תוכן שיווקי

הושקה פעילות המסחר ב-PrivatEquity.biz, זירת הסחר השניוני הראשונה בישראל

14/07/2014 13:39

זירת הסחר האינטרנטית PrivatEquity.biz מחברת בין חברות, משקיעים ובעלי מניות פרטיים. הזירה פותחת הזדמנויות לרכוש ניירות ערך בחברות פרטיות בפני מגוון משקיעים, וביניהם משקיעים פרטיים, Family Offices, בתי השקעות, קרנות הון סיכון ומשקיעים מוסדיים בארץ ובחו"ל

בזירה מוצעים ניירות ערך של כתריסר חברות ראשונות אשר סיימו את הליך הרישום. חברות נוספות שמעוניינות לגייס הון באמצעות PrivatEquity.biz וכן מחזיקים פרטיים נוספים של ניירות ערך בחברות הייטק נמצאים בתהליכי רישום מתקדמים ויוצגו בזירת הסחר האינטרנטית בקרוב

זירת מסחר בשוק השניוני (secondary market) האינטרנטית הראשונה בישראל,  PrivateEquity.biz, השיקה את פעילות המסחר שלה. הפלטפורמה הטכנולוגית PrivatEquity.biz מחברת בין חברות, משקיעים ובעלי מניות פרטיים. זירת הסחר פותחת הזדמנויות לרכוש ניירות ערך בחברות פרטיות בפני מגוון משקיעים, וביניהם משקיעים פרטיים, Family Offices, בתי השקעות, קרנות הון-סיכון ומשקיעים מוסדיים בארץ ובחו"ל.

זירת הסחר בניירות ערך פרטיים של PrivatEquity.biz מאפשרת להשקיע בניירות ערך של חברות פרטיות ובניירות ערך של עובדים, עובדים לשעבר, מייסדים וספקי שירותים המחזיקים בניירות ערך פרטיים.

במקביל לפעילות בארץ, PrivatEquity.biz השיקה גם פעילות בינלאומית, על מנת לפנות ליזמים, גופים ומשקיעים פרטיים שנמצאים גם מעבר לים, ולאפשר בכך ליזמים ולחברות חשיפה למגוון רחב של משקיעים והון רב בארץ ובעולם שמחפשים את דרכם להשקעות בעלות פוטנציאל בחברות היי-טק פרטיות בצמיחה. החברה השיקה את האתר גם באנגלית ובגרמנית וכן השיקה קמפיינים בחו"ל. עד כה, 70% מהמשקיעים שנרשמו לאתר הם מחו"ל. בעתיד, בכוונת PrivatEquity.biz לחדור גם למרכזי היי-טק נוספים בשוק האירופי ובמזרח אסיה על מנת להרחיב הן את מעגל המשקיעים והן את מעגל החברות והמניות הפרטיות שיוצעו למסחר בזירה.

PrivatEquity.biz מציעה לחברות פרטיות בעלות מודל עסקי ברור אשר השלימו לפחות סבב גיוס אחד של השקעה או השקעת הון עצמי משמעותי לגייס הון ממשקיעים פרטיים. החברות יכולות לכלול חברות חממה אשר כבר גייסו בעבר כספים מהמדען הראשי וממשקיעים, ושיש להן אינדיקציה המעידה על שוויין.

המודל אותו מציעה PrivatEquity.biz מאפשר גיוס הון תוך הנפקה של ניירות ערך בהיקף קטן יחסית לציבור מצומצם של עד 35 משקיעים בשנה. כל זאת מבלי לאבד שליטה בחברה ומבלי להיחשף במועד מוקדם מידי לרגולציה הכרוכה בהפיכת החברה לציבורית.

באתר מוצעים כיום ניירות ערך של כתריסר חברות ראשונות שנבחרו על ידי צוות PrivatEquity.biz. חברות נוספות שמעוניינות לגייס הון באמצעות PrivatEquity.biz וכן בעלי מניות נוספות נמצאים בתהליכי רישום מתקדמים ויוצגו בזירת הסחר האינטרנטית בשבועות הקרובים.

לדברי יו"ר PrivatEquity.biz, עו"ד אורן הראל, "עם השקת האתר למסחר, אנו מציעים למשקיעים פרטיים חברות איכותיות ולרשות בעלי מניות אנו מעמידים פלטפורמה טכנולוגית מתקדמת להצעת ניירות הערך שלהם למשקיעים בארץ ובעולם. אנחנו לא מתפשרים על איכות החברות, ומוודאים שבפלטפורמה נשארת שדרת המשקיעים הרציניים. זאת, כדי ליצור מפגש איכותי בין מציע הסחורה הפיננסית לבין ההון או המשקיע שמחפש השקעות בחברות היי טק בצמיחה".

עו"ד הראל אמר כי "עבור ציבור המשקיעים אנו שואפים לייצר מגוון רחב של חברות  וניירות ערך פרטיים להשקעה ומקפידים לאזן בין הצורך של החברות לשמור על פרטיות מול רצון המשקיעים לשקיפות. שמנו דגש על קלות ונוחות תהליך ההשקעה, שמתבצע ללא עלות. בשלושה קליקים המשקיע יכול  לקבל ישירות לדואר האלקטרוני תיק מידע ייעודי על החברה. אנחנו עובדים על פיתוחים נוספים לפלטפורמה הטכנולוגית שלנו, שיקלו עוד יותר על משתמשים לצפות במידע על חברות בצורה מרוכזת בשפות השונות".

בין העובדים המציעים מניות למכירה באתר, מצוי עובד של DoubleVerify, חברה שמתמחה בבדיקות נאותות למודעות אינטרנטיות, המבטיחות ניצול מלא של תקציב הפרסום המקוון. בין היתר, הפתרון של DoubleVerify מספק הגנה כנגד הונאות הקלקות. החברה גייסה עד כה 46.5 מיליון דולר בשלושה סבבי גיוס, לפי שווי של 200 מיליון דולר, ויוצאת לסבב נוסף. על המשקיעים המובילים בחברה נמנים קרן הפרייבט אקוויטי JMI, בלומברג קפיטל, IVP ,First Round Capital וקרן Genecast של ענקית התקשורת קומקאסט (ComCast).

מניות נוספות המוצעות למכירה באתר הן של Endobetix, חברה ביו-טכנולוגיה שפיתחה שתלים המהווים פתרונות לא ניתוחיים לטיפול בסוכרת שלב 2 ובהשמנת יתר. החברה יוצאת לסבב גיוס נוסף, לאחר שסיימה לאחרונה גיוס מחממת טרנדליינס, אחת החממות המובילות בישראל, חממה אשר נמצאת לקראת הנפקה בבורסה הקנדית. מנהלי PrivatEquity.biz מנהלים בימים אלה קשר עם חממות טכנולוגיות נוספות שהביעו עניין לגייס הון לחברות הפורטפוליו שלהן דרך הפלטפורמה.

כתוצאה מהפעילות הבינלאומית של זירת הסחר, מציעה חברת Filey מקליפורניה את מניותיה למכירה באתר. Filey היא אפליקציית iPhone ו-iPad המספקת למשתמש גישה לכל הקבצים המצורפים להודעות מכל תיבות הדואר האלקטרוני שלו. באחרונה סיימה Filey גיוס ראשון של 800,000 דולרים והיא יוצאת לסבב נוסף. בין המשקיעים והיועצים בחברה נמנה סגן נשיא לשעבר ביאהו! (!Yahoo), סטיב דוטי.

אחת החברות המעניינות המציעות מניות באתר היא SureVisit, שפתרון התוכנה שלה מאפשר לכותבי תוכן ולבעלי עסקים קטנים לשפר את התוכן אותו הם כותבים בכדי להשיג דירוג גבוה יותר במנועי חיפוש. הכלים שפיתחה החברה מסייעים להזרים תנועה וליצור לידים עבור בעלי עסקים קטנים ובינוניים. לאחרונה סיימה החברה סבב גיוס ראשון של 1.5 מיליון דולר, והיא יוצאת לסבב גיוס נוסף.

Jasper Technologies, שמניותיה מוצעות למכירה באתר, פיתחה פתרון עולמי מוגן בפטנט בשם BluLock המיועד לנעילת דלתות הבית ופתיחתן בעזרת הטלפון הסלולרי. החברה סיימה לאחרונה סבב גיוס ראשון בסך 150,000 דולר ויוצאת לסבב נוסף. מנכ"ל החברה הוא בנימין פרטו ונשיא החברה הוא מאיר ארבל, אחד ממייסדי מרקורי אינטראקטיב, שנמכרה ל-HP בכ-4.5 מיליארד דולר.

Retech, המציעה מניות באתר, מובילה את המגמה העולמית המתפתחת של "חנויות חכמות". החברה סיימה באחרונה בהצלחה סבב גיוס ראשון של מיליון שקלים והיא יוצאת לסבב גיוס נוסף. אחד ממשקיעי החברה הוא גלעד אלטשולר מבית ההשקעות אלטשולר שחם.

חברות נוספות המציעות את ניירות הערך שלהן למכירה באתר הן, למשל, WannA, המציעה אפליקציה לצרכנות קהילתית, PneuMediCare, המספקת מערכת פיזית המאתרת בעיות נשימתיות אצל פגים, Simple Business, המציעה פתרון להקמת חנויות וקניונים וירטואליים ברשת, Coolano, המציעה פתרון הסורק ומנתח שיחות ברשת לצורך מיטוב הפעילות השיווקית, ו-Jobrain, שפיתחה אפליקציה לחיפוש משרות.

לסיום אמר עו"ד הראל כי "האתר מאפשר למעשה למציעי המניות הפרטיים להיחשף להון, ולמשקיעים פרטיים להיחשף להזדמנויות השקעה, תוך שימוש בכלים קלאסיים של ניהול סיכונים. החזון של PrivatEquity הוא להיות הברומטר אשר יאותת על בשלות חברות להנפקות ציבוריות בעולם. כך לדוגמא, קרנות הון סיכון יוכלו להיחשף כבר בשלבים מוקדמים לסחורה פיננסית מעניינת להשקעה. המניות אותן ירכשו קרנות הון סיכון וגופים אחרים ישמשו כאינדיקציה לבחינת ההשקעה ושווי החברה ויהווה כלי להחלטה מתי החברות הגיעו לכדי בשלות והן מוכנות לצאת להנפקה ולהפוך לציבוריות".

אירועים קרובים