מיקרוסופט תפטר 18 אלף עובדים – הסבב הגדול אי פעם

הענקית מרדמונד נפרדת מ-14.1% מכוח האדם שלה ● מרבית המפוטרים יגיעו מחטיבת הטלפונים הניידים של החברה, שנרכשה מנוקיה ● לא ידוע האם וכמה מעובדי החברה בישראל יפוטרו

סטיה נדלה, מנכ"ל מיקרוסופט

מיקרוסופט (Microsoft) תפטר בקרוב 18 אלף עובדים, המהווים 14.1% מכוח האדם שלה – כך הודיעה החברה היום (ה'). זהו סבב הפיטורים הגדול ביותר בתולדות הענקית מרדמונד. לא ידוע בשלב זה האם וכמה עובדים יפוטרו בישראל.

המניע העיקרי למהלך הכואב הוא רכישת רוב עסקיה של נוקיה (Nokia) לפני כמעט שנה. מיקרוסופט קנתה את חטיבת הטלפונים הניידים ושירותים שונים, וכן את הקניין הרוחני של החברה הפינית. העסקים היחידים שנשארו בנוקיה הם תשתיות רשתות תקשורת ושירותים נלווים, שירותי מיפוי ומיקום, ומו"פ טכנולוגי לשני התחומים הללו.

עם סיום הרכישה הפכה מיקרוסופט למעסיקה של 32 אלף מעובדי נוקיה. בחצי השנה הקרובה היא תפטר 13 אלף עובדים – 12,500 מהם מחטיבת המכשירים הניידים.

הידיעה על הפיטורים הצפויים במיקרוסופט הגיעה ימים אחדים אחרי שמנכ"ל החברה, סטיה נדלה, פרסם את היעדים שלו, בהם הבטיח "ליצור מבנה ארגוני שטוח יותר ולגבש תהליכי תוכנה רזים וזריזים יותר". במזכר ששלח היום (ה') לעובדי החברה כתב נדלה כי "המהלך הראשון בבניית הארגון ההולם את יעדינו הוא תכנון מחדש של כוח העבודה. על אף שאנחנו מקצצים משרות בתחומים מסוימים, אנחנו מוסיפים משרות בתחומים אסטרטגיים אחרים. אני מבטיח שנעבור את התהליך בצורה המתחשבת והשקופה ביותר, ככל הניתן".

על פי ההערכות שפורסמו בימים האחרונים, גל הפיטורים הנוכחי אמור היה לכלול 6,000 עובדים בלבד – מעט יותר מאשר ב-2009, אז שלחה מיקרוסופט 5,800 עובדים לביתם. אלא שכאמור, בסופו של דבר, גל הפיטורים הנוכחי סוער הרבה יותר מקודמו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים