אבן בבית הזכוכית: גלאסהאוס העולמית פשטה את הרגל

הדבר מגיע כמה חודשים לאחר שהחברה מכרה את חטיבת הייעוץ שלה ● במסמכים שהוגשו לבית המשפט נרשם כי יש לה חובות של בין 50 ל-100 מיליון דולר

גלאסהאוס (GlassHouse) העולמית, שפעלה בתחום הדטה סנטרים, פשטה את הרגל. לפשיטת הרגל אין קשר לסניף הישראלי של החברה, שמוזג לטלדור תקשורת. חשוב לציין כי לגלאסהאוס הישראלית אין קשר לחברה העולמית

פשיטת הרגל מגיעה כמה חודשים לאחר שגלאסהאוס מכרה את חטיבת הייעוץ שלה לקבוצת Signature Technology מפניקס, אריזונה. במסמכים שהוגשו לבית המשפט נרשם כי לפושטת הרגל יש חובות של בין 50-100 מיליון דולר ל-100 נושים – בעוד שנכסיה עומדים על פחות ממיליון דולר. חברה בת נוספת של גלאסהאוס, בבריטניה, חייבת כספים לספקים ולרשויות המס והמכס בממלכה.

גלאסהאוס נוסדה בשנת 2001 וגייסה 91.3 מיליון דולר, בין השאר מסיטריקס (Citrix), סיסקו (Cisco) וקרן ההשקעות Kodiak. בשנת 2009 היא תכננה לצאת להנפקה ציבורית, אולם נסוגה בה. ב-2011 תכננה, שוב, לצאת להנפקה ונסוגה בה מכוונתה. בהודעה שמסרה אז לרשות האמריקנית לניירות ערך נכתב, כי היא "שרפה" במצטבר בשנים האחרונות הון בסך 166 מיליון דולר. כך, גלאסהאוס הייתה חייבת ל-דל (Dell) יותר מ-40 מיליון דולר (בריבית רצחנית, של יותר מ-20%) ולסיטריקס – יותר מ-10 מיליון דולר. בשלוש השנים האחרונות מכירות החברה צנחו.

טירן לוי, מנכ"ל טלדור תקשורת-גלאסהאוסבמרץ 2012 רכשה טלדור את גלאסהאוס ישראל תמורת 6.75 מיליון דולר. הרכישה בוצעה עקב קשייה של גלאסהאוס העולמית. גלאסהאוס ישראל הוקמה בפברואר 2007, כתוצאה מרכישה ומיזוג של שתי חברות ישראליות – MBI ואינטגריטי – תמורת כ-100 מיליון שקלים. ב-2010, שני מנהליה הוותיקים של החברה, דורון רוזנבלום ומיכאל בורשטיין, פרשו מתפקידם עקב חילוקי דעות עם בעלי החברה העולמית. בורשטיין ייסד את MBI ב-1985, החברה מנתה 200 עובדים, והייתה ספקית של פתרונות אחסון אינטגרטיביים, גיבוי ושחזור נתונים. לאחר שעזב את גלאסהאוס ישראל הקים בורשטיין את טרה סקיי (TeraSky), והוא משמש בה מנכ"ל ומעיד עליה כי "טרה סקיי, המבוססת על רוחה של MBI, אותה הקמתי לפני שלושה עשורים, מספקת שירות ותמיכה מקצועיים".

מטלדור נמסר כי "לפני כשנתיים רכשה טלדור את גלאסהאוס ישראל, שהיוותה חברה עצמאית ונפרדת מגלאסהאוס העולמית. גלאסהאוס ישראל הוטמעה באופן מלא וסינרגטי בטלדור תקשורת, במיזוג ששימר את הידע והמתודולוגיה בשני הצדדים, והוא נוחל הצלחה רבה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים