טסים לארצות הברית? דאגו שהמכשירים הניידים שלכם יהיו טעונים!

מינהל הבטיחות בתחבורה האמריקני מורה לא להעלות לטיסות נוסעים שהסלולריים שלהם ריקים ● הבדיקות לאיתורם יבוצעו בנמלי תעופה בתוך ארצות הברית - אך גם מחוץ לה, כולל בהית'רו שבלונדון

דליפה של מידע פרטי על אלפי נוסעים ישראלים לחו"ל. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

אם אתם טסים לארצות הברית או ממנה ותגיעו לבידוק הביטחוני בנמל התעופה עם מכשירים סלולריים ריקים, ייתכן שלא תוכלו לעלות למטוס.

מינהל הבטיחות בתחבורה של ארצות הברית הכריז על "אמצעי בטיחות חדשים", שידרשו לעלות על טיסות בינלאומיות מארצות הברית ואליה עם מכשיר סלולרי טעון במלואו.

הדרישות פשוטות: "במהלך הבידוק הביטחוני עשויים השוטרים לבקש מהאנשים לטעון מכשירים, כמו טלפונים סלולריים או טאבלטים. מכשירים שהסוללה שלהם ריקה – לא תותר נשיאתם למטוס", נכתב בהודעת המינהל.

ג'ה ג'ונסון, המזכיר לאבטחת המולדת של ארצות הברית, כתב בהצהרה נפרדת כי בדיקת מכשירים סלולריים היא חיונית. לדבריו, המחלקה שלו הגיעה למסקנה זו לאחר "האומדן הקבוע שהיא מבצעת של האיום הסביבתי הגלובלי, שבעקבותיו היא מעריכה מחדש את האמצעים שיש לנקוט כדי לקדם את אבטחת התעופה".

הבדיקות הללו יתקיימו גם בנמלי תעופה מחוץ לארצות הברית, שיוצאות מהם טיסות ישירות אליה. המינהל לא פירט באילו נמלי תעופה מדובר, אך לפי ה-BBC, הית'רו הלונדוני הוא אחד מהם.

נראה שרשימת המכשירים הנבדקים לא תכלול רק טלפונים סלולריים או טאבלטים, אלא גם דיסקים חיצוניים.

הסיבה לדרישות החדשות לא ממש הובהרה, אולם ההערכה היא כי הדבר נובע מחשש מפני פצצות שעלולות להיות מוטמעות במכשירים נטולי סוללה, שיכולים לעבור במכשירי הבידוק הביטחוני מבלי להתגלות. לכן, מכשיר כבוי ולא טעון עלול לעורר חשד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים