המדיניות החדשה של גוגל: בלי פורנו ב-AdWords

בעלי אתרי הפורנו הוכו בתדהמה מהמדיניות החדשה, שאוסרת על פרסום אתרים שכוללים "תיאורים גרפיים של פעילות מינית" ● לעומת זאת, עדיין ניתן לפרסם ב-AdWords מועדוני סטריפטיז

עיסוי אירוטי? זנות - לפי בית המשפט. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

חסל סדר פרסום אתרי פורנו בגוגל (Google): ענקית הרשת פרסמה השבוע כללי מדיניות חדשים שאוסרים קידום אתרים שנושאם העיקרי הוא מין באמצעות רשת הפרסום שלה, AdWords. האיסור הזה מיועד בעיקר נגד אתרים המפרסמים "תיאורים גרפיים של פעילות מינית".

AdWords היא פלטפורמה למפרסמים שרוצים למקם את המודעות שלהם הן באתריה והן באתרים אחרים ברחבי האינטרנט. הפרסום הוא פרת המזומנים של גוגל: רק ברבעון האחרון הסתכמו ההכנסות שלה מהמודעות ב-13.8 מיליארד דולר, שמהווים 90% מכלל הכנסות החברה.

כשנשאל דובר גוגל מה גרם לשינוי במדיניות הפרסום הוא ציין רק שהחברה מעדכנת את מדיניותה על בסיס קבוע, ומזה זמן רב יש לה קווים מנחים קפדניים בנוגע לתוכן מיני מפורש. הוא סירב לפרט כמה אתרי תוכן מיניים מפרסמים ב-AdWords.

במייל ששלחה גוגל לחברות בו פורט השינוי במדיניות שלה היא ציינה כי "עם החלת השינוי, גוגל תסרב לכל המודעות והאתרים המזוהים ככאלה המפרים את המדיניות המחודשת שלה". החברה פנתה במייל לכל אחת מהחברות וציינה: "המערכת שלנו זיהתה את החשבון שלך ככזה שעלול להיות מושפע מהשינוי במדיניות שלנו. אנחנו מבקשים שתבצע את השינויים הדרושים במודעות ובאתרים שלך, כך שיצייתו לכללים, כדי שהפרסום שלך יוכל להימשך".

גורמים בתעשיית הפורנו הגיבו על ההודעה של גוגל בתדהמה. "הייתי אחד המפרסמים הראשונים ב-AdWords, עוד ב-2002", אמר ל-CNBC תיאו סאפוטיס, נשיא ומנכ"ל AVN Media Network, שמגדירה את עצמה כ-"מקור מוחלט לכל מה שהוא בידור למבוגרים". "השירות של גוגל קיים כבר 12 שנים, כך שאתה לא מצפה שפתאום יחול שינוי", הוסיף.

AdWords אינו השירות הראשון של גוגל שנוקט צעדים שמגבילים – פרסום של אתרי פורנוגרפיה: אתר הבלוגים Blogger שבבעלות ענקית הרשת עשה זאת לפני כשנה.

יצוין כי על אף האיסור על פרסום מודעות פורנוגרפיות ב-AdWorks, עדיין מותר לפרסם בו מועדוני סטריפטיז או מועדוני "פגישות למבוגרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים