ארצות הברית: ועדת המודיעין של הסנאט אישרה את הצעת החוק לאבטחת סייבר

מומחים מעריכים כי הצעת החוק נוסחה באופן שמעניק לה את הסיכויים הטובים ביותר לעבור בקונגרס

ועדת המודיעין של הסנאט של ארצות הברית אישרה אתמול (ג') הצעת חוק שאמורה לעודד חברות לקיים חילופי מידע עם הממשל בנוגע לניסיונות פריצה ואיומי אבטחה. למרות החשש כי לא ננקטו אמצעים מספיקים לשמירה על הפרטיות, אישרו חברי הוועדה ברוב של 12 מול 3 את ההצעה, כפי שהציגו אותה יו"ר הוועדה, דיאן פיינסטיין, דמוקרטית מקליפורניה, וסגן היו"ר, סקסבי שמבליס, רפובליקני מג'ורג'יה.

מומחים מעריכים כי הצעת החוק נוסחה באופן שמעניק לה את הסיכויים הטובים ביותר לעבור בקונגרס. "מתקפות סייבר הן האיום המשמעותי ביותר על הביטחון הלאומי והכלכלי שלנו בימים אלה, וההיקף של האיום רק הולך וגדל", ציינה פיינסטיין בהודעה שפרסמה. "הצעת החוק היא צעד חשוב לריסון הסכנות של מתקפות הסייבר".

הדיונים בהצעה נמשכו חודשים ארוכים, מתוך שאיפה לאפשר לחברות פרטיות לקיים תקשורת יעילה יותר על פרצות אבטחה ואיומי סייבר. הצעות חוק קודמות עוכבו בשל סוגיות של חבות וחששות ביחס לפרטיות, במיוחד לאחר ההדלפות של אדוארד סנואודן, שהעלו למודעות הציבורית את בעיות הפרטיות.

כדי שתתקבל כחוק ותיכנס לספר החוקים של ארצות הברית, על ההצעה לקבל את האישור של מליאת הסנאט, וככל הנראה היא תאוחד עם הצעת חוק דומה שהתקבלה בבית הנבחרים בחודש אפריל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים