האם צילמה את ילדתה בעירום – פייסבוק חסמה את החשבון

ג'ילי ווייט מקרוליינה הצפונית צילמה את חברתה של בתה חושפת טפח מהישבן שלה ● התמונה הזכירה לה מודעת פרסומת ישנה, והיא בחרה להעלות אותה לעמוד של החברה ● בפייסבוק לא אהבו את זה

נראה שבעיני פייסבוק (Facebook), נוסטלגיה לא תמיד מתקבלת בברכה: החברה חסמה ל-24 שעות חשבון של צלמת מקרוליינה הצפונית והסירה תמונת עירום שצילמה שלדבריה, משחזרת תמונה אחרת.

בתמונה שהוסרה נראית ילדתה הקטנה של הצלמת כשחברתה הקטנה מושכת בבגד הים שלה וחושפת טפח מישבנה במהלך בילוי בשפת הים. על פי הצלמת והאם, ג'ילי ווייט, הבסיס לתמונה הוא מודעה ישנה של החברה האמריקנית קופרטון, שבה נראית ילדה קטנה כשכלב מושך בבגד הים שלה מאחור. לדבריה, התמונה שעשעה אותה והזכירה לה את המודעה של קופרטון משנת 1953, ולכן פרסמה אותה בדף הפייסבוק הרשמי של החברה.

פייסבוק, מצדה, הציעה בתחילה לווייט למחוק את התמונה או לשנות את כוונון הפרטיות שלה, אך זו התעלמה מההערה. רק אז החליטו בפייסבוק לחסום אותה למשך 24 שעות.

הפרסומת הישנה שהאם נזכרה בה

"הייתי מופתעת ומזועזעת", ציינה ווייט ב-FOX News. "אין שום דבר פורנוגרפי בתמונה הזאת ואין בה שום רמז מיני. זו סתם תמונה חמודה. לא ביימנו את הצילום וכשהסתכלתי בתמונה מאוחר יותר, קו השיזוף שלה הזכיר לי את המודעה המפורסמת של קופרטון. פרסמתי אותה בדף הפייסבוק של קופרטון והייתה להם הזכות להסיר אותה, אבל הם לא עשו זאת".

"אם אפרסם שוב את התמונה", הוסיפה, "הם יבטלו לחלוטין את החשבון שלי".

ווייט החליטה בכל זאת להתפשר: לאחר שחלפו 24 שעות החסימה היא פרסמה שוב את התמונה, אך כיסתה את אחוריה של הילדה בציור של פרצוף מחייך. היא צירפה לתמונה ה-"משופצת" כותרת: "אם הם יורידו שוב את התמונה ואותי – אני מסתלקת בטריקת דלת!"

לטענת פייסבוק, התמונה שפרסמה ווייט מפירה את תנאי השימוש ברשת החברתית הנוגעים לעירום ופורנוגרפיה, ולכן היא הוסרה. דובר הרשת החברתית אמר כי "זה קשה: עם יותר ממיליארד משתמשים בפייסבוק אנחנו חייבים להקפיד על קווים מנחים אוניברסליים, המכבדים דעות של טווח רחב של אנשים. המדיניות הזאת נקבעה כדי להבטיח שפייסבוק תישאר סביבה בטוחה, מאובטחת ואמינה לכל אחד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים