ליאורה שכטר, עיריית תל אביב-יפו: "ה-IT העירוני תומך במערכות החירום ומאפשר לתושבים חיים רגילים"

"אנחנו במוכנות גבוהה לתת מענה בעת הצורך", אמרה שכטר, ראש אגף מערכות מידע בעיריית תל אביב-יפו, והסבירה איך פרויקט דיגיתל ומערכת ה-GIS העירונית "גויסו" לעזור במצב החירום הנוכחי

"ה-IT העירוני של תל אביב-יפו תומך בחמ"ל הראשי, שמופעל בבניין העירייה, ומטרתו לאפשר חיים רגילים בעיר. אנחנו מצויים במוכנות גבוהה לתת מענה בעת הצורך. למעשה, ה-IT מאפשר לתושבי העיר להמשיך בחייהם הרגילים", כך אמרה ליאורה שכטר, ראש אגף מערכות מידע בעיריית תל אביב-יפו.

שכטר התראיינה לאנשים ומחשבים על רקע הטילים שמשוגרים בימים האחרונים מרצועת עזה, במהלך מבצע צוק איתן. היא ציינה כי ה-IT בתל אביב תומך בהפעלה ובזמינות של מערכות החירום, ביניהן מערכת המידע הגיאוגרפי, מערך המצלמות ומערכות השו"ב.

"יש ברחבי תל אביב-יפו 200 מצלמות אבטחה, המנוהלות דרך משל"ט ביטחון, שמפעיל את מערך המצלמות בכל רחבי העיר ובשטחים ציבוריים, ויכול לזהות אירועים חריגים", אמרה שכטר. "בעקבות המבצע החלה פריסה של כמה מצלמות לטובת שיקוף קו הרקיע של העיר. אנחנו עושים זאת בתהליך מהיר, הצבנו מצלמות על בניין העירייה, על בניין היובל ובמגדל עתידים. נציב מצלמות נוספות על גגות של בניינים גבוהים נוספים, המצויים בבעלות עירונית. המטרה היא לכסות את קו הרקיע, לזהות אירוע בזמן אמת ולשלוח אליו סיירים".

פרויקט דיגיתל התגייס לשעת החירום
היא ציינה את פרויקט דיגיתל, במסגרתו מקבלים התושבים מידע על מה שקורה בעיר, בכלל זה על דברים שבשגרה כמו אירועים ומידע על מקומות בילוי, ובימים אלה גם הנחיות חירום והטבות לתושבי הדרום בתל אביב. שכטר אמרה כי "העירייה עשתה בפרויקט זה מהלך משמעותי: להפוך מעירייה מגיבה לעירייה יוזמת, שמספקת את השירות לתושב עוד לפני שהוא פונה אליה. בדיגיתל, המידע שהתושב מקבל מותאם לצרכים שלו ולתחומי העניין שלו".

לדברי שכטר, 75 אלף מתושבי תל אביב-יפו נוטלים חלק בפרויקט וקרוב למחצית מהם – 35 אלף – הורידו את האפליקציה הסלולרית שלו. "עם אפליקציית דיגיתל העברנו הנחיות התגוננות לציבור ופרסמנו רשימת מקלטים. המשתמש יכול לדעת מהו המקלט הקרוב אליו ומהי הדרך הקצרה להגיע לשם. הוספנו שכבה של כל החניונים התת-קרקעיים, שמהווים מחסה בשעת חירום".

"המטרה היא להעביר את המידע הטוב והעדכני ביותר לכלל התושבים בכל הערוצים- באפליקציית הסלולר, כמו גם באתר האינטרנט וברשתות החברתיות. שילוב כלל הערוצים מספק לנו יכולת להעביר מסרים עם הנחיות מיוחדות. כך, למשל, אנשים לא נתנו לעוברי אורח להיכנס למרחבים מוגנים בבתים פרטיים. העברנו לתושבים בקשה שכן יעשו זאת", הוסיפה.

גם מערכת ה-GIS עוזרת
שכטר דיברה גם על מערכת ה-GIS העירונית ואמרה כי היא מחוברת למערכות נוספות, בהן זו של אגף הרווחה העירוני. "כך, יש לעירייה יכולת לדעת, במקרה של נפילת טיל או רסיסים אילו תושבים מוגבלי תנועה נדרש לפנות. אנחנו פונים אליהם באופן יזום".

היא ציינה כי אין כיום חיבור ברמת ממשקי ה-IT בין מערכות ה-IT העירוניות לאלה של גופי ההצלה והחירום הכלל ארציים: המשטרה, מכבי האש, מגן דוד אדום ופיקוד העורף. "אני מצרה על כך ומקווה שבעתיד יהיה חיבור שכזה", אמרה והדגישה: "למרות זאת, יש חיבור טוב בין כלל המערכות, אם באמצעות מערכות תקשורת ואם בגלל נוכחות פיזית של אנשי פיקוד העורף בחמ"ל העירוני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים