בעקבות המצב הביטחוני: גל של שמועות כוזבות בווטסאפ

אחת השמועות טענה כי הקבינט החליט על יציאה למבצע צבאי בשם "צוק איתן" וגיוס אלפי חיילי מילואים בצו 8 ● על פי שמועה אחרת, שוק טירה הוכרז כשטח צבאי סגור ● אלפים רבים של משתמשים בווטסאפ קיבלו את ההודעות - כולן לא נכונות

אלפי משתמשים בווטסאפ (WhatssApp) קיבלו במהלך השעות האחרונות שמועות כוזבות בכל הנוגע להיערכות צה"ל והמשטרה עקב המצב הביטחוני. אחת מהן גרסה כי ישראל יוצאת למבצע בעזה ומגייסת מילואים בצו 8. על פי שמועה אחרת, שוק טירה שבמשולש הוכרז כשטח צבאי סגור. מדובר בהודעות כוזבות ולא ברור לפי שעה מה מקורן.

בהודעה על המבצע הכביכול מתוכנן נטען כי צה"ל כבר הוציא 4,000 צווי מילואים, בעקבות החלטה של הקבינט. מפיצי ההודעה השקרית כתבו כי "כבר ניתן לשמוע את רעם מטוסי ה-F-16 בשמי הדרום". עוד נכתב כי "בצה"ל נערכים למבצע שייארך מספר שבועות… לטיהור קיני המחבלים, אווירית וקרקעית". שולחי ההודעה הגדילו לעשות והמציאו שם למבצע: צוק איתן.

בהודעה אחרת נטען כי שוק טירה, אליו מגיעים מדי שבוע אלפים רבים, נסגר למבקרים מחשש לחטיפות ולהטמנת רימונים. כותבי ההודעה טענו כי היא מסתמכת על "מידע מודיעיני".

המשטרה הכחישה וטענה כי "עקב ההסלמה של הימים האחרונים, מופצות ברשתות החברתיות שמועות והודעות שונות המזהירות את הציבור מפני סכנות אפשריות. אם אכן נבקש להתריע על סכנה כזו או אחרת, נדאג לעדכן בעמוד הפייסבוק (Facebook) שלנו ובאמצעי התקשורת".

המסרים הופצו על רקע האירועים הביטחוניים בימים האחרונים, בהם מעשי הרצח של שלושת הנערים היהודים והנער הפלסטיני, הטילים שנופלים ברצף בדרום והמהומות, שהביאו לדרישה מהממשלה בקרב חלק מהציבור והפוליטיקאים לצאת למבצע צבאי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מירון

    איך החלטתם בדיוק שההודעות כוזבות?

אירועים קרובים