החזון של נדלה למיקרוסופט: "לא עוד רק חלונות" אלא "הגברת היצרנות בכל אדם וארגון בעולם" – חלק א'

הענן והמובייל עומדים במרכז התפיסה החדשה של מיקרוסופט, כפי שהוצגה על ידי מנכ"ל החברה, סטיה נדלה, בוועידת השותפים שלה, שנערכה בשבוע שעבר בוושינגטון

20/07/2014 16:45

מיקרוסופט (Microsoft) רוצה לעשות הכול כדי להעצים כל אדם וכל ארגון על כדור הארץ, לעשות יותר ולהשיג יותר – כך עולה מדבריו של מנכ"ל החברה, סטיה נדלה, בכנס השותפים שלה, WPC, שהסתיים בשבוע שעבר בוושינגטון. התפיסה העסקית-טכנולוגית החדשה של הענקית מרדמונד אומרת: "לא עוד רק חלונות (Windows)" ומתמקדת ב-"הגברת היצרנות בקרב כל אדם וארגון בעולם".

במרכז התפיסה הזו עומדים החיים הדיגיטליים האישיים והארגוניים, והיא משלבת את עולמות המובייל והענן, כולל מערכות הפעלה ומכשירים ניידים בעצמם, שגם אותם מתכוונת החברה לספק.

נדלה ריתק את 16 אלף המשתתפים באירוע, שנכחו באצטדיונה של קבוצת הכדורסל וושינגטון וויזרדס. היה זה נאומו הציבורי הראשון של הצעיר בן ה-47, שמונה רק לפני חודשים אחדים לעמוד בראשה של אימפריית התוכנה. נדלה, יליד הודו שמזה 23 שנים – כל חייו המקצועיים – עובד במיקרוסופט, נבחר על ידי דירקטוריון החברה לאחר שסטיב באלמר פרש ממנה בעקבות 12 שנים בהן לא הצליח לשנות את כיוונה. עם זאת, הוא הצליח להגדיל את ים המוזמנים בקופתה. לראייה, הרווח השנתי שלה עומד על 20 מיליארד דולר.

המנכ"ל החדש לא עלה על הבמה ביום הפתיחה של הכנס, אלא השאיר אותה ביום זה לקווין טרנר, ה-COO הוותיק. טרנר, כמו טרנר, שהוא מעין באלמר, מורו ורובו, בזעיר אנפין, "נתן בראש" לשותפים. הוא הלהיב אותם באומרו שעתה – ובעיניו כל שנה זה "עתה" – מיקרוסופט ערוכה טוב יותר מבעבר לכבוש את השוק ולהחזיר לעצמה את הבכורה.

ענקית התוכנה מודה שהיא לא ראשונה בשוק המובייל – מערכות ההפעלה iOS של אפל (Apple) ואנדרואיד (Android) של גוגל (Google) מובילות על פניה בשוק זה – וגם לא בשוק השירותים בענן, בו נתפסות רלוונטיות יותר גוגל ואמזון (Amazon). עם זאת, לפי טרנר, מיקרוסופט ערוכה טוב יותר ממתחרותיה ומציעה לשותפים שלה לפעול יחדיו ברוח "המתחרה המאתגר" – Challenger Mindset. כך, לדבריו, היא תכבוש בחזרה את הפסגה.

הדיבורים המלהיבים של טרנר נתמכים בהיערכות מתאימה ובהשקעות בשטח, כמו רכישתה של נוקיה (Nokia) והשקעה ב-16 מרכזי נתונים ברחבי העולם, יותר מכל ספק שירותי ענן אחר. שניים מהם נמצאים בסין, שם אין לה מתחרים, ומרכז הנתונים ה-17 כבר בדרך. כל זאת במקביל לפיתוח מואץ של כל קווי המוצר של מיקרוסופט, המעוגנים היטב בארגונים בעולם.

אחרי המופע של טרנר התגברה סקרנותם של המשתתפים לתהות על קנקנו של נדלה, הראשון מבין העומדים בראשה של מיקרוסופט לאורך השנים שאינו בין מייסדיה. ביום השלישי של הכנס ניתנה, כאמור, התשובה: המנכ"ל החדש אינו רועם, יורה ומפציץ את הקהל במטח של מוצרים ותוכנות ומהירויות – טובים יותר משל המתחרים, אלא הוא יותר איש הנדסה ותרבות שמציג פילוסופיה של תרומה לעולם עסקי משופר. לראייה, את נאומו הוא סיים במשפט של ניטשה.

כאן אתם יכולים לראות את הרגע הראשון של נדלה, בפעם הראשונה, כנואם על במה ציבורית. הוא מחייך לעצמו וכנראה תוהה: "מה הם יחשבו עליי כמוביל החדש של החברה. עיני השותפים נשואות אליי ואוזני כל עולם ה-IT כרויות לדבריי".

ברגע השני, בו על נדלה להתחיל במצגת, הוא נסגר מעט. אולם, נדלה ישתחרר בהמשך, ככל שיפרוש יותר את משנתו הטכנולוגית תרבותית – זאת שתוביל את מיקרוסופט בשנים הבאות, יחד עם שותפיה, בהליכתם ללקוחות המשותפים. יש לזכור שהכנס הוא לשותפים ולא ללקוחות עצמם.

בשקף הראשון, נדלה זוכר להודות לשותפים ולכל מי שמאזין לו. אגב, רק הוא וטרנר זכרו זאת עם שקף מתאים. מישהו אחר שכח לוודא שהעברית לא מתהפכת, וכך קיבלנו "הודת" במקום "תודה".

"אנחנו הולכים קדימה", מצהיר נדלה ומספר שב-23 שנותיו במיקרוסופט הוא ראה הרבה מוצרים מפותחים ומגיעים ללקוחות. מעתה, לדבריו, מיקרוסופט תשיק מוצרים חדשים בקצב מהיר יותר. אלה ישנו את עולמם של אנשים וארגונים, ויעשו אותם יצרניים יותר.

הראייה החדשה של מיצוב פתרונותיה של מיקרוסופט אינה יותר מערכת ההפעלה חלונות בלבד, אלא "מובייל תחילה וענן תחילה". מה שמעניין הוא שהמוצרים של החברה לא יתמכו רק בחלונות. בעבר, המוצרים של ענקית התוכנה תמכו רק במערכת ההפעלה שלה עצמה, אלא שכיום, כשחלונות משתרכת הרבה מאחור, בעידן המובייל, מוצרי מיקרוסופט ישתלבו היטב עם פלטפורמות פתוחות. נדלה מציג את השוק העצום הניצב בפני מיקרוסופט ושותפיה כשיתייצבו בראש "מובייל תחילה, ענן תחילה": שני מיליארד אנשים משתמשים במכשירים המקושרים לאינטרנט, שרובם הגדול לא מבוסס על חלונות; 212 מיליארד "דברים", במסגרת האינטרנט של הדברים, יהיו מחוברים לאינטרנט כבר בעוד שש שנים; ועסקים יוציאו על IT סכום של 2.47 טריליון דולר בשנה. על כל אלה, מיקרוסופט ושותפיה יסתערו עם מבחר הפתרונות של הענקית מרדמונד.

זוהי ליבת התפיסה העסקית-טכנולוגית של מיקרוסופט החדשה, לפי דרכו של נדלה: במרכז, החיים הדיגיטליים האישיים והארגוניים, שסביבם מיקרוסופט, חברת היצרנות והפלטפורמות, תספק מערכת הפעלה לשירותי ענן, מערכת הפעלה למכשירי המובייל – וגם מכשירים עצמם. הכול כדי להעצים כל אדם וכל ארגון על כדור הארץ, לעשות יותר ולהשיג יותר.

מה מיקרוסופט מאמינה שיש בחיים הדיגיטליים? אנשים במרכז, יישומים שנועדו לשימוש כפול – אישי וארגוני, הצטיינות ביצרנות ופתרונות שיתאימו לכל פלטפורמה – לא רק לחלונות, גם למערכות הפתוחות, למשל.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לוושינגטון

המשך יבוא…

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים