהיו מרבית עובדי הארגונים. הענן הוא הדרך בה הם עובדים ומתקשרים, ועל הארגונים להיערך לקראת עתיד לא רחוק זה. הענן מאפשר לדבר על תוצאות עסקיות ולא על מוצרים, קווי מוצרים, או מודולים".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

בדצמבר 2011, סאפ רכשה את SuccessFactors, תמורת 3.4 מיליארד דולר במזומן. לצד רכישה זו, סאפ רכשה גם את חברת התוכנה האמריקנית אריבה, המובילה בתחום מיחשוב הענן מבוסס מסחר לרכישות, ניהול הוצאות וגילוי ספקים, תמורת 4.3 מיליארד דולר. "סאפ משקיעה מיליארדים בבניית היצע הענן שלה, אם ברכישות בסכום מצטבר של 11 מיליארד דולר ואם בפיתוח פנימי", ציין מרלנד.

מרלנד תיאר את מבנה ארכיטקטורת ה-IT המוצעת לארגונים על בסיס פלטפורמת הענן של החברה, המונה שלוש שכבות: למטה שכבת תשתיות המספקת תשתיות כשירות. מעליה, ציין, יש את בסיסי הנתונים המספקים שירותים לכריית טקסט, חיזוי, הזרמה ועוד. ומעל – שירותי יישומים, כגון אינטגרציה, אבטחת מידע, שיתופיות ואנליטיקן.

השימוש בענן, הסביר מרלנד, "עשוי להוביל לכמה שיפורים בתפעול הארגון, שאינם IT: לשינוי ולהשפעה על התנהגות הקונים; ליצירת תמונת לקוחות; להגדלת היעילות התפעולית; ליכולת לאפשר ללקוחות לפתח בעצמם; להדק את הקשר בין עובדי הארגון, היעדים והמטרות; להגדיל את שביעות רצון לקוחות; לגלות הזדמנויות עסקיות חדשות; לתת לספקים יכולת לתמונה כוללת; להגדיל תפוקה בפחות זמן; להפחית הוצאות".

הוא סיכם באומרו כי "הענן שינה משמעותית את האופן בו אנשים פועלים ומתקשרים. ההשפעה של הענן על ארגונים תהיה גדולה והיא תשנה את הדרך בה ארגונים פועלים, משתפים מידע, מתקשרים – במגוון צורות. השינוי יובחן בכל הרמות: מול העובדים, הלקוחות, השותפים והספקים. שיתופיות מבוססת ענן מגדירה מחדש את החדשנות והקשרים בארגון, ואנחנו תופסים את הגל הזה מוקדם. הענן מניב ערך עסקי מיידי ללקוחות שלנו ומשתלב עם אפיקי צמיחה חדשים נוספים של החברה, כמו המובייל ובסיס הנתונים In Memory HANA".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים