הממשלה: השקעות בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים לא יחויבו במס

השרים לפיד ובנט מקדמים תיקון לחוק האנג'לים, כחלק מהתוכנית הכלכלית ל-2015, שנועד למשוך משקיעים מקומיים ולהקל על הסטארט-אפים לגייס כסף ● ההטבות יינתנו לחברות אותן יגדיר המדען הראשי כ-"חברות מטרה"

פרשה מ-1996. נפתלי בנט. צילום: יהודה עשור

הממשלה מציעה לתקן את חוק האנג'לים, על מנת לאפשר למשקיעים תמריצי מס נוספים להשקעה בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים. ההצעה, שהוגשה על ידי שר האוצר, יאיר לפיד, ושר הכלכלה, נפתלי בנט, תעלה לדיון בקבינט החברתי-כלכלי, כחלק מהדיונים בתוכנית הכלכלית ל-2015.

התיקון לחוק נועד לפתור שתי בעיות שעימן מתמודדת תעשיית ההיי-טק של ישראל מזה זמן רב: הקושי היחסי של סטארט-אפים בשלבים מוקדמים לגייס כסף והיעדרותם של משקיעים מקומיים בענף. במטרה לשפר את המצב, יוקם מסלול חדש להשקעה בסטארט-אפים צעירים, שיאפשר לחברות אותן יגדיר המדען הראשי כ-"חברות מטרה" להפחית את הסכומים שהשקיעו בהם מהכנסותיהן החייבות במס. כמו כן, יוארך בחוק תוקפו של מסלול קיים. כך אמורה הממשלה להגביר את האטרקטיביות של ההשקעות בחברות אלה ולהקטין בצורה ניכרת את הסרבול הביורוקרטי שחל כיום על חברה שמבקשת לקבל השקעות מוטבות.

השר בנט אמר כי "ישראל מובילה בתחום החדשנות ועכשיו גם נוביל ברגולציה תומכת. מדובר באחד החוקים הטובים בעולם, באמצעותו נעודד אנשים פרטיים להשקיע את הכסף שלהם בחדשנות הישראלית במקום בדירות. שינוי החוק יביא להפניית משאבים בצורה משמעותית לתעשייה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים