שומר הסף של הנייד שלכם

הפופולריות של הרשתות האלחוטיות והפיתוי הרב להשתמש בהן באמצעות הנייד הופכים את רובנו לחשופים בצריח, ללא כל הגנה וחמור יותר, ללא כל מודעות שאנחנו בסכנה גדולה ● Skycure מבקשת לפתור את המצב

ארגונים מאמצים במהירות את השימוש במכשירים ניידים בתהליכים העסקיים שלהם. כיום קשה לדמיין ארגון שמנהלי העסקים שלו ועובדים בכירים אינם משתמשים ביישומי מובייל לעבודה השוטפת, לעבודה מרחוק ועוד.

אלא שהתופעה הזו פתחה חלון חדש לאיומי אבטחה ופרטיות, שמאיימים על כל משתמשי המובייל ברחבי העולם.

האקרים ומפתחי תוכנות שנועדו לפרוץ לאתרי מידע רגישים כבר פיתחו תוכנות זדוניות, שיודעות  לחדור לטלפון הנייד של העובד ובפעולה לא מתוחכמת במיוחד לשים יד על המידע הרגיש ביותר, מידע שהארגון עצמו השקיע באבטחתו ברשת הארגונית דולרים רבים.

האיום שמטריד במידה הרבה ביותר את מנהלי האבטחה הוא העובד או המנהל שמסתובב בעולם, נכנס לבית קפה, פותח את המובייל שלו או המחשב ומתחבר לרשת האלחוטית החינמית. הרשתות הללו הפכו לכר פעולה נוח לתוקפים למיניהם, שפועלים בהן כמעט ללא הפרעה. בעלי רשת אלחוטית פתוחה במקומות ציבוריים לא משקיעים כמעט באבטחה וכל האחריות היא על המשתמש בה. הפופולריות של הרשתות האלה והפיתוי הרב להשתמש בהן הופכים את רובנו לחשופים בצריח, ללא כל הגנה וחמור יותר, ללא כל מודעות שאנחנו בסכנה גדולה.

את הבעיה הזו איתרו לפני שנתיים שני צעירים ישראלים, בוגרי יחידה 8200 – עדי שהרבני ויאיר עמית, שהחלו לפתח פתרון יצירתי לאתגר זה. כעבור זמן לא רב הם הקימו את Skycure. לפני כשנה גילה אותם איש העסקים והיזם מיכאל וידר מקרן פיטנגו, שהשקיעה בחברה שלושה מיליון דולר.

מהו הפתרון?
יאיר עמית, ה-CTO ואחד ממייסדי החברה, מסביר: "הפתרון של Skycure מורכב מאפליקציה סלולרית המיועדת למכשירים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android), שמתעוררת לפעולה ברגע שקורה אירוע חריג ודרמטי למכשיר, או שמישהו מנסה לפרוץ אליו". הדוגמה הפופולרית ביותר היא ההתחברות של בעל המכשיר לרשת אלחוטית במסעדה, אי שם באחת משדות התעופה מעבר לים.

"המערכת של SKYCURE מתריעה מיד על איומי פריצה באזור בו נמצא בעל המכשיר, שולחת לו התראה, שמגיעה גם למנהלי האבטחה והמיחשוב בארגון בו הוא מועסק. בפועל, מאותו הרגע המכשיר נעול ולא ניתן לעשות איתו שום דבר עד שהסכנה חולפת", ציין עמית.

הוא נתן דוגמה נוספת: "האפליקציה פועלת גם כשמדובר באובדן טלפונים. זו מכה שחווים אותה בכל העולם והסכנות שבה חמורות. רגישות המידע בטלפון היא קריטית ביותר וגם כאן, המערכת של Skycure נכנסת לפעולה ומנטרלת כל ניסיון של הגנבים למשוך מידע מהטלפון".

"הפתרון שלנו מציע אפשרויות פריסה גמישות", ציין עמית. "ניתן לפרוס אותו כפתרון מבוסס ענן או באופן מקומי, והוא יכול גם להיות משולב עם פתרון MDM".

באופן טבעי, עמית לא חושף פרטים רבים מדי כיצד המערכת עובדת, אלא רק מגלה כי חלק מהפעילות מבוסס על שורה של פטנטים שהחברה רשמה בכל העולם. חלק מאותם פטנטים אף נקנו על ידי אפל (Apple). "סוד" אחר שהוא מגלה הוא שהמערכת מנוהלת בענן ומה שיותר מעניין – היא מבוססת לא מעט על חוכמת ההמונים, על מידע שגולשים משתפים הקשור בניסיונות פריצה, באיומים סביבתיים או בחוויות לא נעימות שהם בעצמם חוו. המידע הזה מנותח, מעובד ומתורגם מיד לפעולות חירום שמופעלות על הטלפון או הרכיב האחר של המשתמש, ובכך מצילות אותו מצרות צרורות.

גדי גילאון, מנכ"ל מוביסק. צילום: קובי קנטוראתם ודאי שואלים את השאלה המתבקשת: מה עם הפרטיות ואבטחת המידע האישי שיש במכשיר? עמית מציע שתסירו דאגה מלבכם. בסופו של דבר, ההחלטה האם להתקין או להפעיל את האפליקציה תלויה בבעל המכשיר וכמו כל אפליקציה, הוא יכול "להרדים" אותה, בכפוף למדיניות האבטחה של הארגון בו הוא עובד.

"מנהלי אבטחה טרם הפנימו את היקף הסכנה מהמובייל"
גדי גילאון
, מנכ"ל מוביסק, המפיצה הראשית של Skycure, הוסיף כי מדובר בשוק מתעורר. "אחרי שעברנו את השלב של חדירת המובייל לארגונים, כעת אנחנו בשלב ההתעוררות והמודעות לאבטחת המידע הנמצא בארגונים", אמר גילאון. "הניידות בארגונים חושפת חור אבטחה ענק בארגונים גדולים. מנהלי האבטחה טרם הפנימו את היקף הסכנה שאורבת למידע הכי רגיש שלהם כתוצאה משימוש במובייל, וחלקם לא יכולים עדיין לדעת את כמות התקיפות נגד כל מכשיר. זה פשוט מפחיד".

בינתיים, הפתרון של Skycure ממשיך להכות גלים והחברה עסוקה כעת במאמצי שיווק ומכירות ברחבי העולם. אנשיה מוזמנים להופיע בכנסים מקצועיים רבים ולא מכבר הציגו את הפתרון בכנס RSA הנחשב בעולם האבטחה. המכירות מבוצעות בעיקר בצורה ישירה ובהפצה דרך הרשת.

המחיר, לדברי עמית, עומד על מספר בודד של דולרים לכל חודש ולכל משתמש. אם תיקחו נייר ועיפרון, הוא אומר, תגיעו מהר מאוד למסקנה שזו השקעה שתחזיר את עצמה בכל פעם ש-Skycure תתריע בפניכם על אויב מבחוץ ותציל אתכם מאובדן נתונים שערכם הכספי גבוה הרבה יותר.

Skycure תשתתף בכנס Mobility 2014 של אנשים ומחשבים שייערך ב-4 בנובמבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים