התנועה לזכויות דיגיטליות תקים קליניקה משפטית להגנה מפני "תביעות השתקה"

במסגרת הקליניקה צפויים עורכי דין מטעם התנועה להגן על אנשים שנתבעו בגלל דברים שפרסמו באינטרנט ● הם מתנים זאת בגיוס במסגרת קמפיין מימון המונים שפתחו של כ-3,000 שקלים בתוך יומיים, כדי להגיע ל-65 אלף שקלים

קנס גדול ל-HP. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

התנועה לזכויות דיגיטליות צפויה להקים בקרוב קליניקה משפטית ולטפל במסגרתה במה שאנשיה מכנים "תביעות השתקה", שלדבריהם נועדו על מנת למנוע מהנתבעים את זכות הביטוי ברשת. הם מתנים זאת בגיוס של 65 אלף שקלים בתוך יומיים במסגרת קמפיין למימון המונים שפתחו ב-HeadStart. עד כה הם הגיעו לכמעט 62 אלף שקלים. הסכום אמור להספיק להם לחצי שנה.

אחת מאותן "תביעות השתקה" אליהן מתכוונים בתנועה היא זו שהגישה עינב גנד גלילי, שהרצתה בפורומים שונים והציגה את עצמה כמומחית סייבר. בעקבות זאת יצאו נגדה גולשים רבים, בהם בולטים בעולם האינטרנט הישראלי, במה שמכונה "לינצ'טרנט". גנד גלילי תבעה אותם, כמו גם את גיא לרר ואת ערוץ 10, בו מנחה לרר את התוכנית צינור לילה.

הקליניקה שצפויה לקום עתידה לספק הגנה לנתבעים בתביעות מעין זו, במשך חצי השנה הקרובה. מהתנועה נמסר כי עו"ד אורי וולובלסקי מטעמה מטפל בימים אלה ב-"תביעת השתקה" נוספת, במסגרתה זוג שיצא באינטרנט נגד אולם חתונות נתבע תביעת לשון הרע.

בתוך כך, התנועה לזכויות דיגיטליות קראה לגנד גלילי למחוק את תביעתה, "לפני שנדרוש ממנה להסביר על דוכן העדים את אמירותיה", אמר עו"ד יותם וירז'נסקי, המייצג את הנתבעים בתיק.

הוא ציין כי "מתברר ששיתוף ממים הפך לפשע. מי שלא מבין טוב מספיק את חופש הביטוי לא יודע שמותר להביע ביקורת, להשמיע דעה מנוגדת ואפילו לפסול דברי הבל ורעות רוח. ההתגייסות שלנו להגנה על הנתבעים נובעת מהתקדים המסוכן שעלול להיווצר, בו אנשי מקצוע המתריעים על בדותות הופכים למטרה משפטית ועלולים אף להימצא חייבים בדין".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים