רועי רוזנבלום, One1: "חייבים לשנות גישה כדי לאפשר למשתמש את היכולת לעבוד בזמן אמת"

"אי אפשר להישאר עם התפיסה של פעם על פיה המשתמש מוכן לכל מה שמפילים עליו; צריך לעשות שינוי", אמר רוזנבלום, ה-CTO של Xact soft מבית One1

"במציאות של היום, אי אפשר להישאר עם התפיסה של פעם על פיה המשתמש מוכן לכל מה שמפילים עליו, גם אם זה אומר להריץ פעולות שלוקח זמן רב לבצע. נגמר עידן העבודה באצוות. אנחנו חייבים לשנות גישה, לצאת מהבועה ולחשוב בזמן אמת, כדי לספק את היכולת למשתמש לעבוד בזמן אמת", כך אמר רועי רוזנבלום, ה-CTO של Xact soft מבית One1.

רוזנבלום דיבר במסלול "בסיסי נתונים, טכנולוגיית מובייל וחוויית המשתמש", שנערך במסגרת כנס ISUG 2014. הכנס, בו נכחו יותר מ-1,000 משתתפים, נערך בהפקת אנשים ומחשבים ביום ה' באולם האירועים אווניו שבקריית שדה התעופה.

הוא ציין כי "צריך לעשות שינוי תפיסתי. בעבר, חלק ניכר מהזמן בוזבז על עיסוק בנתונים – העברתם לסאפ (SAP) ושם היו עושים את העיבוד, אבל ב-HANA, הכול נעשה כל כך מהר, החישוב מבוצע עוד לפני שמגיע המידע. מנוע העיבוד העצום שלה מספק את התשובות במהירות עצומה".

יהודית אלקובי, מנהלת פרויקטים בחברת החשמל. צילום: קובי קנטורלדברי רוזנבלום, העובדה ש-HANA מאפשרת לבצע את העיבוד בזיכרון נותנת לה את היכולת לאגור מידע ממקומות מגוונים, לא רק מבסיסי נתונים. "ניתן לשלב בה צינורות מידע שמגיעים מהאינטרנט, ממערכות חיצוניות ומכל מערכת שיש בארגון. עם היכולות המיוחדות שמציעה HANA, השאלה היא לא איך משפרים ביצועים ובאילו אגריגרציות משתמשים כדי לספק את הדרישות הללו, אלא אילו יישומים כותבים כדי לספק את ה-BI. זו הסיבה שעם HANA קל כל כך להשתמש גם במכשירים ניידים".

פרויקט בחברת החשמל
צביקה בן נון
, מנהל פעילות המובייל ב-NessPRO, ויהודית אלקובי, מנהלת פרויקטים בחברת החשמל, הציגו את הדרך בה השתמשו שתי החברות כדי לבנות יישום מובייל לניהול אחזקה בחברת החשמל. פרויקט זה עסק בבדיקת מצבם של עמודי החשמל, שמובילים אותו מהייצור ועד לחיבורים הסופיים ללקוחות.

לדברי אלקובי, הפרויקט הוביל לקפיצה בדרך בה אוספים מידע על מצב עמודי החשמל הפרוסים בארץ ושומרים אותו. היא ציינה כי "מדובר בפרויקט למיחשוב תחום הביקורות בחברת החשמל, שכלל בדיקות שטח של עמודי החשמל עצמם וכן בדיקות שמבוצעות מטעמי רגולציה ובטיחות כאחד. עד לביצוע הפרויקט הנתונים הללו תועדו בניירות ואחר כך ניסו לרשום אותם בקבצי אקסל (Excel) במערכות מיושנות. הפרויקט הזה ייתר אותם, וזו התרומה העיקרית שלו. הוא גם מאפשר לנו לתעד את הנתונים בזמן אמת, ולא בדיעבד".

לדבריה, המערכת מזהה לבד מתי להעביר נתונים, לבצע סנכרון מול מערכות השדרה ו-"מכיוון שכך, ניתן יהיה לתעד ליקויים שדורשים תיקון, דבר שאמור לשפר את זמינות ושרידות רשת החשמל". אלקובי ציינה כי "בנוסף, בנינו אפליקציית מובייל שמבוססת על סאפ עם ממשק לשרטוטי החשמל ומצאי החשמל ברשת, על ידי שימוש במערכת של ESRI, שמראה בזמן אמת את סביבת העבודה והרשת של עמודי החשמל".

בן נון הציג את פעילות הצוות ב-NessPRO שבראשו הוא עומד. "אנחנו מבצעים פרויקטים מגוונים, החל מחברות נותנות שירותים ועד אנשי מכירות ועד רצפת ייצור. כמו כן, אנחנו מבצעים פרויקטי מובייל, באמצעות שימוש בסאפ. הצוות שלי עובד מול ארגונים גלובליים, לא רק ישראליים. יש לנו ניסיון רחב באבטחה בתחום המובייל והרגולציות הממשלתיות. אנחנו בונים פתרון שלם על מוצרי המובייל של סאפ, כולל פיתוח והטמעה", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים