לספר תמונה באמצעות אפליקציה

SpeakingPhoto תהפוך את חוויית הצילום שלכם למשהו אחר: היא מאפשרת לכם לבצע הקלטה קולית קצרה ובה לספר מה רואים בתמונה ואיפה היא צולמה

אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים. ואמנם, לתמונה טובה ומתאימה יש לפעמים יכולת לתמצת במבט אחד סיפור שלם, להנציח את רגע השיא, שמשאיר רושם יותר מכל אמצעי העברת מידע אחר.

אבל לא תמיד זה לגמרי נכון. כולנו יודעים שיש מקרים בהם אנחנו צריכים לספר סיפור שעומד מאחורי תמונה. זה קורה לנו במיוחד כשאנחנו יוצאים לטיולים, מצלמים תמונה מדהימה של אתר מדהים ובדרך כלל, כשאנחנו מראים אותה לחברים ולבני המשפחה, אנחנו מוסיפים לה סיפור קצר שמסביר מה בדיוק רואים ואיפה התמונה צולמה.

זה קורה גם כשאנחנו מוצאים תמונות ישנות בארון או באלבום תמונות נשכח. ניגשים להורים, לסבא ולסבתא או לבני משפחה אחרים, ואז מגלים שמאחורי תמונה יחידה יש סיפור שלם שאף פעם לא שמענו עליו.

התמונות של ימינו הן דיגיטליות ובדרך כלל נשמרות בטלפון, שעבור רובנו הפך לאמצעי הצילום העיקרי, או בענן. האמצעים האלה מאפשרים להוסיף את הסיפור מראש ולהציג או לשתף את התמונות כשהן כוללות את מה שאנחנו רוצים לספר.

ברוב הטלפונים של ימינו ניתן למצוא באפליקציית המצלמה אפשרות להוספת דיבור באורך של כמה שניות, אבל SpeakingPhoto לוקחת את האפשרות הזו צעד אחד, אם לא יותר, קדימה. כמו באפליקציות צילום אחרות, ניתן להשתמש בה כדי לצלם תמונות ומיד לבצע על גביה הקלטה קולית, אבל היתרון הגדול שלה הוא האפשרות לקחת תמונות שמורות ולהוסיף להן דיבור. כך, לדוגמה, ניתן לחזור מיום מסע בטיול בחו"ל ואז, בחדר המלון, לשבת מול התמונות ולהוסיף להן בשקט ובשלווה את התיאורים המתאימים.

השימוש באפליקציה דורש תהליך רישום קצר. אחרי ש-SpeakingPhoto מבצעת שלב אתחול ראשוני בו היא מזהה את המקומות ששמורות במכשיר מופיע מסך שמאפשר להירשם דרך פייסבוק (Facebook), גוגל פלוס (+Google), טוויטר (Twitter) או כתובת דואר אלקטרוני. הרישום הוא גם לאתר של האפליקציה, אליו ניתן להעלות תמונות ולצפות בגלריה של תמונות מדוברות שהועלו על ידי אחרים. מי שרוצה לעשות זאת באפליקציה עצמה צריך ללחוץ על האייקון Gallery. אפשר בנוסף לסמן לייק לתמונות, לשתף או לכתוב הערה קצרה.

המסך הראשי של האפליקציה הוא מהפשוטים שיש. ככלל, מדובר באפליקציה פשוטה מאוד לשימוש. אפשר לבחור לצלם תמונה ומיד בסיום הצילום להשאיר את "הנאום", לבחור תמונה קיימת ואז להוסיף לה מילים או לבחור תמונה מדוברת מוכנה ולשתף אותה עם אחרים. השיתוף ניתן לביצוע באמצעות כל אפליקציה שתומכת בכך במכשיר או, כאמור, בגלריה הפתוחה לכולם של SpeakingPhoto.

ההקלטה הקולית מסתיימת לאחר כ-10 שניות או לאחר שלוחצים על Stop Recording. אחרי כן ניתן לבחור לשמוע שוב את ההקלטה (על ידי לחיצה על כפתור ההשמעה שעל התמונה עצמה), לבצע הקלטה מחדש (Re-Record), שמירה בלבד (Save) או שמירה ושיתוף (לחיצה על Save and Share). האפשרות האחרונה היא לבטל את תוספת הדיבור לתמונה (Delete).

מהתפריט הראשי אפשר לשתף עד שמונה תמונות מדוברות בבת אחת, כמצגת. את המצגת הזו ניתן להעלות לאינסטגרם (Instagram), פייסבוק, טוויטר ועוד שירותים תומכים. כמובן שניתן לבחור לשתף תמונה אחת בלבד ולא סדרה של תמונות.

בהגדרות של SpeakingPhoto אין הרבה אפשרויות, אולם אחת מאלה שקיימות מאפשרת להיכנס למצב ההקלטה מיד כשמצלמים באמצעות האפליקציה עצמה.

כאמור, SpeakingPhoto לוקחת אופציה שכבר קיימת ומוסיפה לה עוד אפשרויות. היא אמנם קלה מאוד להפעלה, כאמור, אבל לא מושלמת, במיוחד בהרצות הראשונות שלה. האתחול הראשוני, הרישום ולאחר מכן הפעילות באפליקציה עצמה מאוד איטיים. עם זאת, לאחר כמה ניסיונות הוספת קול, המהירות משתפרת בקנה מידה גדול.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

להורדה מ-AppStore לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים