מבצע צוק איתן: התאחדות התעשיינים הקימה חמ"ל לרשות המפעלים וחברות ההיי-טק בדרום

החמ"ל יעניק מענה רציף, 24 שעות ביממה, לבעיות של כ-500 מפעלים בדרום, ינחה אותם איך למלא אחר הנחיות פיקוד העורף ויאסוף מידע רציף על הסטטוס שלהם

עם פתיחתו של מבצע צוק איתן הקימה היום (ג') התאחדות התעשיינים חמ"ל מיוחד שייתן שירות 24 שעות ביממה למפעלים שנמצאים ברדיוס של כ-40 ק"מ מעזה. בסך הכול, מדובר בכ-500 מפעלים, בהם של חברות היי-טק. בראש החמ"ל עומד מנהל סניף דרום בהתאחדות התעשיינים, מאיר שימקו, ולשירותו עומדים כלל עובדי ומומחי ההתאחדות, על פי צרכי המפעלים השונים.

החמ"ל יעניק מענה רציף לכלל צרכי ובעיות המפעלים בעקבות הלחימה בדרום, כגון פגיעה של טילים במבני המפעלים; היערכות לעבודה במתכונת חירום; מחסור בעובדים; פגמים במיגון מפעלים; הפסקות חשמל; מחסור בחומרי גלם; חוסר יכולת לעמוד בהזמנות בעקבות פגיעה בתהליך הייצור; שיבוש בדרכי תחבורה; וקבלת פיצויים בשל הלחימה. הוא יעמוד בין היתר לרשות אינטל (Intel), החברות הפועלות מפארק ההיי-טק בבאר שבע ומפעלים של חברות נוספות בענף שנמצאים בדרום. החמ"ל יהיה פתוח גם לפניות של מפעלים שאינם חברים בהתאחדות התעשיינים.

מידע נוסף שיספק החמ"ל הוא הנחיות פיקוד העורף ועזרה למפעלים למלא אותן. כמו כן, הוא יאסוף מידע בנוגע לסטטוס המפעלים, על מנת לתת תמונת מצב עדכנית באשר למצב התעשייה בדרום. המידע ישמש את התאחדות התעשיינים, מוסדות המדינה והרשויות המקומיות למתן סיוע מיטבי למפעלים. בין היתר, ידעו בחמ"ל לספר, במידת הצורך, אילו מפעלים הושבתו מעבודה כליל; אילו עובדים במתכונת חלקית או מתכונת חירום; מהי מצבת העובדים בכל מפעל; מספר הפגיעות של טילים במפעלים; והערכת אומדן של נזקים ישירים ונזקים עקיפים, כגון ירידה בייצוא, איבוד לקוחות ופגיעה במוניטין העסקי.

צביקה אורן, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, אמר כי "בשעות קשות אלה, התאחדות התעשיינים עומדת לצד מפעלי הדרום ועובדיהם ותומכת בהם בכל אשר ניתן. לצערנו, מפעלי הדרום נמצאים תחת איום בטחוני תמידי, שמפריע להתנהלות הסדירה שלהם. בזמן הלחימה בפרט צפויים שיבושים בייצור ובייצוא, שיש להם השלכות קשות על החברות – הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת לעזור למפעלים לעבור תקופה קשה זו בנזק מינימלי ובהמשך נעזור להם לקבל את הפיצויים המגיעים להם ממוסדות המדינה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים