אביעד ליזרוביץ', סורוקה: "גם במבצע צוק איתן – ה-IT שלנו תומך ברפואה מצילת חיים"

"אנחנו עובדים ימים כלילות על מנת לתת שירותי IT לצוותי הרפואה הפועלים בבית החולים, ומאפשרים להנהלה לקבל החלטות בצורה יעילה יותר", אמר ליזרוביץ', מנמ"ר סורוקה, שניצב בחזית המרכזים הרפואיים שמטפלים בנפגעים במבצע צוק איתן

"מאז תחילת מבצע צוק איתן אנחנו מוצאים את עצמנו עובדים לילות כימים על מנת לתת שירותי IT לצוותי הרפואה הפועלים בבית החולים. אין ספק שה-IT תומך ברפואה מצילת חיים", כך אמר אביעד ליזרוביץ', מנמ"ר המרכז הרפואי-אוניברסיטאי סורוקה שבבאר שבע, בראיון לאנשים ומחשבים לרגל המצב. בית החולים הדרומי קלט בימים האחרונים עשרות פצועים ונמצא בחזית המוסדות הרפואיים הפועלים במסגרת המבצע.

ליזרוביץ' אמר כי מערך ה-IT בסורוקה מטפל ב-3,500 משתמשי עמדות קצה מבין 4,500 עובדי בית החולים. המיחשוב במרכז הרפואי מבוצע בסביבות דוט.נט ומיקרוסופט (Microsoft). לדבריו, "אנחנו ערוכים מבחינת ציוד IT ותגברנו עם ציוד נוסף. יש לנו ציוד רזרבי למקרה שיקרו תקלות ואנחנו ערוכים לתגבר אותו עוד".

חדר המצב של בית החולים סורוקה שבבאר שבע. צילום: יח"צהוא ציין כי "בימים האחרונים אנחנו מסייעים למחלקות השונות בבית החולים, כולל בהנפקת דו"חות ששואבים מידע ממערכות IT רפואיות, כמו גם ממערכות ה-ERP וה-BI. הדו"חות הללו מספקים לצוותי הרפואה והאחיות נתונים אודות מספר הפצועים, מצבם וחומרת פציעתם. הם גם יכולים לדעת מה סטטוס התפוסה של בית החולים. בדרך זו אנחנו משרתים גם את חדר המצב".

"ה-IT של סורוקה פועל מאזורים מוגנים ויש לנו גיבויים שלא נמצאים באותו האתר", הוסיף ליזרוביץ'. "סייענו לגורמים ולמחלקות בבית החולים שעברו לאזורים מוגנים, העברנו לשם מחשבים וציוד תקשורת, תוך הוספת נקודות תקשורת. נתנו פתרונות לכל מחלקה שעברה, על מנת שתוכל לעבוד באופן רציף וקבוע". שתי מחלקות אותן הוא ציין כדוגמה הן הפגייה וחדרי הניתוח.

"מה שמאפיין אותנו בימים אלה הוא מתן תגובה מהירה לכל בקשה של בית החולים", סיכם ליזרוביץ'. "אנחנו עובדים סביב השעון, במידת הצורך גם בלילות ובסוף השבוע. בדרך זו, ה-IT מעניק תמיכה לצוותים הרפואיים והמנהלתיים בבית החולים. הנהלת בית החולים מסרה לי שבזכות ה-IT אנשיה יכולים לקבל החלטות אנליטיות ובצורה יעילה יותר, על סמך נתונים שמעודכנים בזמן אמת".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רמי גיטן

    בזמנים אלו, האדם הנכון במקום הנכון . בהצלחה!

  2. שמעון

    אני בטוח שאביעד כמנמ"ר יביא את סורוקה להישגים משמעותיים בתחום מערכות מידע. אני כותב את הדברים כמי שעבד בעבר תחתניהולו של אביעד כראש אגף בחברת תקשורת מובילה, וכפציינט שאושפז בסורוקה לא מזמן, ויצא לו להתרשם , עקב כך, ממצבה של סורוקה מבחינת טכנולוגיית המידע. אביעד, עלה והצלח!

אירועים קרובים