פסק דין מעורר מחלוקת בארצות הברית: שופט אישר לממשל לגשת לדואר של משתמש ב-Gmail

בעל החשבון, ששמו לא פורסם, הוא יעד לחקירה של הרשויות בניו-יורק ● הצו יאפשר לחוקרים לעיין במסמכים והם אלה שיחליטו אילו מביניהם רלוונטיים

רגע אחד שלחת ורגע שני כבר לא. Gmail

שופט פדרלי בניו-יורק אישר לתביעה לגשת לדואר אלקטרוני של משתמש ב-Gmail של גוגל (Google) במסגרת חקירה פלילית. ההחלטה עשויה ללבות את הוויכוח על החדירה של הרשויות לפרטיות האזרחים.

השופט, גבריאל גורנסטיין, אישר ביום ו' צו שיוגש לגוגל ויורה לה למסור את המייל של אדם ששמו לא פורסם, שמשמש יעד במסגרת חקירה על הלבנת כספים.

השופט ציין כי הוא מודע לכך שהחלטתו מנוגדת להחלטות של שופטים אחרים במקרים דומים, שקבעו כי צווים גורפים מעניקים לממשל גישה נרחבת מדי, משום שהחוקרים יוכלו לגשת גם לתכתובות שאינן קשורות לחקירה. אולם, הוא הסביר כי החוק מתיר לחוקרים לעיין במסמכים רבים ולהחליט על אילו מביניהם חל הצו.

לא ניתן היה לקבל את תגובת גוגל.

לפני שלושה חודשים אישר השופט ג'יימס פרנסיס מבית משפט בניו-יורק צו המורה למיקרוסופט (Microsoft) למסור דואר אלקטרוני של לקוח המאוחסן באירלנד. מיקרוסופט ערערה על ההחלטה וחברות רבות, בהן AT&T, וריזון (Verizon), סיסקו (Cisco) ואפל (Apple) הביעו תמיכה בעמדתה במסגרת הערעור. גם ארגון Electronic Frontier Foundation, שפועל לשמירה על הפרטיות הביע תמיכה בעמדת מיקרוסופט. הדיון בערעור אמור להתקיים ב-31 ביולי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים