שיא ישראלי: חברות היי-טק גייסו ברבעון השני קרוב למיליארד דולר

מדובר בסכום הגבוה ביותר מאז שנת 2000 ובזינוק של יותר מפי שניים לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● במחצית הראשונה כולה עמד הסכום על יותר מ-1.5 מיליארד דולר - גידול של כ-80% מול המחצית הראשונה של 2013

טוויטר מגייסת. צילום: אימג'בנק

שיא גיוסים לחברות ההיי-טק הישראליות: על פי נתונים של חברת המחקר IVC, במהלך הרבעון השני גייסו 175 חברות 930 מיליון דולר. זהו הסכום הגבוה ביותר מאז שנת 2000, שאחריה חווה השוק ירידות עקב משבר הדוט.קום. כמו כן, מדובר בזינוק של יותר מפי שניים לעומת הרבעון השני אשתקד, אז עמד הסכום על 446 מיליון דולר, ושל 38% בהשוואה לרבעון הראשון של השנה הנוכחית, אז הוא הגיע ל-673 מיליון.

סבב הגיוס הממוצע הסתכם בתקופה המדווחת ב-5.3 מיליון דולר בהשוואה ל-4.2 מיליון ברבעון הראשון ול- 3.2 מיליון ברבעון השני אשתקד. ההון שגויס במהלכו כלל השקעה שביצעה קבוצת אטלנטה בסך של 135 מיליון דולר בלנדא הדפסות דיגיטליות, אך גם בניכוי העסקה הזו עומדים הגיוסים ברבעון על 795 מיליון דולר – סכום הגדול ב-18% מההון שגויס ברבעון הראשון של השנה וב-78% מזה שגויס ברבעון השני של 2013.

לצד הנתונים הרבעוניים פרסמה IVC את הנתונים הנוגעים למחצית הראשונה של 2014. עולה מהם כי 335 חברות היי-טק ישראליות גייסו במהלכה 1.6 מיליארד דולר – צמיחה של 81% בהשוואה ל-885 מיליון במחצית הראשונה אשתקד. סבב הגיוס הממוצע של עסקות מגובות הון-סיכון הגיע בתקופה זו ל-5.64 מיליון דולר מול 3.72 מיליון.

עופר סלע, שותף בקבוצת הטכנולוגיה של KPMG סומך חייקין, ציין כי "חברות בוגרות, הנמצאות בשלב הצמיחה בהכנסות, ממשיכות לגייס סכומים משמעותיים לכל חברה. ההנפקות בארצות הברית מהוות גורם חשוב להזדמנויות הצמיחה שקרנות ההון-סיכון רואות בעבור חברות הפורטפוליו הבוגרות שלהן, כפי שמכירת אותן חברות נראתה האפשרות הסבירה ביותר בעבר".

הוא ציין כי "חברות SaaS (המוכרות תוכנה כשירות) וחברות אחרות הפועלות במודל שירותים (Recurring) מובילות את שוק חברות ההון-סיכון, הן בסכומי הכסף אותם הן מגייסות והן בפרופיל המשקיעים. מספר רב מאוד מהחברות שנמצאות בשלב ה-Seed ממצבות את עצמן ובונות את המודל העסקי שלהן כמבוסס על שירות מתמשך כבר מהיום הראשון. זאת בשל העובדה שהמעבר בשלבים מאוחרים יותר מחברה שמוכרת מוצרים לכזו שנותנת שירותים מאתגר וקשה מאוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים