יואב צור פורש מתפקיד מנהל אגף הפיתוח בבנק לאומי לאחר חודשיים בלבד

אגף הפיתוח מנהל פעילות של כ-1,000 עובדים ● זוהי עזיבה שלישית של תפקיד מנהל אגף הפיתוח ב-IT של הבנק - בתוך כשנתיים

יואב צור, ראש אגף הפיתוח וחבר הנהלת חטיבת התקשוב בבנק לאומי, הודיע כי החליט לסיים את תפקידו; כך נודע לאנשים ומחשבים.

צור דיווח ישירות לדן ירושלמי, סמנכ"ל בכיר בבנק וראש הטיבה. הוא מונה לתפקיד באפריל השנה ונכנס אליו בחודש מאי האחרון.

אגף הפיתוח הוא חלק מחטיבת התקשוב של בנק לאומי. הוא אחראי על כל הפיתוחים והיישומים הבנקאיים המהווים את ליבת הפעילות של הבנק בשנים האחרונות.

זוהי עזיבה שלישית במספר של תפקיד מנהל אגף הפיתוח ב-IT של הבנק בתוך כשנתיים. צור החליף את משה וולף, שפרש מהבנק לפני כמה חודשים, ומאז ועד למינויו – לא היה מנהל לאגף. וולף מונה לתפקיד מנכ"ל ש.ב.א (ר"ת שירותי בנק אוטומטיים). לפניו שימש בתפקיד דוד טוביאס, אשר פרש מבנק לאומי בדצמבר 2012, לאחר שלא נבחר לתפקיד מנמ"ר הבנק.

טוביאס חזר לבנק לאומי בשנת 2011, ביוזמתו של איציק מלאך, המנמ"ר דאז, לאחר שהיה מנמ"ר בבנק ישראל, מתוך מטרה להחליף את מלאך. אלא שהמנכ"לית, רקפת רוסק-עמינח, העדיפה להביא מועמד מבחוץ – דן ירושלמי, לשעבר איש אמדוקס (Amdocs).

בטרם נכנס לתפקידו בבנק לאומי, שימש צור יזם ואיש עסקים, יועץ לחברות טכנולוגיות ושותף עסקי של פאנאיה (Panaya) בישראל. לפני כן, במהלך 10 שנים כיהן כסמנכ"ל בנסׂ (Ness) , בין היתר כמנהל המכירות והפיתוח העסקי וכסמנכ"ל המגזר הפיננסי בנס ישראל.

במסגרת זו ניהל את מכלול הפעילות של נס בבנקים, חברות הביטוח האשראי ושווקי ההון, ולכן נחשב לבעל ניסיון בתחום ולמי שמכיר את המערכת הבנקאית מקרוב. לפני שעבד בנס שימש צור סמנכ"ל ומנהל אגף מיקור-חוץ ב-IGS של יבמ (IBM).

לאנשים ומחשבים נודע כי בין ירושלמי וצור נתגלעו חילוקי דיעות מקצועיים. עם כניסתו לתפקיד של צור כתב ירושלמי לעובדים כי "ליואב ידע וניסיון רחב שיסייע לכולנו לעמוד ביעדים המאתגרים שהצבנו לאגף ולהוביל אותו להישגים ופריצות דרך טכנולוגיות".

צור אישר בפני אנשים ומחשבים את דבר התפטרותו, אולם נמנע מלהוסיף פרטים. בבנק לאומי אישרו את הדברים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים